De niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Did67 » 17/10/19, 21:39

sicetaitsimple schreef:
Did67 schreef:Er zijn andere dingen waar ik last van heb, als je wilt dat argumenten me prikkelen


Dit is noch het onderwerp, noch de bedoeling. Het is gewoon uw verband tussen het hebben van een elektrische auto en de voor de hand liggende moeilijkheden om het te voorzien van "persoonlijke" PV die me verraste in vergelijking met het gebruikelijke discours en dat ik deel over een bepaalde onderlinge afstemming van producties in vergelijking met behoeften.


Het was een vorm van humor:

a) Ik probeer helder en transparant te zijn en daarom zelfkritisch

b) en ik denk dat het gezond is om gekieteld te worden en open te staan ​​voor kritiek als het eerlijk is (dit is niet beledigend!).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Did67 » 17/10/19, 21:41

Janic schreef:
Ik denk dat als ieder van ons onze vraag met 30% vermindert, EdF kernenergie verlaat voor een simpele kwestie van winstgevendheid.

of anders verwijdert het de ER!


Nee, ER's zijn goedkoper.

Een reactor is alleen winstgevend, als hij dat is, als hij altijd draait (behalve gepland onderhoud).

Een windturbine, je veert het, het is geregeld!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Did67 » 17/10/19, 21:48

Remundo schreef:voor een bepaald voertuig is het "volledig elektrisch" niet erg moeilijk te voorzien door bijvoorbeeld een fotovoltaïsch dak.

15 km x 000 kWh / 20 = 100 kWh, ongeveer 3000 m² PV in Frankrijk.

Het verhogen van het elektriciteitsverbruik is op zichzelf niet schadelijk als het afkomstig is van hernieuwbare energie en als het totale verbruik van primaire energie niet toeneemt of zelfs afneemt (wat u op elektriciteit gebruikt, verbrandt u niet langer in brandstof en in primaire energie is het ongeveer 3 keer minder (20 kWh elec / 100 km en 60 kWh thermisch / 100 km).

de "volledig elektrische", en zelfs met wonderbatterijen, persoonlijk geloof ik het niet, zou het nodig zijn om categorieën voertuigen en gebruiken te definiëren om serieus te spreken.


Ik heb eerder een veroordeling uitgelegd: als iedereen naar EV gaat, zal EdF worden aangemoedigd om kernenergie nieuw leven in te blazen. Ik wil hen dit voorwendsel niet aanbieden.

Dus op individuele basis, voor consistentie als je wilt, zal ik alleen rijden in EV als ik mezelf compenseer met RES. Ik heb geen vertrouwen in de maffia van energiebedrijven ...

Ik was meer dan 25 km per jaar? Dus 000 kWh.

Wat ik niet begrijp, je zegt dat het niet moeilijk is en dan, het "helemaal elektrische", geloof je het niet. Heb je het over autonomie voor lange afstanden? [Ik ben van plan om 80% van onze behoeften te dekken - al het verkeer wordt uitgevoerd; en houd mijn Chevrolet op LPG voor lange raids]

Het is slechts een weerspiegeling. Omdat het ministerie van Financiën voorlopig niet zegt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Did67 » 17/10/19, 22:06

Oké, ze zullen het toch doen.

Maar niet met mijn aanbetaling: https://www.lemonde.fr/economie/article ... _3234.html
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par sicetaitsimple » 17/10/19, 22:11

Did67 schreef: Ik zou mijn "geïmporteerd" elektriciteitsverbruik niet willen "verhogen", om de aangegeven redenen - niet om EdF een argument te geven om zijn nucleaire productie te verhogen ... b

Oké, het zou erg ongepast zijn om je lessen te geven voor zover ik ook een thermische auto heb, maar merk op dat ons, dat van ieder van ons, 'geïmporteerd petroleumverbruik' niet veel "argument delivery" problemen.
We kunnen er natuurlijk spijt van krijgen, maar we zullen bijtanken wanneer dat nodig is zonder "een argument te geven" aan Saoedi-Arabië, enz. Enz. Enz.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Did67 » 18/10/19, 08:33

Nou ja, dat levert me grote problemen op. Zoals YouTube, dat ik al zei, op een ander niveau. Ik heb grote tegenstrijdigheden. Maar probeer niet volledig vervaagd en fatalistisch te worden. Ik doe wat ik kan, wanneer ik kan.

Van daaruit te paard circuleren!

Het is momenteel de grootste kloof in mijn consumptie, tussen wat ik zou willen en wat ik doe.

Ik maak een groot compromis, wat een compromis is.

Maar ik geef de voorkeur aan gas (in mijn geval) boven ... nucleair. Dit is persoonlijke arbitrage. veroordelingen, als je wilt.

Voor zeer korte afstanden, bij mooi weer, probeerde ik de elektrische fiets en brak mijn mond ... ik heb nog steeds mijn schouder die maar voor 70% werkt. Maar ik zal hervatten. Dit is echter anekdotisch (zowel als "geïmporteerde" elektrische verbruiker en als een vermindering van mijn afhankelijkheid van olie).
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par ENERC » 18/10/19, 09:07

Ik denk dat als ieder van ons onze vraag met 30% vermindert, EdF kernenergie verlaat voor een simpele kwestie van winstgevendheid.

Het is eerder het jaarlijkse piekverbruik dat deze investeringen rechtvaardigt. RTE moet in zeer koud weer stroom kunnen leveren. Dus investeren we daarvoor.

Als we eindelijk het pad van woningisolatie serieus nemen, zouden we het aantal planten aanzienlijk verminderen.
Met een pollepel zou ik zeggen dat als de meeste gebouwen in BBC waren, we de jaarlijkse piek met 60 GW zouden passeren in plaats van de 100 GW die momenteel nodig is.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par izentrop » 18/10/19, 09:12

GuyGadebois schreef:
izentrop schreef:Frankrijk sluit zich aan bij zijn buren door voor de kooplieden van angst te knielen, maar wat een puinhoop.
Maar wat een cliché!
Het cliché is om te geloven dat door het aandeel van kernenergie te verminderen, door het te vervangen door intermitterende energieën zonder opslag, we de opwarming van de aarde zullen oplossen, omdat het aandeel fossiele energie noodzakelijkerwijs als vervanging komt. : Roll:
We kunnen dit duidelijk zien in Duitsland, waar het verbruik van kolen is toegenomen. In Frankrijk is het aandeel van elektrische verwarming hoger, dus we hebben de braamstruiken niet verlaten. : Twisted:

Tot ziens de goede plek qua COXNUMX-voetafdrukBeeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Did67 » 18/10/19, 09:26

ENERC schreef:Het is eerder het jaarlijkse piekverbruik dat deze investeringen rechtvaardigt. RTE moet in zeer koud weer stroom kunnen leveren. Dus investeren we daarvoor.

Als we eindelijk het pad van woningisolatie serieus nemen, zouden we het aantal planten aanzienlijk verminderen.
Met een pollepel zou ik zeggen dat als de meeste gebouwen in BBC waren, we de jaarlijkse piek met 60 GW zouden passeren in plaats van de 100 GW die momenteel nodig is.


Voor hoogspanningsleidingen, etc., heb je gelijk.

Aan de andere kant zal EdF nooit investeren in kerncentrales om de "pieken" te dekken. Hiervoor worden minder dure (investering) en flexibelere technologieën gebruikt. Vooral gascentrales. Thermisch in het algemeen. De vloot van kerncentrales is nogal gekalibreerd op laag verbruik ...

Maar je hebt gelijk, het is een echt probleem in Frankrijk, met onze oude rage voor elektrische verwarming. Wij zijn het meest gevoelig voor koude - de grootste toename van het elektriciteitsverbruik voor 1 ° minder temperatuur.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par n.Chr. 44 » 18/10/19, 09:33

izentrop schreef:
GuyGadebois schreef:
izentrop schreef:Frankrijk sluit zich aan bij zijn buren door voor de kooplieden van angst te knielen, maar wat een puinhoop.
Maar wat een cliché!
Het cliché is om te geloven dat door het aandeel van kernenergie te verminderen, door het te vervangen door intermitterende energieën zonder opslag, we de opwarming van de aarde zullen oplossen, omdat het aandeel fossiele energie noodzakelijkerwijs als vervanging komt. : Roll:
We kunnen dit duidelijk zien in Duitsland, waar het verbruik van kolen is toegenomen. In Frankrijk is het aandeel van elektrische verwarming hoger, dus we hebben de braamstruiken niet verlaten. : Twisted:

Tot ziens de goede plek qua COXNUMX-voetafdrukBeeld


Emissies van CO2 en andere gassen zijn niet alleen gekoppeld aan de productie van elektriciteit ...

Koppel deze tabel alleen aan onze middelen voor elektrische productie ... ???
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten