De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Christophe » 27/06/22, 08:10

+1 vooral omdat...

izentrop schreef:Focus op feiten in plaats van mensen te veroordelen.


Nou, wat is het verband met zuurkool daar en het is Nederland dat Fessenheim heeft gesloten... :schok: :schok: :schok:

En ik zal je blij maken izy!

Als de energiecrisis aanhoudt*, zou het een goede zaak zijn om Fessenheim opnieuw te lanceren...Ik denk dat de onomkeerbare ontmanteling nog niet is begonnen (het is zelfs zeker)...

* en de kans is groot dat er geen weg meer terug is: we zullen nooit meer de kWh zien aan 12 cts of de Diesel aan 1,2€/L... nou, ik las gisteren dat de zak met pellets waarschijnlijk de 10 zou voelen €!!! :schok: :schok: :schok: :schok:

ps: je tafel mist splijtstoffen, nucleair risicobeheer, de impact van afval en ontmanteling!! : Lol: : Lol: : Lol: De feiten die je zei? : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Christophe » 27/06/22, 08:22

Kleine oefening, laten we van toepassing zijn op mijn PV-installatie op het dak: ik produceerde 11 MWh in 3 jaar...over de levensduur zal mijn installatie een paar honderd MWh produceren...dat is ongeveer 0.1 GWh!

Beeld

Dus ik had moeten eten: :schok: :schok: :schok: :schok:

Staal: 2100 * 0.1 / 1000 = 210 kg
Aluminium: 800 * 0.1 / 1000 = 80 kg
Maar bovenal:
Beton: 10 * 700 / 0.1 = 1000 kg

Ik moet maximaal 5 tot 10 kg staal hebben voor bevestigingen... en ik heb 0 gram beton en grind...

Behalve het aluminium van deze figuren, is het een totale pluim!

Ja ja ik weet dat dit het grote PV park betreft...je zou dus niet de dakversie hebben? Bin nee het past niet bij je!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par izentrop » 27/06/22, 10:30

Christophe schreef:Ja ja ik weet dat dit het grote PV park betreft...je zou dus niet de dakversie hebben? Bin nee het past niet bij je!
Wat je kunt doen met PV is moeilijk te bereiken met wind, waar de winstgevendheid wordt gedaan met het vermogen en de hoogte ten opzichte van de grond...
Het mist de extra kosten van decentralisatie, die verplichten om de verbindingsinfrastructuren op het netwerk te vermenigvuldigen, de versterking van de lijnen, de onderhoudskosten...
Op elk park staat er altijd wel eentje stil en de busjes van technici doorkruisen permanent de wegen.

Mijn afdeling is degene waar de meeste windturbines staan, ik heb ze overal in huis en het is nog niet voorbij... 's Nachts flitsen de kerstslingers overal :frons:
toebehoren
windenergie Somme.jpg
Andere lopende projecten niet op de kaart
eolien Somme.jpg (66.89 KiB) 1344 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Christophe » 27/06/22, 10:31

Is het een ziekte van trollen om vragen af ​​te wenden? Zeker als ze relevant zijn?

Windenergie is geen wondermiddel, maar... het is beter dan niets!
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Janic » 27/06/22, 17:57

christophe
ps: je tafel mist splijtstoffen, nucleair risicobeheer, de impact van afval en ontmanteling!! : Lol: : Lol: : Lol: De feiten die je zei?
maar ook en vooral (ingedeeld in nucleair risicobeheer?) de financiële kosten van rampen als Tsjernobyl en Fukushima, maar ook en vooral de kosten in levens en ziekten sinds het begin van kernenergie in al zijn vormen.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16168
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Remundo » 27/06/22, 20:31

Christophe schreef:Ik moet maximaal 5 tot 10 kg staal hebben voor bevestigingen... en ik heb 0 gram beton en grind...

Behalve het aluminium van deze figuren, is het een totale pluim!

Ja ja ik weet dat dit het grote PV park betreft...je zou dus niet de dakversie hebben? Bin nee het past niet bij je!

niet helemaal waar op beton.

U heeft geprofiteerd van een bestaande constructie die veel bevat.

Maar voor zover het al bestaat, is het nogal intelligent om zijn CO2-voetafdruk te poolen voor verschillende toepassingen.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Christophe » 27/06/22, 22:30

Zo kunnen we niet redeneren: de primaire functie van beton in een huis is niet gewijd aan PV...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16168
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Remundo » 27/06/22, 23:45

in het uiterste kunnen we ook niet redeneren zoals je doet met "nul kilo beton".

wie de cursor weet te plaatsen is immers heel slim... laten we zeggen dat pooling-constructie voor meerdere nobele doelen relevant is.

Zelfs gemalen PV-arrays gebruiken wat beton.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Christophe » 28/06/22, 00:22

Vooral op de grond bedoel je...

Maar ik zie niet in hoe 10 kleine panelen 1 ton beton zouden kunnen vergen... kortom, ja, het is moeilijk om de cursor te plaatsen...

Eén ding is zeker: PV is winstgevender dan toerisme...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De sluiting van Fessenheim, een ecologische fout




par Obamot » 28/06/22, 09:17

izentrop schreef:
Ik word er gek van!

Ter compensatie van de sluiting van Fessenheim, dat 3 gram CO2 per kilowattuur uitstootte, heropenen we de kolencentrale van Saint-Avold, die 850 gram CO2 per kilowattuur uitstoot!

Milieuactivisten zijn openbare gevaren vermomd als CAREBEAR
Dat is het niet : Lol: niet omdat er soms een logische fout is (hier vanwege de politieke fout van Cron-Cron) die een NOG GROTERE FOUT rechtvaardigt —> het gebruik van kernenergie! :onheil:

Nucleair (militair) waar we niet zonder kunnen zoals het is. En dat het sowieso de moeite waard is om te vervangen als er geen erts meer is. En je praat nooit met ons over de "ecologische kosten Co2” Kolencentrales gebruikt voor verrijking in Afrika? Voor jou mogen we daar vervuilen, mag dat?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed, Remundo, sicetaitsimple en 345 gasten