Schone kolen.. wat is het?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 17/06/06, 17:47

jean63 schreef:...

Weet iemand wat de beste oplossing is om lauriersnoei (kersen) te elimineren: het valt niet uiteen in compost, ik ga het weggooien bij het groenafval (maar het kan methaan produceren bij het ontbinden? zeer sterke geur in een gistende hoop. ..). Als we het laten drogen, brandt het heel goed, maar we sturen nog steeds CO2 de lucht in.
...



waarom niet BRF 8) ???

zie hier:
http://www.onpeutlefaire.com/articles/a-bois-rameal-fragmente.php

maar vooral hier
http://fermedupouzat.free.fr/
:schok: het is indrukwekkend
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 07/01/07, 11:48

Goedemorgen.
Hoe zit het met dit idee dat ik in een documentaire had gezien (ik weet niet meer welke, maar het zal je zeker iets vertellen) dat bestond uit het maken van grote pylonen, of de chemische reactie van de transformatie van CO2 in carbonaat (zoals schelpen) zou gebeuren, waardoor de lucht wordt gezuiverd?

De man was samen met zijn dochter op het idee gekomen en ze hadden er een model van gebouwd.

Staat er qq ch a qq1?

En als er geen "schone" steenkool is, dan denk ik dat het sowieso een stap voorwaarts is, want ik betwijfel of we ooit volledig zonder steenkool kunnen (of in ieder geval slagen), er zullen industrieën blijven die dit zullen gebruiken om energie te produceren, vooral omdat olie zal toenemen en kolen in ENORME hoeveelheden in de grond aanwezig zijn, zal de verleiding waarschijnlijk te groot zijn om het niet te gebruiken als een ernstige oliecrisis steunt (en dat zal waarschijnlijk het geval zijn over een paar jaar wanneer de speculaties beginnen te stijgen). erg bang voor het tekort, neem ik aan).
Elke vooruitgang bij het verminderen van de atmosferische impact is welkom.

dromer
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 31/03/15, 22:06

Schone steenkool is de steenkool die ..... we niet gebruiken!

Sluiting volgend jaar van 4 grote kolencentrales rondom Peking.
Wordt vervangen door gasgestookte elektriciteitscentrales.


Peking sluit zijn kolencentrales

25 maart 2015

[color=#FF0000]De resterende vier grote kolencentrales die Peking bevoorraden, zullen volgend jaar worden gesloten om de vervuiling te verminderen die vorig jaar gemiddeld meer dan twee keer zo hoog was als de nationale norm van China.[/ Color]

De installaties worden vervangen door vier gasgestookte centrales die 2.6 keer meer elektriciteit kunnen leveren dan de kolencentrales.

De sluitingen maken deel uit van een bredere trend in China, de grootste CO13-uitstoter ter wereld. Onder druk in binnen- en buitenland haasten beleidsmakers zich om de milieuschade aan te pakken die wordt gezien als een bijproduct van halsbrekende economische groei. Peking is van plan het jaarlijkse steenkoolverbruik tegen 2017 met ongeveer 2012 miljoen ton te verminderen ten opzichte van het niveau van XNUMX, in een poging de concentratie van verontreinigende stoffen te verlagen.

Het sluiten van alle grote kolencentrales in de stad zal naar schatting de koolstofemissies met ongeveer 30 miljoen ton verminderen, zei Tian Miao, een in Peking gevestigde analist bij North Square Blue Oak Ltd., een in Londen gevestigd onderzoeksbedrijf met een focus op China. .

"De meeste verontreinigende stoffen komen van het verbranden van steenkool, dus de sluiting zal een duidelijke impact hebben op het verminderen van de uitstoot", zei Tian. "De vervanging door aardgas zal veel schoner zijn met minder vervuiling, maar met iets hogere kosten."

http://www.evwind.es/2015/03/25/beijing ... ants/51166
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 02/04/15, 07:52

Vervangen door gas? niet alleen...

http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2015 ... -civil.php

"Het is in feite in China dat 50% van 's werelds nieuwe nucleaire capaciteit tegen 2023 moet worden gebouwd"
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 04/04/15, 19:39

Het is niet vanwege een deugdzame evolutie dat de afschaffing van deze kolencentrales het resultaat is, maar uit de overweging dat het vervuilingsniveau van de hoofdstad onaanvaardbare niveaus had bereikt voor de voortzetting van de vervuiling...
"Maatregelen tegen vervuiling zijn een andere manier om vervuiling te vervolgen", zou je kunnen zeggen, ruwweg geparafraseerd clausulewitz

Om de slechtste van alle mogelijke werelden te laten voortbestaan, moet het van tijd tot tijd zijn wegen verbeteren; anders gezegd en meer theologisch, de schadelijkheid van het kwaad is zo groot dat het niet kan bestaan ​​zonder een zekere dosis goed.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 04/04/15, 19:54

Ahmed schreef:Het is niet vanwege een deugdzame evolutie dat de afschaffing van deze kolencentrales het resultaat is, maar uit de overweging dat het vervuilingsniveau van de hoofdstad onaanvaardbare niveaus had bereikt voor de voortzetting van de vervuiling...
"Maatregelen tegen vervuiling zijn een andere manier om vervuiling te vervolgen", zou je kunnen zeggen, ruwweg geparafraseerd clausulewitz

Om de slechtste van alle mogelijke werelden te laten voortbestaan, moet het van tijd tot tijd zijn wegen verbeteren; anders gezegd en meer theologisch, de schadelijkheid van het kwaad is zo groot dat het niet kan bestaan ​​zonder een zekere dosis goed.


Ik weet niet of het mogelijk is om het beter te verwoorden!
Beeld
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 04/04/15, 20:42

China weigert een levering van Noord-Koreaanse steenkool omdat het te rijk is aan kwik.

China weigert nog een import van Noord-Koreaanse antracietkolen: rapport

Gepubliceerd: 2015-04-04

BEIJING - China heeft een lading antracietkolen teruggestuurd naar Noord-Korea omdat het niet voldeed aan de normen voor kwikemissies, volgens een lokaal rapport op zaterdag.

Dit lijkt de tweede afwijzing te zijn door China van het Noord-Koreaanse mineraal dit jaar.

De zending kwam eind vorige maand aan in de Longkou-haven van de noordelijke kustprovincie Shandong in China, maar werd teruggestuurd omdat de kwaliteit niet voldeed aan de Chinese milieuvoorschriften, meldde iQiru.com, een lokale Shandong-internetnieuwssite, onder verwijzing naar een naamloze Longkou-havenfunctionaris .
....................


http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20150404000088
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 04/04/15, 22:11

Dankjewel. Sen-no-sen, uw lof gaat rechtstreeks naar mijn hart!

Moinsdewatt, nochtans kwik is de god van de handelaren!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 05/04/15, 15:01

Ja nogmaals, je hebt de situatie heel goed verwoord, Ahmed.
Een groot kwaad en een klein beetje goed*, dat relativeert mijn reflectie van laatst over een mogelijk snellere bewustwording in China dan in Europa.
Terwijl in China de bulldozers op volle toeren draaien.
Maar wat is de verhouding arm en rijk in China?
En degenen die nog niet bekeerd zijn tot het systeem? Zijn degenen die met weinig of geen geld leven een "reserve" van de armen voor de toekomst van het systeem? (rond de wereld).

*Als we de miljarden mensen individueel zouden ondervragen, zouden we dan dit resultaat krijgen?
Een meerderheid van de mensen die denken dat ze aan de kant van het goede staan, terwijl ze denken dat ze een slecht leven leiden...

ps: Koreaanse houtskool met kwik wordt vast en zeker ergens verbrand...
Ik had een studie gelezen waarin werd geconcludeerd dat een gloeilamp die wordt aangedreven door een kolencentrale tijdens zijn korte levensduur meer kwik uitstraalt dan een spaarlamp bevat.
Kwik in steenkool is dus "normaal"!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 05/04/15, 18:17

DedeJe schreef:
Als we de miljarden mensen afzonderlijk zouden ondervragen, zouden we dan dit resultaat krijgen?
Een meerderheid van de mensen die denken dat ze aan de kant van het goede staan, terwijl ze denken dat ze een slecht leven leiden...

Natuurlijk heeft de perceptie van goed en kwaad een subjectieve dimensie, maar waar het om gaat is dat individuen die in wezen niet onderworpen zijn aan het kwaad, er toch actief aan kunnen bijdragen, niet alleen ten gunste van anderen, maar ook en indirect ten koste van hen, want systemische bemiddeling.

verder:
Maar wat is de verhouding arm en rijk in China?

Ik ken de respectievelijke cijfers niet, maar China kopieerde een verouderd Europees model en zette in op het overtreffen van dit model. Het is eigenlijk een echte ervaring op ware grootte en versneld, van onze eerste evolutie tot een toestand die dicht bij de onze ligt. Als resultaat concentreert en versterkt het onze tegenstellingen, wat zijn observatie fascinerend maakt, omdat het mislukken van dit project besloten ligt in het succes ervan en er evenredig aan zal zijn. Als bepaalde tegenstrijdigheden in de accumulatie van waarde toevallig weer zouden kunnen worden overwonnen, blijft het een feit dat het immense bevolkingsreservoir van dit land nutteloos zou zijn, aangezien de huidige fase (die verre van volledige werkgelegenheid is) van voorbijgaande aard is en dus bedoeld is om snel verdwijnen.

eindelijk:
En degenen die nog niet bekeerd zijn tot het systeem? Zijn degenen die met weinig of geen geld leven een "reserve" van de armen voor de toekomst van het systeem? (Rond de wereld?)

Om de hierboven genoemde redenen begint het succes van het kapitalistische economische model dat nodig was voor zijn expansie, vervolgens zijn voortbestaan, de verovering van steeds grotere gebieden en een steeds talrijker en armer wordende beroepsbevolking een laatste mutatie die het gebruik van menselijke arbeid steeds verder vermindert , wat op korte termijn een radicale tegenspraak in zijn werking inhoudt: door zijn metabolisme opnieuw te versnellen, bespoedigt het zijn verlies.
"Degenen die zonder geld leven, of bijna", volgens de tijdelijkheid van de gebeurtenissen, beschikken over een aanzienlijk en waarschijnlijk doorslaggevend voordeel om de economische ineenstorting te overleven, omdat ze hebben behouden wat we bijna volledig zijn kwijtgeraakt: hun psychische autonomie, hun knowhow (die niet beperkt is tot weten op welke knop ze moeten drukken) en hun solidariteit.
Misschien zijn wij de dinosaurussen en zijn zij de kleine zoogdieren van het huidige tijdperk...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten