Non-road diesel, dank je dat?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 12/10/11, 08:22

Ahmed schreef:
Wat de tanks betreft, wat u voorstelt is tegen de regels: de tanks moeten nu dubbelwandig zijn ...


Ondergrondse tanks moeten dubbelwandig zijn

de luchtcapaciteiten moeten op retentie worden gezet bij meerdere capaciteiten zal het volume van de retentie minimaal worden gedimensioneerd om de belangrijkste capaciteit te kunnen bevatten. Voor IBC-containers van 1000 liter wel dit spul

Voor de FAME twijfel ik aan zijn vriendjespolitiek met water, aangezien hij aan het einde van de fabricage precies overvloedig met water wordt gewassen

Er wordt heel vaak verwarring gemaakt tussen FAME, ETBE, ethanol, ethanol en ETBE zijn erg vriendelijk met water, maar we vinden ze logischerwijs alleen in benzine, niet in diesel... Ik ga op zoek naar het toegestane watergehalte...

het watergehalte van diesel en stookolie is hetzelfde (200mg/kg max standaard NF ISO 6296)

De FAME-inhoud van go en Fuel is ook hetzelfde: 7% van de maximale volumes (NF EN 14078) sinds minstens 2010...

Aan de andere kant hebben we iets significants een berekend cetaangetal van minimaal 51 op diesel voor 40 op brandstof.
Dernière édition par Macro de 12 / 10 / 11, 09: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 12/10/11, 09:12

de specificaties kunnen gratis worden gedownload van de UFIP-website
Voor diesel:
https://www.econologie.info/share/partag ... 7qeF04.pdf

Voor huisbrandolie

https://www.econologie.info/share/partag ... 8tm7lw.pdf
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/10/11, 18:49

Obamot schreef:
Voor vet is het hetzelfde...


Het lijkt mij dat op sommige plaatsen in de VS "transvetten" verboden zijn...

We hebben het hier over suikers. toegevoegd, maar het is ook een bewaarmiddel (jam...)...

Niets is ooit gemakkelijk!

Maar als ik jonge mensen zie die flessen van 1,5 liter kopen en drinken - als het niet "mega" of ik weet niet hoeveel - van Nestea, cola of andere suikerhoudende dranken in één middag zijn, ben ik ontzet...

Nu afgezien van het feit dat de belasting de staatskas met een zuiver geweten zal vullen, verandert dit niets: de liter melk is al goedkoper dan deze suikerhoudende dranken en niemand koopt ze als drank (dit is niet is 't hoeft niet per se een rijk idee te zijn, maar het is gewoon om te zeggen dat de prijs, ik weet niet zeker of dat een verschil maakt voor de zaak! Suiker is een verslaving!!!)

Goed, maar ik denk ook dat we alle belastingen en heffingen moeten herzien... in plaats van belastingen bij belastingen te voegen!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 13/10/11, 21:40

ja, Macro, voor de vaten heb je gelijk.
Met betrekking tot de gevoeligheid van de GNR voor water (bijv. condensatie van buitenschepen), vond ik vrees uitgesproken, maar we zullen snel klaar zijn...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 08/03/14, 11:34

Hallo,

Een beetje stofzuigen...

Sinds het gebruik van GNR hebben velen overconsumptie opgemerkt:
Helemaal met je eens Antonin, we werken veel minder uren met de GNR dan met de oude rode!
De GNR is een echte geldkuil!

http://forum.grostracteurspassion.com/v ... &start=280
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 10/03/14, 08:21

Verklaarbaar op oude tractoren uit de jaren 80 tot 95 die waren ontworpen voor brandstoffen met een hoog zwavelgehalte ... evenals op alle dieselauto's van deze jaren toen we begonnen met het verlagen van het zwavelgehalte in diesel. ..+10 tot 15 %.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 290-gasten