deuterium fusion

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
tititaz_21
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 22/09/08, 16:59

Re: deuterium en kernfusie




par tititaz_21 » 22/09/08, 19:35

niets!
op de site heb je zelfs een hele uitleg van de werking in 3 minuten aan je rechterkant van het scherm.
Kortom, onze laser is een versterker die de energie in een kamer zal verhogen. Van onze kant maken we de LMJ megajoule-laser. Daarbovenop moet je de kamer, de experimenteerruimte en het doelwit toevoegen.
surf op de link, het zal je precies vertellen wat het is, behalve dat het slechts een advies is, let niet op bepaalde data, ze zijn niet langer relevant!
Goedenavond.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: deuterium en kernfusie




par Cuicui » 22/09/08, 20:16

tititaz_21 schreef:hello Cuicui
nou ik weet niet of het is echt een vervallen programma, maar in ieder geval ben ik niet werkloos dankzij hem ... ;-)

Ik ben blij te weten dat je een baan hebt dankzij Megajoule. Maar ik vraag me af of uw vaardigheden niet beter zouden kunnen worden gebruikt bij de studie van kerncentrales met magnetische compressie die het mogelijk zouden maken om goedkoop en zonder vervuilende elektriciteit elektriciteit op te wekken voor civiele doeleinden.
Dernière édition par Cuicui de 06 / 12 / 09, 10: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Deuterium en kernfusie




par Cuicui » 22/09/08, 20:32

C moa schreef:Kun je uitwerken waarom ITER en consors volgens jou geen toekomst hebben?? Persoonlijk ben ik van mening dat er niets wordt gespeeld voor de waterstof-boorfusie. .

Op dit moment vormen Tokamaks onopgeloste theoretische problemen (verstikking van de deuterium-tritiumfusiereactie na enkele minuten, vanwege de interactie met het materiaal van de muren). Dit alles is al genoemd op deze site (zie de links hiernaast en de links op de site van natuurkundige JP Petit).
Het probleem doet zich niet voor bij een waterstof-boor magnetische compressie-energiecentrale, die veel rustieker is en theoretisch met de huidige middelen kan worden geproduceerd.
Vreemd genoeg, elke keer als we het hebben over de zeer reële en begrijpelijke weerstand van financiële kringen wanneer hun investeringen worden bedreigd, (de sector van waterstof-boorfusie-energiecentrales dreigt huidige en toekomstige uraniumcentrales overbodig en renteloos te maken, met de enorme financiële investeringen die ermee gepaard gaan), worden we herinnerd aan de ontroerende en versleten "complottheorie". Een beetje kort, toch? Zou het niet beter zijn om het probleem frontaal onder ogen te zien en een manier te vinden om het op te lossen?
Wat betreft de waterstof-boor-elektriciteitscentrales is er in feite niets geregeld en bestaat er geen risico dat dit het geval zal zijn, zolang alle onderzoekskredieten volledig worden toegewezen aan ITER en MEGAJOULE. Een 200ste van de credits van ITER zou voldoende zijn om een ​​prototype van een z-machine te bouwen dat krachtiger is dan dat van de Amerikanen, of om de Franse z-machine van Gramat te verbeteren.
Onthoud dat zelfs als het hier oorspronkelijk niet voor bedoeld was, een apparaat van het type z-machine kan worden beschouwd als een van de elementen van een energiecentrale, aangezien het (in afwachting van beter) de zeer hoge temperaturen kan produceren die nodig zijn om waterstof te initiëren. -boor fusie.
Dit alles belet natuurlijk niet dat het onderzoek naar koude kernfusie wordt voortgezet.
Dernière édition par Cuicui de 22 / 09 / 08, 21: 35, 5 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/09/08, 21:14

bham schreef:OK bedankt tititaz, ik ga naar de site om meer te weten te komen

Is Megajoule niet een experimenteel apparaat om een ​​manier te ontwikkelen om een ​​thermonucleaire bom tot ontploffing te brengen met behulp van meerdere laserstralen in plaats van een A-bom (moeilijk te onderhouden) als "match" te gebruiken? Als dat zo is, zullen we hiermee het energieprobleem op onze planeet niet oplossen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Deuterium en kernfusie




par Cuicui » 22/09/08, 21:28

C moa schreef:De Z-machine is een Amerikaans stuk gereedschap.

