Schone kolen.. wat is het?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 03/02/06, 17:57

Eindelijk? Ik heb dezelfde ideeën als Lagaffe. Te goed
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 03/02/06, 18:00

verdomd, je doet me nu twijfelen. Misschien heb ik dat destijds gezien

MDR : Cheesy:
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 17/05/06, 09:35

Ik heb het artikel over het Fischer-Tropsch-proces gezien en dit is logisch omdat olie en steenkool beide uit sedimenten komen.

Ik denk dat het gebruik van steenkool niet vermeden mag worden
En dus de terugwinning van CO2 en de opslag ervan.
Het laatste nieuws, het Castor CO2-terugwinningsproject in Denemarken kostte €10 per ton CO2 (ik denk dat dat in de orde van grootte was), maar de kosten zijn toch redelijk draaglijk.

Zelfs het energieverlies is redelijk draaglijk (vraag het mij niet, ik weet de ordes van grootte niet meer), want we moeten niet vergeten dat ook hiermee rekening moet worden gehouden, de kosten zijn slechts een optelsom van verschillende zaken .

Dan moet het transport van CO2 per pijpleiding tot aan de begrafenis haalbaar zijn, aangezien de leidingen al zijn aangelegd en het in beide richtingen werkt, is het het goedkoopste transportmiddel van vloeibare en gasvormige producten in grote hoeveelheden.

Het enige dat overblijft is het uitrusten van de offshore windturbineplatforms voor CO2-energie op stortplaatsen, en presto, we zijn gered :))

Ik zou ook willen zeggen dat H2 door staal gaat, wat een van de meest voorkomende metalen op deze aarde is en daarom een ​​van de goedkoopste.... en dat het transport van H2 vrij ingewikkeld en duur is.

Aan de andere kant, het gebruik van ballonnen om CO2 uit auto's terug te winnen...... twijfel ik nog steeds, gezien de ruimte die CO2 in beslag neemt.
Hetzelfde geldt voor de vliegtuigen, zullen we een A380 hebben met een mooie allon... niet geweldig voor de Cx dat alles.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 10/06/06, 18:43

Goedemorgen.

Een eenvoudige manier om CO2 op te slaan is ‘fotosynthese’ (het gebruik van CO2 en zonlicht door planten). Dus waarom zouden we geen kassen maken waarin we de CO2 (een beetje) naar binnen concentreren, de capaciteit is zeker veel lager, maar het lijkt mij veiliger dan een "grote vuilniszak die barst dreigt".
0 x
Wetenschap begint met nieuwsgierigheid.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 11/06/06, 00:23

De oplossing voor het elimineren van CO2 is het scheiden van C van O2. Dit is eigenlijk wat planten doen, die de atmosfeer verrijken met O2 en C in hun weefsels opslaan.
Bovendien groeien planten sneller in een atmosfeer die meer CO2 bevat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/06/06, 07:34

Cuicui schreef:De oplossing voor het elimineren van CO2 is het scheiden van C van O2. Dit is eigenlijk wat planten doen, die de atmosfeer verrijken met O2 en C in hun weefsels opslaan.
Bovendien groeien planten sneller in een atmosfeer die meer CO2 bevat.


welkom
Het probleem is dat we degenen die verantwoordelijk zijn voor de groene ruimte duidelijk moeten maken dat we de jungle in de stad moeten laten groeien en niet alles moeten opruimen terwijl het groeit. : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
JKG
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 26/02/05, 21:22
Plaats: Rodez




par JKG » 11/06/06, 11:40

Hallo,

Ik dacht dat schone kolen nieuwe verbrandingstechnieken waren zoals het wervelbed? Is het doel van het verminderen van de uitstoot de verhoging van het rendement (45%)? Zou er een koppeling kunnen zijn?

@+
0 x
De aarde is niet van ons dat we lenen van onze kinderen
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/06/06, 18:45

Castor schreef:Goedemorgen.

Een eenvoudige manier om CO2 op te slaan is ‘fotosynthese’ (het gebruik van CO2 en zonlicht door planten). Dus waarom zouden we geen kassen maken waarin we de CO2 (een beetje) naar binnen concentreren, de capaciteit is zeker veel lager, maar het lijkt mij veiliger dan een "grote vuilniszak die barst dreigt".
Opslag in planten kan slechts ‘tijdelijk’ zijn, aangezien de resultaten over de gehele levenscyclus van de plant nul zijn.
Dat betekent dat als we CO2 willen opslaan, we de begroeide gebieden voor onbepaalde tijd moeten vergroten...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 12/06/06, 18:49

Houthakker schreef:Opslag in planten kan slechts ‘tijdelijk’ zijn, aangezien de resultaten over de gehele levenscyclus van de plant nul zijn.


Het hangt allemaal af van wat er met de plant wordt gedaan aan het einde van de levensduur. Als het hout is dat voor de bouw wordt gebruikt, wordt het opgeslagen. Als het wordt verbrand, is de cyclus op zijn best nul. rot ter plaatse en er komt CH4 vrij, het kan "erger dan nul" zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 17/06/06, 11:47

Econology schreef:
Houthakker schreef:Opslag in planten kan slechts ‘tijdelijk’ zijn, aangezien de resultaten over de gehele levenscyclus van de plant nul zijn.


Het hangt allemaal af van wat er met de plant wordt gedaan aan het einde van de levensduur...Als het hout is dat voor de bouw wordt gebruikt, wordt het opgeslagen...Als het wordt verbrand, is de cyclus op zijn best nul...S' het rot ter plaatse en geeft CH4 vrij, het zou "erger dan nul" kunnen zijn...


...vandaar de interesse in het verstandig onderhouden en gebruiken van bossen, wat niet het geval is in de wereld van vandaag: kaalkap, ontbossing (Amazonia) om soms suikerriet te planten...om ethanol te produceren -> verbrandingsmotor!! (zoek naar de fout??) of in Indonesië om palmbomen te planten om HVB -> dieselmotoren te produceren (zoek naar de 2e fout).

Vandaar de interesse in het bouwen met hout en het hebben van veel bomen, struiken en hagen op je perceel om CO2 af te vangen.

Weet iemand wat de beste oplossing is om lauriersnoei (kersen) te elimineren: het valt niet uiteen in compost, ik ga het weggooien bij het groenafval (maar het kan methaan produceren bij het ontbinden? zeer sterke geur in een gistende hoop. ..). Als we het laten drogen, brandt het heel goed, maar we sturen nog steeds CO2 de lucht in.

Hoe ingewikkeld is deze wereld die zich ook tegen zichzelf keert!!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten