Nucleaire veiligheid in Frankrijk is niet perfect... Echt waar?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 20/02/12, 15:36

chatelot16 schreef:nucleair is een hel van een hete aardappel voor elke regering

we kunnen het vandaag niet meteen stoppen! catastrofaal gebrek aan elektriciteit

het is beter om niet alle uitgaven aan kernenergie stop te zetten en alles in nieuwe energie te investeren, zodat kernenergie de economie kan voortzetten: dat zou de directe weg naar een ongeluk zijn

we moeten daarom doorgaan met het beheren van kernenergie met maximale veiligheid en alleen stoppen met het bouwen van andere

Ik ben bang dat het te laat is om Flamanville tegen te houden... je moet er zeker van zijn dat het de laatste is

en zelfs eisen dat deze nieuwe nieuwe fabriek wordt gecompenseerd door de sluiting van de oudste of degene die de meeste kosten zou vergen om in bedrijf te blijven

Claude Allègre heeft zich zojuist bij Nicolas Sarkozy aangesloten bij zijn verkiezingscampagne.

Het grappige is dat dezelfde Claude Allègre over kernenergie zei: "onze technici zijn veel competenter dan de Japanners" en hij ondersteunt de bouw van de Flamanville EPR.

Het reactorvat van de Flamanvile EPR is echter vervaardigd door... Japanners!!!! : Cheesy: :schok: :D van het Japanse bedrijf "Japan Steel Works". : Lol: .

Reden te meer om de bouw van de Flamanville EPR dringend stop te zetten! Het grootste deel, het reactorvat, is gemaakt door Japanners!
Dernière édition par Leo Maximus de 20 / 02 / 12, 19: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/02/12, 18:13

Leo Maximus schreef:Reden te meer om de bouw van de Flamanville EPR dringend stop te zetten! Het grootste deel, het reactorvat, is gemaakt door Japanners!


het is het beste

volharden in het voortzetten van kernenergie om het te kunnen blijven verkopen? Wat heeft het voor zin als we niet eens het belangrijkste maken!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 20/02/12, 20:09

chatelot16 schreef:
Leo Maximus schreef:Reden te meer om de bouw van de Flamanville EPR dringend stop te zetten! Het grootste deel, het reactorvat, is gemaakt door Japanners!


het is het beste

volharden in het voortzetten van kernenergie om het te kunnen blijven verkopen? Wat heeft het voor zin als we niet eens het belangrijkste maken!

Bij AREVA maakt het ons niets uit, zolang we maar verkopen. AREVA heeft al producten van Japan Steel Works verkocht aan Finland, China en binnenkort ook aan Groot-Brittannië.

Japan Steel Works staat bekend als voormalig kanonnenhandelaar. Tijdens de Tweede Wereldoorlog vervaardigden ze duizenden kanonnen, waaronder de 2 mm kanonnen die op de slagschepen van de Yamato-klasse pasten. Een referentie, wat! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/02/12, 20:17

Hoe dan ook, ook al hadden we ze in Frankrijk willen maken, we hebben geen staalfabriek meer... we hebben alles verkocht aan de Hindu Mital... en hij gaat alles sluiten...

Zolang we niets meer zelf produceren, is het beter om Chinese zonne-energie te kopen, deze zal tenminste niet ontploffen

deze Japanse constructie van de hoofdkamer is eigenlijk nog meer onzin
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 21/02/12, 15:36

chatelot16 schreef:...deze Japanse constructie van de hoofdkamer is echt weer een onzin

Dat is niet echt absurd, maar omdat Japan Steel Works de enige industrieel is die in staat is het reactorvat uit één stuk te vervaardigen door een staaf van 600 ton te smeden. http://www.world-nuclear-news.org/C-JSW ... 11117.html

Meestal wordt een reactorvat gemaakt door gesmede onderdelen te lassen. Er zijn een groot aantal lasgangen nodig die telkens met röntgenstraling moeten worden doorgelicht. Hier is het in één stuk.

http://www.47news.jp/47sujets/jitsuryoku/1-3.html

Idem voor de ATMEA-reactor van AREVA, het is... Japans.

Bij Mittal maakt het ons niets uit.