Frankrijk loopt al lang voorop op het gebied van magnetische insnoering (compressie). De Gramat z-machine getuigt hiervan.
Maar dit apparaat was vooral bedoeld voor militair gebruik, om de weerstand van kernkoppen tegen röntgenstraling te testen.Momenteel weigert het Franse leger hun machine nog steeds uit te lenen voor onderzoek voor civiele doeleinden.
Ondertussen blijven de Franse en Amerikaanse bouwers en exploitanten van uraniumsplijtingscentrales in hun handen wrijven, de bouw van nieuwe centrales plannen om hun onderzoekskosten af ​​te schrijven (wat heel begrijpelijk is) en om te vervuilen met het radioactieve afval.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Deuterium en kernfusie




par C moa » 22/09/08, 22:15

Cuicui schreef:Op dit moment vormen Tokamaks onopgeloste theoretische problemen (verstikking van de deuterium-tritiumfusiereactie na enkele minuten, vanwege de interactie met het materiaal van de muren). Dit alles is al genoemd op deze site (zie de links hiernaast en de links op de site van natuurkundige JP Petit).
Zeker, maar deze problemen doen zich ook voor bij waterstof-boorfusie. Omdat het creëren van een spectrum op 3 miljard graden één ding is, als het uitwisselingsoppervlak voldoende klein is en de duur voldoende kort (in de orde van ns), komt er praktisch geen warmte vrij, maar het behouden van dit spectrum, zelfs door impuls, zal noodzakelijkerwijs leiden tot het vrijkomen van warmte en deze warmte zal alleen worden gebruikt om fusie te produceren....
Het probleem doet zich niet voor bij een waterstof-boor magnetische compressie-energiecentrale, die veel rustieker is en theoretisch met de huidige middelen kan worden geproduceerd.
Dat is wat JPP wil dat je gelooft, maar laten we niet vergeten dat hij nooit dichtbij of ver van de Z-machine kwam die de straal produceerde waar we het over hebben. Hij heeft ook nooit een plan gemaakt om zijn uitspraken te onderbouwen, dat vind ik persoonlijk een beetje borderline.
Vreemd genoeg, elke keer als we het hebben over de zeer reële en begrijpelijke weerstand van financiële kringen wanneer hun investeringen worden bedreigd, (de sector van waterstof-boorfusie-energiecentrales dreigt huidige en toekomstige uraniumcentrales overbodig en renteloos te maken, met de enorme financiële investeringen die ermee gepaard gaan), worden we herinnerd aan de ontroerende en versleten "complottheorie". Een beetje kort, toch? Zou het niet beter zijn om het probleem frontaal onder ogen te zien en een manier te vinden om het op te lossen?
Ik ontken niet dat er druk of zelfs intimidatie kan zijn in een land of zelfs een groep landen, maar op mondiaal niveau vind ik het een beetje groot!!!
Laten we eerlijk zijn, wie is er tegenwoordig betrokken bij ITER?? Het is AREVA, CEA en anderen. Ze weten heel goed dat ze een alternatief voor kernsplijting zullen moeten vinden en ze werken eraan. HUN INTERESSE is om een ​​alternatief te vinden voor FISSION. dus ik zie niet in waarom ze iets zouden voorkomen. Bovendien hebben ze ofwel aan deze kant van de Atlantische Oceaan een andere weg gekozen dan waterstofboor (en hebben ze waarschijnlijk niet langer de middelen om een ​​andere te bestuderen), maar ik denk dat ze er in Japan of in de VS alle belang bij zouden hebben om deze wonderbaarlijke technologie. Hun nucleaire industrie is ook bezorgd!!!
Zijn het de financiers dan?? Het interesseert ze niets !!! Trouwens, ze weten niets van techniek dus zolang het ze maar loont, de rest....
Samenvattend zeg ik tegen mezelf dat we niet in een wereld van troetelbeertjes zitten, dat er op mondiaal niveau concurrentie woedt tussen energiespelers en vooral dat met alle huidige informatietechnologieën niet alles te controleren is. Vooral omdat de huidige en toekomstige uitdagingen, die verband houden met energie in het algemeen en fusie in het bijzonder, van dien aard zijn dat een land dat over de middelen beschikt, een technologie niet kan negeren die het energie-onafhankelijkheid kan brengen.

Wat betreft de waterstof-boor-elektriciteitscentrales is er in feite niets geregeld en bestaat er geen risico dat dit het geval zal zijn, zolang alle onderzoekskredieten volledig worden toegewezen aan ITER en MEGAJOULE. Een 200ste van de credits van ITER zou voldoende zijn om een ​​prototype van een z-machine te bouwen dat krachtiger is dan dat van de Amerikanen, of om de Franse z-machine van Gramat te verbeteren.
Onthoud dat zelfs als het hier oorspronkelijk niet voor bedoeld was, een z-machine kan worden beschouwd als een van de elementen van een energiecentrale, aangezien het (in afwachting van iets beters) de zeer hoge temperaturen kan produceren die nodig zijn om waterstof-boor te initiëren. fusie.
Nogmaals, Europa heeft voor ITER gekozen en het zou dwaas zijn om nu alles stop te zetten nu we de experimentele fase ingaan. Bovendien heeft Europa waarschijnlijk niet de middelen om met een andere manier van kernfusie te experimenteren, maar de andere landen hebben die wel. Vraag jezelf af waarom ze die weg niet gaan. Misschien ontgaan ons technische redenen.... Misschien werken ze eraan, maar het duurt lang, want niet zo gemakkelijk te zeggen op a forum wat moeten we doen.
Dit alles belet natuurlijk niet dat het onderzoek naar koude kernfusie wordt voortgezet.
Blij dat je het zegt, maar zoals wat je aan de kaak stelt, ontbreken de credits op deze manier. Plots kwamen de (serieuze) onderzoekers bij elkaar en deelden de middelen om het onderwerp vooruit te helpen.
0 x
tititaz_21
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 22/09/08, 16:59

Re: deuterium en kernfusie




par tititaz_21 » 23/09/08, 08:12

Hallo iedereen,

Cuicui zei:
Maar ik vraag me af of uw vaardigheden niet beter zouden kunnen worden gebruikt bij de studie van kerncentrales met magnetische compressie die het mogelijk zouden maken om goedkoop en zonder vervuilende elektriciteit elektriciteit op te wekken voor civiele doeleinden.



het is echt fascinerend wat er wordt gezegd.
in ieder geval herinner ik u eraan dat mijn bedrijf dat aan dit MEGAJOULE-project werkt, slechts een LASERS-productiebedrijf is (wetenschappelijk, industrieel en medisch).
en daarom zijn mijn vaardigheden puur en wetenschappelijk in elektronica en fysica-elektronica en niet in nucleair.
Natuurlijk werken we samen met de CEA, maar we produceren alleen de laser.
Ik wens iedereen een fijne dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Deuterium en kernfusie




par Cuicui » 23/09/08, 10:33

C moa schreef:laten we ons herinneren dat hij nooit dichtbij of veraf de Z-machine naderde die de straal produceerde waarover we spreken. .

- In een magnetische compressiefusie-energiecentrale wordt de z-machine gebruikt om het warmtepunt te produceren dat nodig is om elke kleine thermonucleaire explosie te veroorzaken, momenteel één elke 10 seconden, maar onderzoekers hopen deze snelheid te verhogen.
- JPP is een natuurkundige die gewend is aan experimentele opstellingen. Ook al was hij niet degene die de z-machine van Gramat heeft gebouwd, hij weet hoe die gemaakt wordt. Het enige wat hij wil is dat een zeer klein deel (1/200ste) van de aan ITER en MEGAJOULE toegewezen kredieten wordt besteed aan de haalbaarheidsstudie van een prototype van een krachtcentrale met magnetische insnoering. Het zou deze programma's nauwelijks vertragen.
- Kernsplijtingsindustrieën zijn multinationals die wereldwijd opereren. Ze hebben geen belang bij het vinden van een alternatief voor kernsplijting. ITER zal ze waarschijnlijk niet overschaduwen omdat het een onderzoeksinstrument is dat niet bedoeld is om elektriciteit te produceren.
De waterstof-boorroute werd pas onlangs mogelijk dankzij de onverwachte ontdekking van de Sandia-labs in 2005-2006. Het verraste iedereen en bedreigt tientallen jaren van investeringen in kernsplijting.
dank u tititaz_21 om het onderwerp nieuw leven in te blazen. Ik wens u nog vele spannende jaren toe in de realisatie van lasers die bijdragen aan de bevordering van onze kennis.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Deuterium en kernfusie




