Langdurige opslag van radioactief afval

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/01/07, 00:03

OK, dus ik kan nu deze vraag beantwoorden:
Cuicui schreef:[...]U persoonlijk, wat vindt u van de vooruitzichten die worden geboden door de techniek van magnetische vernauwing (compressie)?

Ik denk dat het inderdaad veelbelovend is en dat we erin geïnteresseerd zouden moeten zijn...
Maar vanuit dit oogpunt ben ik nogal optimistisch, ik denk dat onze leiders hebben begrepen dat we het ons niet langer konden veroorloven om een ​​hoopvolle oplossing mis te lopen en ik kan me daarom voorstellen dat de resultaten van Sandia zeker zeer nauw zijn gevolgd door de mensen bezorgd over dit soort oplossingen...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 28/01/07, 00:26

Houthakker schreef: Ik ben nogal optimistisch, ik denk dat onze leiders hebben begrepen dat we het ons niet langer konden veroorloven een hoopvolle oplossing mis te lopen en ik kan me daarom voorstellen dat de resultaten van Sandia zeker op de voet werden gevolgd door de mensen die bij dit soort oplossingen betrokken waren. .

Het probleem is dat degenen die hebben geïnvesteerd in olie, uraniumkernenergie, het ITER-project... winst willen en geen hoopvolle oplossingen. We worden bestuurd door financiers, niet door filantropen. Iedereen heeft de kans gehad om het te zien. De verbazingwekkende stilte van de grote pers (ook gecontroleerd door financiën) maakt me pessimistisch. Sandia's zaak (die iedereen verraste, de financiers haten het) wordt zeker zeer nauwlettend gevolgd om het zoveel mogelijk te onderdrukken of uit te stellen. Misschien kunnen we, door het nieuws in alle richtingen op het net te verspreiden, hun hand forceren, vooral als we de kandidaten voor de verkiezingen kunnen aanmoedigen om zich op de zaak te positioneren. Ik ben me bewust van het vervelende karakter van mijn interventies (wat doen de andere leden hiervan? forum ?). Het amuseert me niet, maar hoe anders? Wie heeft een idee?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 01:11

vooral als we de kandidaten voor de verkiezingen kunnen aanmoedigen om zich op de zaak te positioneren.

Daar geloof ik dat je cuicui aan het dagdromen bent; je kunt je voorstellen hoeveel onderwerpen ze hebben behandeld om deze verkiezingen te winnen, alleen al om het "pact" van N.Hulot te ondertekenen en toe te passen, dat zou al enorm zijn.

Niemand stelt meer de vraag naar langlevend nucleair afval; de enige zorg is om te "doen alsof" niet te veel CO2 de atmosfeer in te sturen en om de 4 of 5 jaar een nieuwe norm voor vervuiling te hanteren om de publieke opinie die gevoelig is voor het probleem tevreden te stellen (want ik kan je vertellen dat er veel van mensen die meer geven om wat ze morgen gaan eten en waar ze zullen blijven... dus de rest is voor de rijken!!!).
Dernière édition par jean63 de 28 / 01 / 07, 01: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/01/07, 01:12

Cuicui schreef:[....] Het amuseert me niet, maar wat kan ik anders doen? Wie heeft een idee?
Werk je je Z-Machine-bericht regelmatig bij?
Ik stel me voor dat jij hier het meest op de hoogte bent, dus het is door jou dat alle informatie hier weer op kan verschijnen forum, indien mogelijk op een speciale post... : Wink:

Heb je geprobeerd er met Jancovici over te praten? Ik wilde het doen op een N Hulot-conferentie, maar ik had niet het woord...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 01:22

Heb je geprobeerd er met Jancovici over te praten? Ik wilde het doen op een N Hulot-conferentie, maar ik had niet het woord...

dat is een uitstekend idee, want hij heeft veel inzendingen van zijn conferenties en hij steunt kernenergie als de enige oplossing door het lage aantal sterfgevallen veroorzaakt door kernenergie (voorlopig) en allerlei soorten ziekten, verkeersongevallen, enz. te vergelijken. zie zijn manicore-site en zijn boek "Le plein SVP".

Dat is het, ik heb er 57 binnen een paar uur...
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 28/01/07, 10:41

Houthakker schreef:Werk je je Z-Machine-bericht regelmatig bij? Heb je geprobeerd er met Jancovici over te praten?

Bedankt, Jean63 (gelukkige verjaardag!) en Bucheron voor jullie antwoorden.
Mijn bericht bijwerken? Wat is het precies ? Het bericht "Iter en z-machine" hervatten? Om bij te werken, zou het nodig zijn om nieuwe informatie te hebben, en alleen de site van JPP (die hier niet zo goed te zien is) geeft wat. Ik grijp liever in, met de nadelen die u opmerkt, als het om kernenergie gaat. Door de zaak weer op het tapijt te leggen, kan ik de weinige informatie die ik heb aan een paar mensen doorgeven.
Ik hou van sleutelen en begrijpen, maar ik heb geen kennis van computers, natuurkunde, automechanica (ik heb nog nooit een motor geopend, en wat de geniale klusjesmannen die deze site animeren zeggen, voor mij is het vaak Chinees), en ik alleen "weten" over de z-machine wat JPP, Xudhao, Tokamac, Ligerien, Slimounet en een paar anderen bereid zijn op het net te zetten (forum Futura en hardware in het bijzonder). Een paar tegenstanders hebben zichzelf voor gek gezet, omdat ze tot nu toe geen geldig argument hebben aangevoerd, waardoor ik denk dat de zaak sterk is.
De informatie moet worden verspreid onder het grote publiek, waardoor de grote pers erover moet praten, en de kandidaten voor de verkiezingen moeten zich positioneren als ze geen stemmen willen verliezen. En dat er kredieten, zelfs bescheiden, worden toegekend zodat bekwame onderzoekers de z-machine-affaire kunnen ophelderen en mogelijke civiele toepassingen kunnen bestuderen.
Ik ga contact opnemen met Jancovici, dat is een goed idee, aangezien hij boeken schrijft en toegang heeft tot de media. Ik ken hem niet en ik weet niet of hij er rekening mee zal houden, maar ik zal het proberen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 11:46

Bedankt voor de verjaardag, het is leuk, bedankt. :D

Ik heb me aangemeld op de forum van de site van het ecologisch pact van N.Hulot en ze praten over de Z-machine. Ik zal proberen te vinden waar, maar ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Ik ging zelfs naar info over SVO voor dieselmotoren.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/01/07, 11:56

fijne verjaardag papa
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 12:02

bedankt papa!!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 28/01/07, 17:21

jean63 schreef:Ik heb me aangemeld op de forum van de site van het ecologisch pact van N.Hulot en ze praten over de Z-machine. Ik zal proberen te vinden waar, maar ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Dankjewel. Maar weet je, ik heb hierover gepost forum, je riskeert een beetje van mijn proza ​​te vinden, daar zullen we niet veel aan hebben. Ik weet niet of de info helemaal naar mijn vriend Nicolas is gegaan. Maar ik heb het tenminste geprobeerd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten