De diesel tegen dezelfde prijs als benzine!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79314
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 05/06/08, 17:59

Normaal gesproken kun je de berichten niet bewerken, aan de andere kant heb ik je quote gecorrigeerd die niet goed was gedaan.

Martien vertelt alles over excelium ... ook al zijn hoge drukken gevoeliger voor de kwaliteit van de brandstof, supermarkt GO is perfect om de simpele reden dat het uit dezelfde raffinaderijen komt.

Tenzij u mij raffinaderijen vindt in de naam van Leclerc of Intermarché in Frankrijk ...: Mrgreen:

Wat verandert, is niet het basisproduct, maar gewoon een paar "toevoegingen" ... en meer ...
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 06/06/08, 00:24

Martien vertelt alles over excelium ... ook al zijn hoge drukken gevoeliger voor de kwaliteit van de brandstof, supermarkt GO is perfect geschikt om de simpele reden dat het van dezelfde raffinaderijen komt.

Nee nee, ik heb niks gezegd want ik weet er niets van, ik rijd geen diesel.

Hij is een andere jongen van forum die me vertelde dat het nodig was om "goede" diesel van Esso of Total te zetten voor moderne dieselmotoren pricipalemnt Hdi hoge druk (1550 bar geloof ik).

We zouden moeten uitzoeken wie dat zei, maar ik nam deze verklaring eenvoudig op; Ik maak me geen zorgen.

Het bewijs: wat ik schreef op pagina 4 van dit onderwerp:

Na de gisteren opgetekende prijzen bij TOTAL:
Excellium SP95 = 1,54 euro en excellium diesel = 1,52 euro.

, vanmorgen bij Carrefour:

SP95 = 1,48 euro en diesel = 1,47 euro.

Gezien het zeer kleine prijsverschil tussen TOTAL en Carrefour, Is het niet beter om bij TOTAL te tanken met Excellium, dat van betere kwaliteit lijkt te zijn en minder verbruik? dit is wat ze zeggen ..... kan iemand bevestigen?

Voor diesel zou het zelfs noodzakelijk zijn om Excellium in de Hdi te plaatsen omdat ze geen diesel van lage kwaliteit ondersteunen?

Waar is de waarheid?

Bij voorbaat dank voor uw weloverwogen antwoorden.
Dernière édition par martien007 de 06 / 06 / 08, 00: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79314
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 06/06/08, 00:27

Ach, in dit geval moet je QUOTE gebruiken
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 06/06/08, 00:31

Christophe schreef:Ach, in dit geval moet je QUOTE gebruiken

OK, zie mijn bewerking in het vorige bericht.

Er zijn er zeker twee die ook beweren minder te verbruiken met Excelium: 1250 km met 65 liter tank en 1000 km (op een 21 R1990) met supermarktdiesel (ik weet niet meer wie schreef dat maar het is zeker) .... en ik heb het gehoord van + sieurs mensen zonder ze te geloven.
Dernière édition par martien007 de 06 / 06 / 08, 00: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 06/06/08, 00:32

we weten dat marsmannetjes alleen krytoniet gebruiken ... : Cheesy:

verhindert niet dat dit gerucht over brandstoffen van slechte kwaliteit die door supermarkten worden verkocht, hard sterft ... : Cheesy:
en in de geschiedenis heeft niemand ooit het idee gehad om de chauffeurs van bestelwagens te vragen : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79314
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 06/06/08, 00:46

georges100 schreef:en in de geschiedenis heeft niemand ooit het idee gehad om de chauffeurs van bestelwagens te vragen : Cheesy:


Rah ik herhaal het nog een keer: brandstoffen komen ALLEMAAL vandaan dezelfde raffinaderijen. De dosering van additieven gebeurt aan de mond van de klant ... begrijp het merkteken dat tijdens het vullen op de vrachtwagen wordt genoteerd

De oorspronkelijke kwaliteit van de brandstof is dus hetzelfde, met uitzondering van een paar additieven die meer marketing zijn dan iets anders ... wat niet betekent dat de brandstof die je koopt deze kwaliteit behoudt: opslag is een belangrijke parameter ...

Tank NOOIT wanneer een bestelwagen brandstof levert, u zou water en vuil kunnen opvangen. Dit is ongetwijfeld waar de legende van supermarktbrandstof die motoren breekt vandaan komt: ze worden veel vaker bijgevuld ... en er zijn geen klanten meer. Het is wiskundig.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 07/06/08, 20:53

Het is hoe dan ook dezelfde prijs bij Carrefour en bij Total; misschien is het goedkoper bij Auchan en Leclerc? maar het is zeker dat het verschil minimaal is, maar als ze een 'additief' plaatsen waardoor de motor minder verbruikt (maar er zouden serieuze tests nodig zijn - jammer dat ik vergat wie schreef dat het minder verbruikt met zijn 21 R1990 diesel en voor hem is het zeker en geverifieerd in de loop van de tijd-), is het beter om te tanken bij Total, Shell ... etc. Bovendien zijn de Elf-stations (gekocht door Total) goedkoper dan bij Total; hebben ze recht op het additief bij Elf of hebben ze dezelfde brandstof als de hypermarkten?

Thuis is er een Elf-station dat een paar maanden geleden zelfs goedkoper was dan Carrefour, daar is het gesloten wegens werken (ze moeten grotere tanks plaatsen omdat ze niet zouden kunnen leveren).

Ik heb de indruk dat ze het erg naar hun zin hebben met de consument en dat ze steeds rijker worden.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 07/06/08, 21:01

alles zit in de prijsberekening : Cheesy:
normaal gesproken is een verkoopprijs kostprijs plus marge ...
nu zijn we tevreden om naar het etiket van de buurman te kijken om te leren ...
Christophe gaat opnieuw zeggen dat ik anti-capilalist ben : Cheesy: maar ik zeg tegen mezelf dat het blokkeren van marges (niet de prijzen) een goede zaak zou zijn : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/06/08, 11:33

martien007 schreef:Hoe dan ook, het is dezelfde prijs bij Carrefour als bij Total; misschien is het goedkoper bij Auchan en Leclerc?

Thuis is er een Elf-station dat een paar maanden geleden zelfs goedkoper was dan Carrefour, daar is het gesloten wegens werken (ze moeten grotere tanks plaatsen omdat ze niet zouden kunnen leveren).


Bovenal denk ik dat in een context van liberalisering - of we voor of tegen zijn, niet de vraag is: het is er! -, we moeten afzien van het opstellen van een regel en niet "consumeren" als een robot. In de buurt van mijn huis is er een Elf-station dat systematisch is uitgelijnd met Cora (wat net iets verder is), maar daar tussenin is er een Totaal dat niet is uitgelijnd (dit is de grote). Renault-dealer in de sector; benzine, het kan ze niet schelen). Maar in de buurt voert Rond Point ("Coop" -groep) af en toe "kostprijs" -operaties uit. Ze zijn dan goedkoper ... ik navigeer tussen dat alles. Voor LPG is het een Leclerc-station op de snelweg dat veel goedkoper is (vorige week 64 cent per liter, tegen 74 € bij Cora en 76 bij Total!). Dus je onderwijst jezelf, je begrijpt de onprotnuïteit als je langskomt ... En ik zou nooit zeggen: dit of niets, of dat of niets!

Ik zou erop willen wijzen dat er een paar sites zijn die prijzen in realtime vergelijken. Ik was verrast, het is best eerlijk !!! In plaats van je tijd te verspillen met het lezen van mijn onzin, zoek dan naar de goedkoopste brandstof tijdens je reis (als je 25 km omleidt, is het het niet waard, het verschil is in het algemeen niet goed voor overconsumptie).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 321-gasten