De diesel tegen dezelfde prijs als benzine!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 29/05/08, 23:53

did67 =>

bedankt voor deze info en veel succes met je "LPG-koppeling".
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 29/05/08, 23:55

Christophe schreef:Om ons geheugen op te frissen: https://www.econologie.com/prix-des-carburants-et-autres-energies-en-france-de-2004-a-2006-telechargement-3824.html

Dieselprijs in 2004: 0,89
SP95 ESSENCE PRIJS in 2004: 1,06

Nou ja, maar 2004 is heel lang geleden ... met de snelheid die we gaan, zal diesel tegen 3 2010 euro hebben en zelfs daarvoor.

Vandaag bij TOTAAL excellium SP95 = 1,54 euro en excllium diesel = 1,52 euro, d.w.z. 10 frank / liter.

Het is dezelfde prijs = o verschil.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/05/08, 00:15

Nog geen 2 cent per liter? :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 30/05/08, 12:17

Na de gisteren opgetekende prijzen bij TOTAL:
Excellium SP95 = 1,54 euro en excellium diesel = 1,52 euro.

, vanmorgen bij Carrefour:

SP95 = 1,48 euro en diesel = 1,47 euro.

Is het uiteindelijk, gezien het zeer kleine prijsverschil tussen TOTAL en Carrefour, niet beter om bij TOTAL te tanken met Excellium, dat van betere kwaliteit lijkt te zijn en minder verbruik? dit is wat ze zeggen ..... kan iemand bevestigen?

Voor diesel zou het zelfs noodzakelijk zijn om Excellium in de Hdi te plaatsen omdat ze geen diesel van lage kwaliteit ondersteunen?

Waar is de waarheid?

Bij voorbaat dank voor uw weloverwogen antwoorden.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 30/05/08, 12:59

martien007 schreef:Is het uiteindelijk, gezien het zeer kleine prijsverschil tussen TOTAL en Carrefour, niet beter om bij TOTAL te tanken met Excellium, dat van betere kwaliteit lijkt te zijn en minder verbruik? dit is wat ze zeggen ..... kan iemand bevestigen?

Omdat ik pas zeer recent op diesel ben overgestapt, kan ik geen dieselvergelijking doen, maar ik kan bevestigen dat mijn benzine-titine 50 'meer km aflegt met een volle bij totaal of texaco dan bij intermarché (600 km> 650 km, zelfs in de winter). Voor mij is er geen foto.

Het is geen verlicht antwoord, maar een simpele observatie :D
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 30/05/08, 14:40

En ik, mijn oude R21-diesel uit 1990 is 200km meer of 1350 gemiddeld met een volle Esso van 65l in plaats van een supermarkt.
En mijn vrienden geloven me over het algemeen niet ... Jammer voor hen ...
Dat gezegd hebbende, ik zal moeten veranderen met een "nieuwe" uit 1998 en weet niet wat ik moet kiezen ... Benzine of diesel? Met het oog op een zelf geproduceerde brandstof! : Lol:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 31/05/08, 00:23

dat zijn er nog 2 die wijzen op een lager verbruik.

Ik geloofde het ook niet.

Je moet het gewoon proberen, want het is praktisch dezelfde prijs, maar het zou interessant zijn om een ​​verklaring te hebben (toevoegingen?).

Je komt niet meer toevallig bij TOTAL.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 31/05/08, 01:13

martien007 schreef:[...] Voor diesel zou het zelfs noodzakelijk zijn om Excellium in de Hdi te plaatsen omdat ze geen diesel van lage kwaliteit ondersteunen? [..]
Niet alle common-rail-dieselmotoren ondersteunen water in diesel. Blijkbaar gebeurt dit vaker bij het tanken in de supermarkt dan bij 'merk'-stations ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 31/05/08, 01:43

Ik spreek natuurlijk behalve gekonkel en bedrog altijd mogelijk ... : Cheesy:

alle brandstoffen komen uit hetzelfde depot, de verdelers hebben overeenkomsten en het merk van de depots is regionaal, totaal in Bretagne, shell in het zuiden, enz.
f voor een supermarkt zal het "ruwe opslag" zijn, in totaal zullen we het additief plaatsen voordat we het in de vrachtwagen deponeren zodat het brouwt ... dezelfde vrachtwagen kan de supermarkt optillen en vervolgens het total station ernaast, zijn tanks zijn splitsen ...

er zit altijd water in de gasolie, maar dit wordt bepaald door de voorschriften ...
waar er mogelijk een probleem is, is het onderhoud van de tanks, maar er zijn ook gougnaffiers in de "merk" -stations : Cheesy:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 31/05/08, 12:14

georges100 schreef:Ik spreek natuurlijk behalve gekonkel en bedrog altijd mogelijk ... : Cheesy:

alle brandstoffen komen uit hetzelfde depot, de verdelers hebben overeenkomsten en het merk van de depots is regionaal, totaal in Bretagne, shell in het zuiden, enz.
f voor een supermarkt zal het "ruwe opslag" zijn, in totaal zullen we het additief plaatsen voordat we het in de vrachtwagen deponeren zodat het brouwt ... dezelfde vrachtwagen kan de supermarkt optillen en vervolgens het total station ernaast, zijn tanks zijn splitsen ...

er zit altijd water in de gasolie, maar dit wordt bepaald door de voorschriften ...
waar er mogelijk een probleem is, is het onderhoud van de tanks, maar er zijn ook gougnaffiers in de "merk" -stations : Cheesy:

Ja, dus voor het lezen is het een meevaller om geen water in de diesel te vinden en ook een meevaller om je common-rail dieselmotor kapot te maken vanwege deze vloot?

Misschien is er op een voertuig dat weinig rijdt, condenswater? dit is wat ik hoorde na het breken van een 807 Peugeot Hdi injector (reparatiekost: 1000 euro). De man gaat benzine kopen vanwege dit probleem met het voertuig dat niet veel rijdt.

De getuigenissen van mensen die hun dieselmotor kapot maken zijn niet VALS om diesel in diskrediet te brengen. Natuurlijk kunnen we niet generaliseren, zoals gewoonlijk.

Kent iemand een betrouwbare site die zou praten over deze verschillen in brandstofkwaliteit tussen supermarkten en merken?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten