De diesel tegen dezelfde prijs als benzine!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/06/08, 15:56

martien007 schreef:
Je houdt ons op de hoogte van het verbruik.

@+


Ik beloofde informatie over het verbruik.

Een eerste aanpak, vóór "2 km aanpassing":

Ruim 340 km, 60% nationaal, circa 40% 4 rijstroken of snelweg, "erg cool" rijden over het algemeen op cruise control, strikte naleving van limieten, vrij druk maar volkomen vloeiend verkeer ("retour vanaf zondagavond"), geen grote stad naar toe kruis: LPG-verbruik = 8,5 l/100 km vrijwel precies op punt. De boordcomputer, die blijft aangeven hoeveel benzine hij had moeten inspuiten, geeft 7,5 l/100 km aan.

Ter informatie vermeldt het fabrieksblad het volgende "genormaliseerde" verbruik: stedelijk = 11,1 l per 100; buiten de stad = 6,3 l per 100; gemengd = 8 l per 100.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/06/08, 16:14

martien007 schreef:Ze vertelden hem dat het kwam doordat hij niet veel reed en dat het in de winter gebeurde, dus condensatie in de tank -> water in diesel -> water in injector met zeer hoge druk (1500 bar denk ik) en pijn aan de injector?


Twee dingen:

1) Ik heb nog steeds een turbodiesel: er zit een karaf vóór het dieselfilter, juist om water te vermijden (hetzij door condensatie in de tanks of in de tank). Ze plaatsen ze niet meer op moderne auto's??? Waar mensen niet zuiveren?

2) Natuurlijk zit er condens in de tanks. Zet bij stormachtig weer een fles koud water op tafel en zie hoe het stroomt! Hetzelfde geldt dus voor je tank: je rijdt, er komt ‘stormachtige’ en dus ‘vochtige’ lucht binnen waardoor de tank gevuld wordt, de auto slaapt buiten en de tank koelt af (afhankelijk van het weer min of meer), dus condensatie (min of meer minder)... Het is geen winter, wanneer de lucht droog is, maar tegenwoordig wanneer de lucht vochtig is ("zwaar weer", zoals ze zeggen). In intertropische zones ("zwaar" weer overdag, aanzienlijke afkoeling 's nachts) op bouwplaatsen is het de instructie om de tanks 's avonds te vullen bij terugkeer naar het park, en niet 's ochtends bij het starten, juist om beperk de condensatie...

3) Mensen moeten beseffen dat moderne dieselmotoren met directe injectie technologische juweeltjes zijn. Of het werkt, en des te beter. Ofwel is er sprake van een storing, en is het een catastrofe, bijna onherstelbaar. Gelukkig kennen we allemaal honderden gevallen waarin het werkt. En mogelijk een geval waarin er een storing is.

Ik lach vanwege anderen forums, Ik ga werken aan pelletketels. Veel mensen geven het op omdat wij ze uitleggen dat het ingewikkeld is, dat er een lambdasonde is... En ze blijven rustig rijden op diesel met directe injectie, zonder vragen te stellen! Hetzelfde !!!! Begrijpt u de “gemiddelde consument”?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/06/08, 16:27

did67 schreef:Ik geloof dat de nieuwwaarde van het voertuig - Citroënprijs - in 27 € 000 was (de C2006 is volledig veranderd). Dit is de exclusieve afwerking.


Enkele details:

- het voertuig in de uitvoering "Exclusive" zonder optie kostte begin 24 € 000

- zoals hij was uitgerust toen ik hem kocht, met de lederen stoel + metallic lakopties, zou hij destijds € 24 hebben gekost.

- € 27,- is de prijs met alle opties (extra GPS TV, schuifdak en Lane Departure Warning).

Daar ga je, maak je keuzes!
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 02/06/08, 18:10

geen karaf op mijn auto's ouder dan 15 jaar....

technologie sieraden niet zozeer omdat er mislukkingen zijn : Cheesy:
als je op een dag in een vliegtuig neerstort, zal het je een geweldig gevoel geven om te weten dat luchtbussen juwelen zijn, maar geen probleem, de jouwe was een van de mislukkingen : Cheesy:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 03/06/08, 00:52

Did67 schreef:
martien007 schreef:
Je houdt ons op de hoogte van het verbruik.

@+


Ik beloofde informatie over het verbruik.

Een eerste aanpak, vóór "2 km aanpassing":

Ruim 340 km, 60% nationaal, circa 40% 4 rijstroken of snelweg, "erg cool" rijden over het algemeen op cruise control, strikte naleving van limieten, vrij druk maar volkomen vloeiend verkeer ("retour vanaf zondagavond"), geen grote stad naar toe kruis: LPG-verbruik = 8,5 l/100 km vrijwel precies op punt. De boordcomputer, die blijft aangeven hoeveel benzine hij had moeten inspuiten, geeft 7,5 l/100 km aan.

Ter informatie vermeldt het fabrieksblad het volgende "genormaliseerde" verbruik: stedelijk = 11,1 l per 100; buiten de stad = 6,3 l per 100; gemengd = 8 l per 100.

bedankt en gefeliciteerd met het verbruik!

Wat een autonomie met een volle tank LPG ?

Deze operatie is de juiste keuze omdat deze auto's tweedehands goed zullen verkopen in tegenstelling tot diesels (vooral HDI's!) omdat er veel van op de markt zullen zijn.

Mensen zullen terugkeren naar benzine of LPG terwijl ze wachten op CNG, E85, hybrides en elektrisch om de antwoorden te vinden op de respectievelijke problemen van elk type (gebrek aan pompen voor E85 en CNG, beperkte autonomie voor CNG en elektrisch, hoge prijs voor hybrides) .
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 03/06/08, 00:53

Diesel is in 40 maanden met 18% gestegen:

http://www.lemonde.fr/web/infog/0,47-0@ ... 578,0.html

....en waarschijnlijk meer omdat de laatst geregistreerde prijzen bij TOTAL 1,52 euro waren voor Excellium-diesel (de enige die je kunt gebruiken voor Hdi-motoren met directe injectie als je geen motorschade wilt...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/06/08, 22:14

martien007 schreef:[...] bij TOTAL voor excellium diesel (de enige die je kunt gebruiken voor Hdi-motoren met directe injectie als je geen motorschade wilt...).
Ben jij een verkoper bij totol om dit soort onzin naar buiten te brengen? :schok:

Bovendien is directe injectie niet noodzakelijkerwijs synoniem met hoge druk...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/06/08, 22:17

+1
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/06/08, 17:41

martien007 schreef:
Wat een autonomie met een volle tank LPG ?


De torische tank heeft, in plaats van het reservewiel, een nuttige inhoud van 55 l (een LPG-tank is slechts 80% vol), dus bij koel rijden van 8,5 l is dat zo'n 650 km rijden. als back-up... en voor wie het niet weet, de automaat tijdens het rijden, alleen een piepje wat aangeeft dat je net op benzine bent overgestapt).

Ik herinner je eraan dat ik beweer dat autorijden heel, heel cool is - voor mij de eerste stap naar milieuvriendelijkheid - ongeacht de energiebron! - en respectvol voor anderen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/06/08, 17:54

martien007 schreef:[...] bij TOTAL voor excellium diesel (de enige die je kunt gebruiken voor Hdi-motoren met directe injectie als je geen motorschade wilt...).


1) Ik denk dat ik onbedoeld een fout heb gemaakt en het oorspronkelijke bericht heb verwijderd terwijl ik erop wilde reageren.

2) Of de moderator het bericht van martien007 terug kan zetten zoals het was; Ik deel de inhoud ervan helemaal niet, maar ik ben voor absoluut respect voor de geuite meningen, ook al zijn ze vanuit mijn standpunt verkeerd. Als hij dat niet kan, bied ik mijn excuses aan.

3) De boodschap is absolute onzin, in statistische zin: wetende dat supermarkten ongeveer 70% van de brandstofmarkt in handen hebben (gebruikt als verliesleider) en dat verschillende andere grote merken de rest delen, betekent dit dat 90% van de ‘common rail’-markt 'Directe injecties moeten langs de kant van de weg stranden. Ik denk dat het zou blijken! De overgrote meerderheid van de mensen die ik ken, rijdt met supermarktbrandstoffen in hun voertuigen met "directe injectie" met een zeer variabele kilometerstand, soms hoog... zonder enige bijzondere problemen (de ene een versnellingsbakprobleem, de andere een trcau op die manier, niets te maken met de brandstof...).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten