De verborgen genocide van de bezette Amerika's

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/02/11, 17:12

Kun je de indianen nog steeds verdedigen met het bloedbad aan middelen die hier worden aangehaald?

Geplaatst op 21 juni 2010 - 14:15
Hallo allemaal, het is echt teleurstellend om te zien dat een van de mooiste parken zoals dat van Vérendry zo verslechtert met de geweldige luie vistechniek van onze vrienden (die geacht worden in harmonie te zijn met de natuur ..... ..mon Q) in het paaigebied, het maakt me gek op een punt waar ik denk dat ik meer in het park ga, het moet geboycot worden, de sepaq zal wakker kunnen worden.
gelukkig dat het vrij ver in het bos is, want als het dicht bij mijn huis zal zijn, denk ik dat er verschillende confrontaties zullen zijn in de paaiplaatsen.

Als ik Carboma's woorden hoor:


Ik moet inderdaad toegeven dat de belangrijkste reden voor de achteruitgang van Walleye op Cabonga en Dozois het gevolg is van het vissen met netten tijdens de paaitijd. Persoonlijk denk ik dat het geen zin heeft om mensen dat te laten doen. Gidsen van outfitters vinden vaak netten, "Gill net", achtergelaten in rivieren. La Capitachouane, La Chochocouane, ... Filets van meer dan 300 meter lang en vol rotte vis. Zo uitpuilend en gevuld met vis dat ze ze niet kunnen ophalen of zelfs maar terug naar de kust kunnen brengen met een motor met gemiddeld vermogen. Verlaten netten ... Mogelijk was de vorige vangst te groot en kostte het teveel werk. Ze zijn verlaten en achtergelaten om te rotten ... Wat een verspilling!
Dit is bij de autoriteiten aangegeven, maar er is niets gedaan.
Grote bestaande sociale problemen stuwen de zwarte markt en smokkel verder aan. Om genoeg van verlangen te krijgen, heb je contant geld nodig en dit is de snelste manier om het te doen. We verkopen onze middelen voor drugs.
Hoe triest het ook is, dit is de realiteit.


Ik word steeds gekker, het is moeilijk om zulke mensen onder controle te houden en respectvol te blijven, ik zet ze allemaal in dezelfde boot, het zijn mensen die geacht worden in harmonie te zijn met de natuur en die te begrijpen terwijl je het respecteert of afzet

van een gefrustreerde man die netten haat, behalve * FUCKS ....... FUCKS *


Niet zo onschuldig onze indianen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/02/11, 17:18

bernardd schreef:
Alain G schreef:Ik wil u erop wijzen dat de VS en Canada voornamelijk uit Europese soorten komen


Je lijkt sommige elementen van mijn zin te vergeten!

"Ik wil je erop wijzen dat de VS en Canada voornamelijk van Europese soorten komen en dat Frankrijk het in het recente verleden niet beter heeft gedaan!"

Mijn arme Berneur, je spreekt nog steeds en zoals altijd door je hoed zonder kennis van de werkelijkheid over onderwerpen die je niet beheerst en waarvan je kennis op het net neemt terwijl je altijd aan de kant kijkt die je goed van pas komt!


Als je niet uitgedaagd wilt worden, begin dan geen onderwerp zonder het te beheersen!

Het is geen persoonlijke aanval zoals je het graag zegt, maar gewoon een andere versie van de realiteit, of je het nu leuk vindt of niet!
Dernière édition par Alain G de 17 / 02 / 11, 17: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 17/02/11, 17:26

Alain G schreef:Niet zo onschuldig onze indianen!


En nee, het is heel goed mogelijk dat sommigen die de deportatie overleefden uiteindelijk een westerse opleiding kregen.

Ze mogen geen toegang hebben gehad tot de granaten, dus gebruiken ze netten zoals alle vissers.

Waar mijnuitzettingen natuurlijk geen vis hebben vernietigd.
0 x
Tot ziens!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/02/11, 18:00

Ik geef je een goed onderwerp over overbevissing in St-Pierre en Miquelon dat het slechte Canada gelukkig is gestopt!


Het staat in je achtertuin en het baart je zorgen!

Overbevissing


Ik herinner het me alsof het gisteren was. Toen Canada een serieuze interesse begon te krijgen in het probleem van intensieve overbevissing en de internationale druk waarvoor we hadden betaald onder druk zette, bewees de geschiedenis ons dat het meer dan nodig was en dat het tijd zou zijn om het te erkennen.
Voordat we vroegen om een ​​200-mijlszone rond de archipel, visten we nog steeds onredelijk. We waren veel te talrijk en efficiënt, we putten de bron uit, dit is niet langer te bewijzen.
Onze analyse van de situatie destijds hield geen rekening met deze feiten, dus onze reactie was niet erg verzoenend, zelfs niet gepassioneerd en het is volkomen begrijpelijk ... maar wat is het vandaag?
Het verzoek om ons gebied uit te breiden tot het continentale plat maakt deel uit van dezelfde logica van strijd tegen Canada, maar deze keer voor de exploitatie van olie. We zijn allemaal getuige van het gebrek aan belangstelling van Frankrijk voor dit onderwerp en ik ben verheugd. Dit project steunen is weggaan van de regionale samenwerking die we zo hard nodig hebben om in politieke harmonie te komen met onze buren die dankzij de luisteraars een voorsprong hebben op het grootste deel van de wereld. dragen aan grote wetenschappers.
Het olieproject is een lokmiddel
Het olieproject is een illusie, net als het beleid van Sarco-vertegenwoordigers bij SPM.
In de meerderheid zijn heeft de archipel op geen enkele manier gediend, duurzame ontwikkeling is zeker niet hun ding.

Dit was geen les. Neen ! We blijven de Canadese regering verenigen met projecten die helemaal niet in overeenstemming zijn met de nieuwe behoeften van de aarde.

Wat betreft regionale samenwerking hebben we een verkeerd begrepen en daardoor onderschat potentieel. Het is waar dat het niet als koolwaterstoffen in de ogen springt, het zou nodig zijn om reflectie en verbeeldingskracht te tonen! Word bijvoorbeeld ecosysteembeheerder door alleen artisanaal baggeren toe te staan, door de trawlvisserij uit ons exclusieve maritieme gebied te verbieden. Sta erop dat onze quota alleen worden gevangen met een verbindingsnet dat op de bron alleen een steekproef uitoefent en niet een systematische genocide van de school vissen gevolgd met alle technologische apparatuur. Zo konden we ons vestigen als voorlopers en deze middelen herwaarderen in een Eco-label gecertificeerde eerlijke handel.
In je ziel en geweten kun je een gebaar maken voor de planeet en haar mensen, waar jij deel van uitmaakt. Door José Bové te stemmen, geef je een beetje zuurstof aan de juiste doelen. Saint-Pierre en Miquelon bevinden zich niet op een andere planeet en futuristische initiatieven zijn van ons, het is aan ons om te beslissen.



PS: Netvissen is verboden op onze meren!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 17/02/11, 19:11

Alain G schreef:Ik geef je een goed onderwerp over overbevissing in St-Pierre en Miquelon dat het slechte Canada gelukkig is gestopt!


Je zou kunnen zeggen dat je de vis probeert te verdrinken.

Om de genocide van de inwoners van Amerika te vergelijken met de problemen van overbevissing, moest het gebeuren.
0 x
Tot ziens!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/02/11, 19:25

Hoe gaat uw genocide die ik niet goedkeur over ecologie?


Kijk in je achtertuin voordat je anderen les wilt geven!


Praat over de oliezanden van Alberta en we zullen het tenminste eens zijn!

Je valt Canadezen aan op dingen die ze niet wilden, en voor de inheemse bevolking, als je de waarheid komt ontdekken, dan praten we er weer over. Ze zijn niet uitgesloten! Ze sluiten zichzelf uit!

Alle Canadezen zijn tegen deze ongelukkige momenten in onze geschiedenis, de Canadese regering is iets anders!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 17/02/11, 19:44

Alle discoursstrategie van de politicus: wat een demonstratie!

Verdrink de vis, twijfel over de interesse van het onderwerp en een nieuwe persoonlijke aanval:

Alain G schreef:Hoe gaat uw genocide die ik niet goedkeur over ecologie?

Kijk in je achtertuin voordat je anderen les wilt geven!


Klaar voor de verkiezingen?

Alain G schreef:Praat over de oliezanden van Alberta en we zullen het tenminste eens zijn!


Geen probleem, het is een forum, kunt u uw steen naar het onderwerp brengen.

Alain G schreef:Je valt Canadezen aan op dingen die ze niet wilden, en voor de inheemse bevolking, als je de waarheid komt ontdekken, dan praten we er weer over. Ze zijn niet uitgesloten! Ze sluiten zichzelf uit!


Het is duidelijk dat de aangegeven links niet allemaal over Canada gaan: het is jouw keuze om je op dit onderwerp te concentreren.

Maar het is interessant op te merken dat u in dit citaat de inboorlingen onder de Canadezen niet opneemt.

Een herinnering aan het eerste bericht:
bernardd schreef:Zoals je kunt zien, is dit in de eerste plaats een religieuze oorlog. Vanwege hun religies bestaat grondbezit niet.

