Stookolie overschrijdt een euro per liter

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars

Stookolie overschrijdt een euro per liter




par martien007 » 26/05/08, 16:43

AFP de 26 / 05 / 2008 16h15

Nieuw record voor brandstofprijzen in Frankrijk, stookolie hoger dan 1 euro

De prijzen van alle brandstoffen in Frankrijk bereikten vorige week nieuwe records, voor de zevende opeenvolgende week, stookolie overschrijdt de drempel van 1 euro per liter, volgens cijfers van de Franse Petroleum Industry Union (Ufip) maandag gepubliceerd.

De gemiddelde prijs van een liter diesel, de meest verbruikte brandstof in Frankrijk en die de woede van de vissers opwekt, bereikte vorige week 1,4380 euro, tegen 1,4105 euro de week ervoor.

Die van de liter loodvrije super 95 overschreed de drempel van 1,45 euro naar 1,4659 euro, tegen 1,4454 euro een week eerder.

Wat betreft de prijs van stookolie, die overschreed de symbolische drempel van 1 euro, tot 1,0041 euro, tegen 0,9627 eerder.

Ufip-prijzen zijn weekgemiddelden, maar ze kunnen van dag tot dag of van tankstation tot station verschillen en daarom veel hoger zijn. Daarentegen worden brandstoffen vaak tegen kostprijs verkocht in hypermarkten, als een hoofdproduct.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/05/08, 19:33

Nou, dat is stom voor jou (al diegenen die zelfs in de zomer met olie verwarmen voor je SWW) ... we kunnen niet zeggen dat we je niet hadden gewaarschuwd.

Persoonlijk interesseert deze info mij niet en ik zou zelfs meer zeggen Ik geef geen fuck meer sinds ik bijna een jaar meer stookolie gebruik ... sorry maar ik zal egoïstisch worden, want als ik de reactie van sommigen van jullie hierop zie forums er is iets te vernielen (over wat we nog hebben van de mensheid) ...

Had er eerder over moeten nadenken ... maar het is nog niet te laat om te handelen ... dus stuur je splinternieuwe olieketels terug (je moet nog een koper vinden ...).

Dus wie wil zonne-hout?
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 26/05/08, 19:39

Hallo,
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de prijs van huisbrandolie, daarom is mijn vraag dat er artikelen op de site staan ​​over de coup van een verandering van het verwarmingssysteem: misschien niet iedereen kan het zich niet veroorloven om zo van een olieketel naar iets anders te gaan ...
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/05/08, 19:42

Er zijn honderden pagina's met advies over het wijzigen van verwarmingsmodi hierover forums en op de site: https://www.econologie.com/forums/search.php

Ik mikte vooral op de idioten (er zijn geen andere woorden) die dat wel hebben gedaan récemment een stookolieketel geïnstalleerd of een huis gebouwd door te kiezen voor stookolie ... nou op vakantie gaan ze minder ver ...: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 27/05/08, 00:38

renaud67 schreef:Hallo,
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de prijs van huisbrandolie, daarom is mijn vraag dat er artikelen op de site staan ​​over de coup van een verandering van het verwarmingssysteem: misschien niet iedereen kan het zich niet veroorloven om zo van een olieketel naar iets anders te gaan ...

Precies, het probleem voor wie een nogal oude oliegestookte ketel heeft, is om de financiële middelen te hebben om deze te veranderen en vooral om te beginnen met isoleren !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 27/05/08, 08:37

Hoeveel is de isolatie van een huis zelf geïnstalleerd? 1000 tot 2000 €? (Ik spreek alleen voor de zolder / verdieping ... Kortom, minder dan een vakantiebudget ...

Stookolie aan 1 € is dus goed (sorry voor degenen die alleen hun mond denken) maar ik hoop dat andere energieën (niet-fossiel) niet zo vaak wegvliegen (zie de houthakkers die gepakt worden voor emirs) ...
:onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 27/05/08, 09:24

Hallo Christophe, hallo allemaal,

Het is duidelijk dat de isolatie van een woning steeds sneller af te schrijven is (tot wel 5 jaar) met de stijgende olie, vooral omdat dit recht kan geven op wat belastingverlagingen.

De stijgende olieprijzen, en met betrekking tot verwarming, zullen echter andere sectoren mechanisch verontreinigen (met name hout), aangezien mensen zich afkeren van koolwaterstof om naar het blok te gaan, of "erger", de pellets, die zeer onderontwikkelde sectoren zijn met betrekking tot de potentiële vraag.

Over het algemeen duwt een dergelijke stijging van de olie ALLE sectoren omhoog, van de pot yoghurt tot een hooiberg tot vlees, om nog maar te zwijgen van de fabricage van producten. :|
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 27/05/08, 09:31

Het probleem met hout is dat het is geen wet van vraag en aanbod (in een jaar tijd zijn houtgestookte installaties niet vertienvoudigd, lijkt het mij ... de prijs van hout is al omhooggeschoten) maar een duidelijke en duidelijke economische koppeling aan de olieprijs, zou ik zelfs nog flagranter zeggen dan elektriciteit of gas !! ...

Dus de stereo voor meer dan 60 € is regelrechte diefstal ... Hoeveel worden er bovendien in het zwart verkocht ??

De enige aanvaardbare uitlijning zou een correctie zijn op de benzineprijs van de kettingzaag en het kettingvet en stookolie van de tractor om te slippen ... de rest is speculatie ... :?

Met deze prijs van stookolie (er is een kans dat in de winter van 2008 de kWh stookolie duurder zal zijn dan elektrische verwarming), zal er nog een dramatisch gevolg gebeuren: de vermenigvuldiging van 100% elektrische kachels van alle soorten ...

Als het minder erger zal zijn voor de portemonnee, weten we alle schade die elektrische verwarming aanricht ... in het algemeen.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 27/05/08, 10:22

Ja, maar normaal met dergelijke prijzen.

Dit zou de pelletindustrie moeten aanmoedigen om hun installatie te ontwikkelen, aangezien ze een goed inkomen verdienen en het geld hebben om dit te doen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 27/05/08, 10:28

De prijs van de pellets blijft redelijk vind ik in tegenstelling tot wat ik vreesde ...

https://www.econologie.com/chauffage-cen ... -3624.html
https://www.econologie.com/forums/pellets-et ... t4682.html

http://www.carmen-ev.de/dt/energie/pell ... reise.html

Het is de prijs van houtblokken die me meer zorgen baren ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten