Stookolie overschrijdt een euro per liter

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6981
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2906




par gegyx » 27/05/08, 11:07

Stookolie aan 1€ is dus goed (sorry voor wie alleen maar aan zijn gezicht denkt)

Het zal niet zo duidelijk zijn:

Onder de kopjes “Petroleumprijs” en “BTW”
http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... oints.html

De mening van de "Supreme Guide", maar tegen de tijd dat hij het doet of Alois Alzheimer voorbij komt...
8)
-----
Kortom, olie maakt een enorme sprong, het is goed voor de planeet.

Alles neemt toe in relatie en nog veel meer voor producten die geen duidelijke relatie hebben.

Ellende van de massa en winsten van enkelingen, recessie, geweld, oorlogen… Is het goed voor de planeet?

Het menselijke circus gaat door... :onheil:

Opnieuw aangepast, omdat de link is gewijzigd
De prijs van olie
Het staatshoofd kondigde aan dat hij van plan was zijn Europese partners voor te stellen de BTW op aardolieproducten te 'opschorten' om de stijging van de olieprijs het hoofd te kunnen bieden.
“Als het vat blijft stijgen, moeten we dan onder dezelfde omstandigheden een BTW-tarief handhaven dat evenredig is aan de prijs?”, vroeg het staatshoofd zich af.
Maar "het is een beslissing die Europees zou zijn", onderstreepte hij. “Het is een voorstel dat ik lanceer”.
In Frankrijk heeft Nicolas Sarkozy voorgesteld “dat alle extra inkomsten als gevolg van de BTW op aardolieproducten boven een bepaald niveau, waarover we binnen de regering gaan praten, (...) in een fonds worden gestopt dat ons in staat zal stellen de Fransen die het het meest nodig hebben".
De inkomsten die de BTW genereert met de stijging van de olieprijs vertegenwoordigen volgens hem "150 tot 170 miljoen euro per kwartaal". En "Ik zou graag willen dat we al deze bedragen aan hulp besteden".
Hij noemde met name de premie voor de tank, momenteel 150 euro: "we maken hem niet alleen definitief voor volgend jaar, maar verhogen hem naar 200 euro, en dat financieren we met deze extra inkomsten" uit de BTW.


VAT
De president kondigde aan dat hij "met de Europese partners" van Frankrijk zou gaan praten om hen voor te stellen het BTW-tarief te verlagen naar 5,5% op gebouwen met "hoge milieukwaliteit", op catering en op administratie.
De president wenste eerst dat “alle gebouwen met een hoge milieukwaliteit” zouden kunnen profiteren van een tarief van 5,5%.
Nicolas Sarkozy wil ook ‘de belofte nakomen’ van Jacques Chirac om de BTW op catering te verlagen naar 5,5%. Het “zal nodig zijn om deze belofte na te komen” na een “lang Europees proces”, voegde de president van de republiek eraan toe.
Ten slotte wilde hij "de kwestie van de belastingheffing op schijven en video stellen". Er is "geen reden, zei Nicolas Sarkozy, dat de belasting op boeken 5,5% zou moeten zijn en die op platen, ook op cultureel eigendom, 19,6% zou moeten zijn".
Dernière édition par gegyx de 27 / 05 / 08, 15: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 27/05/08, 12:56

Ja, olie trekt alles omhoog, omdat alles ermee verbonden is.

Om hout te zagen heb je een kettingzaag nodig die op benzine loopt, een tractor + aanhangwagen die op diesel rijdt... enz., en speculaties die de prijzen opdrijven omdat de man die levert ook kosten heeft die verband houden met de olie, en iedereen wil altijd meer in hun portemonnee.

Het beste is om als cuicui te doen: hak je eigen hout en hak het in een blok. Als je de gezondheid en de moed hebt, vervangt het sport en warmt het op. Voordat de kettingzagen arriveerden was het met de "passe-partout" zaag dat de bomen gekapt waren: daar was geen olie nodig en moesten de boomstammen "met een bijl" gemaakt worden.

Onze moderne gemakken hebben ons afhankelijk gemaakt van olie.

Naar mijn mening zal de prijs van pellets volgend seizoen ook stijgen.

Wat zeker is, is dat het de armen + zijn die drinken. De rijksten zullen grote auto’s blijven kopen om mee te rijden en te vliegen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/05/08, 13:00

martien007 schreef:Naar mijn mening zal de prijs van pellets volgend seizoen ook stijgen.


Ik weet het niet zeker, is de pkoi in 2007 niet gestegen omdat stookolie al 50% kostte? (0.70 tot 1.00 is bijna 50%)...

uitzicht https://www.econologie.com/forums/post81391.html#81391

martien007 schreef:Wat zeker is, is dat het de armen + zijn die drinken. De rijksten zullen grote auto’s blijven kopen om mee te rijden en te vliegen.


Nou, het is altijd hetzelfde: er zijn verkopers en kopers... als prijzen fluctueren, is dat altijd in het voordeel van de een of de ander...

Ik herinner u er voor de zoveelste keer aan dat de STAAT 2 tot 3 keer meer aan olie verdient dan oliemaatschappijen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 27/05/08, 13:55

Christophe schreef:Nou, het is altijd hetzelfde: er zijn verkopers en kopers... als prijzen fluctueren, is dat altijd in het voordeel van de een of de ander...

Ik herinner u er voor de zoveelste keer aan dat de STAAT 2 tot 3 keer meer aan olie verdient dan oliemaatschappijen...

Uitstekende herinnering Christophe, het is de staat die de kaarten in handen heeft, maar tegelijkertijd pompt hij al dit geld op (subtiele woordspeling :P ), laten we niet vergeten dat het deze middelen herverdeelt, het ene deel voor sociale actie, het andere om het schuldengat te dichten.

We moeten dus in gedachten houden dat de Fransen collectief verantwoordelijk zijn voor de belastingen, doordat ze systematisch een beroep doen op de staat om hun problemen, waarvan sommige zeer reëel zijn, op te lossen.

De klagers zeggen vaak als ze de belasting betalen of zien dat de staat een project financiert dat ze niet leuk vinden: "de staat zijn wij". Dit geldt ook wreed voor koolwaterstoffen. : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/05/08, 14:11

Remundo schreef:de andere om het schuldengat te dichten.


Enorme financiële politieke zwendel... :onheil: :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 391-gasten