En middelen van ondergrondse strijd worden gebruikt om deze religies te ondermijnen, bijvoorbeeld door 'ambtenaren' aan te stellen die niet door de bevolking worden erkend, zodat ze vervolgens beslissingen kunnen nemen tegen de bevolking: VOORSTELLEN VAN HOPI-VOORZITTER VERWIJDERT RELIGIEUZE BESCHERMINGEN IN HOPI-GRONDWET

Juridische strijd tegen kolenmijnen in Arizona : wanneer de binnenvallende autoriteiten hun eigen wetten niet eens respecteren.

Een Oglala Lakota-stam vecht tegen een uraniummijnproject:
Lakota Debra White Plume: Radioactief offergebied

De Innu-stam vecht tegen de exploratie en exploitatie van uranium, in wat Quebec wordt genoemd:
Innu roept op tot moratorium op de exploratie en winning van uranium

Huichol-gemeenschap bestrijdt zilvermijn:
Lokale gemeenschappen verwerpen operaties op hun voorouderlijk land
0 x
Tot ziens!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/02/11, 20:58

Doe niet zo stom met mij!

Dit is het begin van het eerste bericht:

bernardd
Econologue expert
Econologue expert


Aangemeld: 12 dec. 2009
Berichten: 1932


Bericht Geplaatst op: wo 01 dec 2010, 10:50 De verborgen genocide van het bezette Amerika Reageer met citaat
Als we het hebben over de bezette gebieden, denken we aan het Midden-Oosten.

Maar vergeet de grootste gebieden die momenteel bezet zijn: Amerika.

De inheemse bevolkingsgroepen, door de indringers Amerindiaans genoemd, vechten altijd om simpelweg hun materiële overleving te behouden, maar ook de integriteit van de territoria, hun cultuur, hun religies.

Verborgen voor de geschiedenis: de Canadese holocaust

Een boek vertaald in het Frans:
Het geheime verhaal van de genocide van de Aboriginals

Een getuigenis uit de jaren zestig over de gedwongen stage van inheemse volkeren, met de bijbehorende mishandeling, in wat de indringers Canada noemen:
Residential School Survivor: Queen of England nam kinderen mee

Een ander getuigenis van de Navajo over internaten, deportaties en gedwongen sterilisaties:
Navajo Jean Whitehorse: internaten, verhuizing en sterilisatie


En mijn antwoord een beetje verder:

Alain G schreef:Het moet de voortzetting zijn van mijn discussie op de pruilmond of ik onthul de zwendel!

bernardd
Econologue expert
Econologue expert


Aangemeld: 12 dec. 2009
Berichten: 1848


Bericht Geplaatst op: vr 26 nov 2010, 10:43 Onderwerp: Reageer met citaat
Alain G schreef:
Wanneer drukt bAirnard niet te hard op het onderwerp omdat ik u een hoeveelheid informatie tegen MD ga uitpakken?

U kunt nog steeds niet doorgaan met de bedreigingen tegen alle sites die tegen u spreken! En vooral nu!


Dat is na de woordspelingen op het schoolplein, de bedreigingen. Je gaat over de lijn, Alain G.

Het is niet omdat je in een gestolen territorium woont, overwonnen door geweld, leugens en lafheid, dat je moet denken dat je toegelaten bent.

Welk niveau van trots heb je nodig om het onderwerp van een koningin te zijn?

https://www.econologie.com/forums/la-voiture ... 7-240.html


Je plaatste dit na mijn interventie op de AirPod waar ik de zwendel demonstreerde!

PS: Herlees mijn interventies goed, ik ben van inheemse afkomst en uw verkiezingen kunnen worden geplaatst waar ik denk!


Ga terug om op de site van Negro te liggen in plaats van te wandelen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 17/02/11, 21:46

Je moet zeker niet alles op jezelf richten.

Na de toespraak van een politicus voeg je beledigingen toe aan persoonlijke aanvallen: iedereen kan jouw ongepast gedrag zien op een forum.

Je had me al verbaal beledigd op een andere draad, Christophe werd gedwongen achter je op te ruimen. Maar belediging heeft nooit als argument of demonstratie gediend.

En nee, niet alles was toegestaan.

PS: niet slecht de stelregel aan het einde van je toespraken. Het zou leuk zijn om het te lezen en toe te passen.
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 23/02/11, 12:19

Een algemene actie om de spanningen als gevolg van de genocide op Amerindiaanse kinderen in internaten te vergeven en te verminderen:

http://www.rabble.ca/news/2011/02/confr ... al-schools
http://www.rabble.ca/babble/anti-racism ... ss-granted
http://www.rabble.ca/news/2010/06/resid ... t%E2%80%99
http://www.rabble.ca/news/2010/06/resid ... t%E2%80%99

Maar veel van de overlevende slachtoffers kunnen nog steeds niet praten of beschrijven wat ze als kinderen hebben meegemaakt.
0 x
Tot ziens!

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 306-gasten