deuterium fusion

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 24/09/08, 09:43

Hallo,
Ze hervatten echter het "schieten", maar er filtert niets meer naar buiten:
http://zpinch.sandia.gov/Z/MachStat/machinestatus.html

Een schot vandaag om 12:00 uur lokale tijd
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/09/08, 10:07

Bibiphoque schreef:Hallo,
Ze hervatten echter het "schieten", maar er filtert niets meer naar buiten:
http://zpinch.sandia.gov/Z/MachStat/machinestatus.html
Een schot vandaag om 12:00 uur lokale tijd
@+

Natuurlijk moet het bij Sandia droogvallen. Ondertussen is het thuis "Wait and see"... Arm Frankrijk! Vat het niet slecht op, C moa, denk je niet dat er geen tijd meer te verliezen is, vooral als, zoals je suggereert, dit soort bewerking langer kan duren dan verwacht?
Dernière édition par Cuicui de 24 / 09 / 08, 14: 14, 2 keer bewerkt.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 24/09/08, 10:14

Hallo,
In de shots die toegankelijk waren (2006) zien we de aanwezigheid, zeker niet toevallig, van verschillende pogingen met D2 en D2+ice, heb je dat gezien?
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/09/08, 10:28

Bibiphoque schreef:Hallo,
In de shots die toegankelijk waren (2006) zien we de aanwezigheid, zeker niet toevallig, van verschillende pogingen met D2 en D2+ice, heb je dat gezien? @+

Jij bent veel beter op de hoogte dan ik. Ik ken het doel van dit soort manipulatie niet.
A+
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 24/09/08, 11:16

Hallo,
Even graven, hij is nog beschikbaar:
de lijst met schoten:
http://zpinch.sandia.gov/Z/Docs/f_shotsections_eon.html

En de gegevens: "experimentopzet"
Kijk bijvoorbeeld naar 1458. U klikt op "plot"

De "radjet" zijn slechts röntgenfoto's.

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 24/09/08, 12:46

Bibiphoque schreef:Hallo,
Even graven, hij is nog beschikbaar:
de lijst met schoten:
http://zpinch.sandia.gov/Z/Docs/f_shotsections_eon.html

En de gegevens: "experimentopzet"
Kijk bijvoorbeeld naar 1458. U klikt op "plot"

De "radjet" zijn slechts röntgenfoto's.

@+


Hallo,
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
Hoi! Hoi! Hoi! cuicui zit zeker diep in de archieven van het Sandia-lab!! Hoop dat het niet doorbrandt!! : Mrgreen:


@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/09/08, 14:26

Bibiphoque schreef:[
Hoi! Hoi! Hoi! cuicui zit zeker diep in de archieven van het Sandia-lab!! Hoop dat het niet doorbrandt!! : Mrgreen: @+

Cool ! Ik heb niet de roeping van Jeanne d'Arc!
Jammer dat deze foto's uit 2006 dateren. En voorlopig heb ik alleen die gevonden die wolfraamdraden gebruiken, en geen roestvrijstalen...
Voor degenen die meer willen weten over de JPP-site, de oude links werken niet meer, om de eenvoudige reden dat u op al deze links .com moet vervangen door .org
30/05/06 http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... #reactions
http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... _bavay.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/09/08, 15:19

Gramat's Franse z-machine:

Beeld

Dit efficiënte maar toch rustieke geheel bestaat uit veel identieke elementen, geplaatst op de vloer van een hangar ter grootte van een gymzaal, wat verklaart waarom het snel gebouwd kan worden (in minder dan een jaar, volgens natuurkundige JP PETIT). Niets te maken met een faraonisch (en waarschijnlijk ineffectief) project als ITER.
Dernière édition par Cuicui de 06 / 12 / 09, 10: 53, 5 keer bewerkt.
0 x
Verlicht
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/09/08, 15:41




par Verlicht » 24/09/08, 16:35

De energiegril is de convergentie van twee dromen.

- Voor het regelen van de thermonucleaire fusie (koud, warm, tokamak of Zmachine of lazer megajoule, of andere)
- waterstof dissociëren van water met een goedkoop, energiezuinig proces (maand 1 USD / kg).

Maar vandaag zijn het natuurlijk maar dromen.


Thermonucleaire fusie is nog niet onder de knie en veel sloten moeten worden opgeheven, zowel in elektromagnetische opsluiting als inertiële opsluiting (zmachine of megajoule lazer). De beste verkregen energie-efficiëntie zou 0,7 per Tore supra (Frankrijk) zijn. ITER streeft naar een energie-efficiëntie van 10. Het zou nodig zijn om 30 te bereiken voor economische winstgevendheid, gezien de complexiteit van elektromagnetische opsluiting.

Voor de dissociatie van water in waterstof is alkalische elektrolyse het bekendste (openbaar gemaakte) proces. Het energierendement ligt tussen de 60 en 70%. De productie van elektriciteit uit huidige kernenergie (splijting) heeft een energierendement tussen de 30 en 33%.
Er wordt een omzettingsrendement van water/waterstof tussen 18% en 23% verkregen.
Bovendien brengen de conversiekosten van deze twee gecombineerde processen ons op 4,5 USD/kg H2. Om te spreken in termen van opgeslagen energie (zoals voor een koolwaterstof), is het noodzakelijk om de opbrengst van compressie of vloeibaar maken van waterstof te overlappen, dwz ongeveer 50%.
Het totale rendement van opgeslagen waterstof ligt dus tussen de 9% en 11%. Met andere woorden, de schone energievector waterstof verkregen door dissociatie van water is te duur en de conversie-efficiëntie is te laag om te ontwikkelen.


Sauteer deze technologische barrières zou een economische ramp voor de wereld Compagny die de voorkeur geven om door te gaan voor de wereldeconomie te bewaken door het beheersen van het zwarte goud van de economie of over 20 000 om 30 000 billionUSD / jaar en zodat er zal tenminste 50-jaren proeven van olie.


Ongeacht de gevolgen van het broeikaseffect !! Het zal alleen de armen beïnvloeden ...


De illuminati
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/09/08, 16:55

illuminati schreef:Voor economische winstgevendheid zou het nodig zijn om de 30 te bereiken, gezien de complexiteit van elektromagnetische opsluiting.

Daarom is het een veilige gok dat magnetische opsluiting (tokamaks van het ITER-type) een technologische doodlopende weg is. Traagheidsopsluiting (magnetische compressie) heeft deze nadelen niet en kost veel minder. We investeren echter massaal in het eerste en helemaal niet in het tweede. Zoek de fout...
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 245 gasten