par C moa » 23/09/08, 12:12

Laten we duidelijk zijn, ik zeg niet dat waterstofboor geen toekomst heeft. Ik zeg alleen dat ik het een beetje haastig vind om te zeggen dat ITER en dergelijke gemakkelijk kunnen worden vervangen.
Cuicui schreef:- In een magnetische compressiefusie-energiecentrale wordt de z-machine gebruikt om het warmtepunt te produceren dat nodig is om elke kleine thermonucleaire explosie te veroorzaken, momenteel één elke 10 seconden, maar onderzoekers hopen deze snelheid te verhogen.
Dit is een van de grootste uitdagingen (maar niet de enige) en daarom zeg ik dat het aanmatigend is om te zeggen dat we in een jaar alles kunnen doen. Zo simpel is het niet (of anders komt het omdat de andere wetenschappers echt idioten zijn!!!).
- Kernsplijtingsindustrieën zijn multinationals die wereldwijd opereren. Ze hebben geen interesse in het vinden van een alternatief voor kernsplijting.
Neem me niet kwalijk, maar de nucleaire industrie weet dat uraniummijnen niet onuitputtelijk zijn, ze kent heel goed de problemen in verband met de recyclage van brandstoffen en de behandeling van afval. Ze weet ook dat het imago van kernsplijting over het algemeen niet goed is in ontwikkelde landen. De fusie is voor haar een manier om zich op lange, zelfs zeer lange termijn te blijven ontwikkelen.
ITER zal ze waarschijnlijk niet overschaduwen omdat het een onderzoeksinstrument is dat niet bedoeld is om elektriciteit te produceren.
Het is een prototype, dus het is normaal dat het geen productietool is. Wat voor ITER geldt, geldt voor elke ontdekking, uitvinding, innovatie. Voordat een productieauto wordt uitgebracht, maakt Renault een prototype van deze auto. Voor kernsplijtingscentrales was het hetzelfde. Vandaag is het de beurt aan fusie. Aangenomen wordt dat fusie binnen 30 tot 50 jaar klaar en in staat zal zijn om massale elektriciteit te produceren, afhankelijk van vorderingen en ontdekkingen. Ik herhaal, voor de nucleaire industrie is fusie de toekomst!!
In feite wordt kernsplijting door iedereen beschouwd als een uitstervende industrie. De nieuwe generaties energiecentrales zijn en zullen er ENKEL zijn om de buffer te maken tussen de komst aan het einde van de levensduur van de huidige energiecentrales en de komst van de fusiecentrales. Sterker nog, tussen de sluiting van de huidige energiecentrales, die over 10 tot 20 jaar zal plaatsvinden, en de opening van fusiecentrales over 30 tot 50 jaar, zit er een gat van 20 tot 30 jaar dat zal moeten worden opgevuld. Dit is de rol van de nieuwe generaties kernsplijtingscentrales die verbeterd zijn ten opzichte van de vorige.
De waterstof-boorroute werd pas onlangs mogelijk dankzij de onverwachte ontdekking van de Sandia-labs in 2005-2006. Het verraste iedereen en bedreigt tientallen jaren van investeringen in kernsplijting.
Terugkomend op waterstof-boor: het is waar dat het pas sinds kort mogelijk is, maar laten we wetenschappers de tijd geven (waarschijnlijk niet Europees : Cry: maar zo is het) om deze techniek te modelleren, een prototype vrij te geven en hun berekeningen te controleren. Dan, als alles is opgelost, komt de industrialisatie!!!

En stel je dan eerlijk voor dat we alle mensen gaan opzoeken die vandaag onderzoek doen naar BTL / BTG en tegen hen zeggen "stop met alles, we hebben de oplossing, het is Laigret-olie. Geef ons het deeg, we hebben gelijk, we lees het in een wetenschap en leven van 1949 !!!". Zelfs als we briljante microbiologen waren, zouden we niet serieus worden genomen en dat is normaal!!!
0 x
tititaz_21
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 22/09/08, 16:59

Re: deuterium en kernfusie




par tititaz_21 » 23/09/08, 13:33

hello,

Cuicui zei:
Maar ik vraag me af of uw vaardigheden niet beter zouden kunnen worden gebruikt bij de studie van kerncentrales met magnetische compressie die het mogelijk zouden maken om goedkoop en zonder vervuilende elektriciteit elektriciteit op te wekken voor civiele doeleinden.


Wij zijn een bedrijf dat industriële en medisch-wetenschappelijke LASERS produceert.
persoonlijk ben ik elektronica-ingenieur en ontwikkelen we elektronische stroom- en beheerkaarten (GEMENGD: stroom en FPGA....).
dus onze vaardigheden (mechanisch; elektronica-natuurkunde; marketing-commercieel) betekenen dat we met de CEA werken, maar dat is alles. We hebben geen vaardigheden op nucleair gebied.
hier als u andere vragen heeft, aarzel dan niet, ik zal proberen u te antwoorden.
Ik wens iedereen een fijne dag.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 226 gasten