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/02/12, 22:05

bedankt voor de informatie: ik wist niet dat zulke grote stukken werden gesmeed

Ik dacht dat het gelast was

... Ik zal fouten hebben gemaakt tijdens mijn tijd in het lesgeven ... waar mij werd geleerd dat smeden een oude techniek was die op weg was naar uitsterven, wat net zo goed kon worden gedaan door te lassen ...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 22/02/12, 10:24

chatelot16 schreef:.. Ik zal met fouten zijn geconfronteerd tijdens mijn tijd als docent ... waar mij werd geleerd dat smeden een oude techniek was die bezig was te verdwijnen, en die ook door lassen kon worden uitgevoerd. ..

Bah... niet verrassend, tijdens het lesgeven in Frankrijk lopen we naast onze pompen.

Dit is wat het monopolie van Japan Steel Works maakt; zij zijn de enigen die reactorvaten uit één stuk kunnen vervaardigen door middel van smeden. Het gaat niet om verhuizen, hier weten we niet hoe we het moeten doen. Een tank uit één stuk is een aanzienlijk voordeel omdat er niet langer kilometers aan lasnaden zijn met de duizenden scheuren en insluitsels die door radiografie worden gedetecteerd, defecten die moeten worden geëlimineerd naarmate de productie vordert. Een reactorvat kostte een jaar werk en de kosten waren onmogelijk in te schatten.

Met Japan Steel Works, "crack", en we hebben de tank, zonder laswerk! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/02/12, 22:06

chatelot16 schreef:bedankt voor de informatie: ik wist niet dat zulke grote stukken werden gesmeed

Ik dacht dat het gelast was

... Ik zal fouten hebben gemaakt tijdens mijn tijd in het lesgeven ... waar mij werd geleerd dat smeden een oude techniek was die op weg was naar uitsterven, wat net zo goed kon worden gedaan door te lassen ...


Smeden is niet altijd goedkoop (aanzienlijk duurder dan alleen gieten), maar als je voor veel metaallegeringen de maximale mechanische eigenschappen wilt, is het bijna een must. Het oriënteren van de vezels in het onderdeel om de spanningen beter te weerstaan ​​is effectiever dan het toevoegen van onnodige metaaldikte of laswratten in bepaalde gevallen : Mrgreen: .

Dit geldt des te meer omdat de las, hoe goed ook gedaan, nooit de mechanische eigenschappen van het basismetaal zal hebben. (+1 Maximus Leo; afgezien van alle afwijkingen die zijn toegevoegd door lassen, scheuren, barsten, insluitsels, blaasgaten, plakken, verandering van structuur enz.... die we niet allemaal kunnen detecteren met röntgenstralen, echo's, penetranttesten enz. ...)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 23/02/12, 10:51

Nucleaire veiligheid in Frankrijk?!

In deze video is alles al gezegd:
http://www.youtube.com/watch?v=X8uyGTTP2sA

Sorry voor dit humoristische tussen haakjes : Cheesy: die misschien een toekomstige realiteit nadert...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/02/12, 14:30

Ik was me niet bewust van dit goed verborgen figuur om overal aan te duiden!!!

EDF heeft een aansprakelijkheid beperkt tot 92 miljoen € per centrale !!

Belachelijk voor een ernstig ongeval of een ramp die eeuwenlang een hele regio evacueert !!

EDF heeft in feite geen verzekering tegen zware ongevallen !!!

EDF is als een chauffeur die zonder verzekering rijdt en niemand zegt het of roept het !!!


http://www.lemonde.fr/economie/article/ ... _3234.html

http://www.wikistrike.com/article-cas-d ... 48394.html
http://seaus.free.fr/spip.php?article889
http://www.topp-decide.com/actualites.php
http://pierreratcliffe.blogspot.com/201 ... s-des.html


Geschiedenis: het op 31 januari 2012 gepubliceerde verslag van de Rekenkamer over nucleaire kosten. Shock cijfer: 91,5 miljoen. Dit is het maximale door EDF te betalen bedrag voor wettelijke aansprakelijkheid. Met andere woorden, negen euro en vijftien cent per inwoner bij een ongeval in de elektriciteitscentrale Nogent sur Seine en bij tien miljoen Parijzenaars. Een beetje eerlijk om te genezen en te verhuizenr.


Hetzelfde geldt voor het Rhônedal !!
De Fransen zijn gek om door te gaan met nucleair, als een bestuurder zonder verzekering die in staat is om alle mensen omver te werpen !!!


De prijs van kernenergie wordt dramatisch onderschat !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten