De diesel tegen dezelfde prijs als benzine!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 28/05/08, 20:21

In het nieuws

in verschillende landen veroorzaken de prijzen van dure benzine massabewegingen....

Indonesië: studenten protesteren
taiwan: mensen haasten zich naar de pompen
bulgarije: vrachtwagenchauffeurs slaan toe of demonstreren ik weet het niet
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 28/05/08, 23:37

Ik geloof dat de nieuwwaarde van het voertuig - Citroënprijs - in 27 € 000 was (de C2006 is volledig veranderd). Dit is de exclusieve afwerking.

Als je een beetje graaft op internet, zul je zien dat er zaken te doen zijn met wat ik 'opa-auto's' noem: benzinemotor, lage kilometerstand (ik vond tien C5's met minder dan 30 000 km / minder dan 3 jaar), hoogwaardige afwerkingen, vaak de meeste opties en "nauwgezet" onderhoud. Natuurlijk moet je de kuitlijn inkopen (bijvoorbeeld de Xantia of C5 bij Citroën - wie heeft er al een jongere in deze modellen gezien?) En geen kéké-auto (Golf of Alfa Romeo ...). Je vergelijkt HDI / dCI met dezelfde leeftijd en dezelfde kilometerstand en je zult zien dat het gemiddeld € 2, - per maand kost.

Het is inderdaad een ringkerntank in plaats van het reservewiel / volume 72 liter of 55 tot 60 bruikbare liters (80% maximale vulling).

Ik koos voor het LIQUIDE sequentieel injectiesysteem, 300 € HT duurder dan de sequentiële gasinjectie Er is minder onderhoud (geen filter). En a priori is het iets efficiënter (het is gemakkelijker om een ​​vloeistof precies te doseren dan een gas, de uitzetting van het gas in de inlaat koelt de inlaatpijpen af ​​en verhoogt de vulling van de cilinders). Het zou dus overconsumptie verminderen.

Ik doe dit weekend een rondreis Elzas/Bourgondië, ik zou je een eerste schatting van het verbruik kunnen geven. Helaas is de 2.0 l 16 V van PSA geen meesterwerk van nuchterheid. We kunnen niet alles hebben!


OK deed67, Bedankt voor deze informatie. Ik heb het gevoel dat er geweldige koopjes zullen zijn met grote benzine- en zelfs dieselsedans...omdat veel eigenaren kleine auto's gaan kopen die weinig brandstof verbruiken.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 28/05/08, 23:40

Bedoel je dat velen grote sedans kochten die ze niet gebruikten ???? : Cheesy:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 29/05/08, 10:55

georges100 schreef:Bedoel je dat velen grote sedans kochten die ze niet gebruikten ???? : Cheesy:


Zeker, en ook omdat ze weinig rijden, raken ze in paniek vanwege de stijgende benzineprijzen en kopen ze een kleiner en minder zuinig voertuig.

Ik ga op ebay kijken, hoewel het voorlopig niet nodig is om een ​​auto te kopen, maar het is zeker dat 12000 euro voor zo'n 3 jaar oude auto bij 23000 km en 27000 euro nieuw een geweldige deal is.

Eerlijk gezegd moet je gek zijn om nieuw te kopen.

Momenteel worden Hdi-dieselmotoren voor meer verkocht, maar dit kan niet blijven duren vanwege de stijging van de dieselprijs en de kwetsbaarheid van motoren met directe injectie onder hoge druk (Hdi, Cdi) die het risico lopen erg duur te worden in geval van reparatie. motorstoring (pomp en injectoren).

Ik zie altijd in depotverkoop, een 406 Hdi stationwagon uit 2003 met 130000 km op de teller, al meer dan 6 maanden te koop voor 10000 euro.

Eerlijk gezegd is het beter om de C5 op benzine uit 2005 / 23000 km te kopen voor 12000 euro en te upgraden naar LPG zoals gedaan67.

Met benzine, geen roetfilter om te regenereren.

did67 schreef:
Ik koos voor het LIQUIDE sequentieel injectiesysteem, 300 € HT duurder dan de sequentiële gasinjectie Er is minder onderhoud (geen filter). En a priori is het iets efficiënter (het is gemakkelijker om een ​​vloeistof precies te doseren dan een gas, de uitzetting van het gas in de inlaat koelt de inlaatpijpen af ​​en verhoogt de vulling van de cilinders). Het zou dus overconsumptie verminderen

Welk merk ? kun je me een site vertellen waar dit systeem wordt beschreven?

Kunnen we contant beginnen met LPG of beginnen we zelfs met benzine?

De onderhoudskosten van 180 euro per 15000 km genoemd in de forum GPL (fievez) is het een realiteit of oplichterij? want als het waar is verandert dat alles aan de kosten van LPG.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 29/05/08, 11:15

Nog een zuinigere oplossing om goedkoop te rijden met deze C5: een E85 "bio-ethanol" unit met 415 euro ...

Het probleem is het ontbreken van een E85-distributienetwerk en dat zal zich niet ontwikkelen vanwege de kritiek op biobrandstoffen.

Anders is het een veel goedkopere oplossing dan het monteren van de LPG.

Het valt nog te bezien of de E85 deze benzinemotoren niet beschadigt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 29/05/08, 14:07

Vergeet de turbo op de meeste diesel niet.
Als het uitvalt, rot het roetfilter en moet je het direct vervangen als je de turbo niet snel hebt gerepareerd.
Een paar vrienden vertelden me over het fluitende geluid dat hun Picasso HDI ongeveer tien dagen geleden begon te maken.
Ik vertelde hen dat het de turbo was en dat ze het snel moesten laten repareren. De Picasso is 3 jaar oud, ze zijn naar Citroën gegaan. Uitspraak:
Turbo aan 1900 € + thermische sensoren (?) Te veranderen.
Turbodiesel is goed, het is duur en reparatie is erg duur ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 29/05/08, 15:44

voormalige oceanische schreef:Vergeet de turbo op de meeste diesel niet.
Als het uitvalt, rot het roetfilter en moet je het direct vervangen als je de turbo niet snel hebt gerepareerd.
Een paar vrienden vertelden me over het fluitende geluid dat hun Picasso HDI ongeveer tien dagen geleden begon te maken.
Ik vertelde hen dat het de turbo was en dat ze het snel moesten laten repareren. De Picasso is 3 jaar oud, ze zijn naar Citroën gegaan. Uitspraak:
Turbo aan 1900 € + thermische sensoren (?) Te veranderen.
Turbodiesel is goed, het is duur en reparatie is erg duur ...

bedankt voor de info.

De lijst gaat verder met storingen aan diesels die duur zijn om te repareren.

Ik ben niet klaar om een ​​diesel te kopen, dat is zeker.

Waarom probeer je je Skoda niet op E85 te laten rijden?

Er is een man hier op de forum die simpelweg de carb-jets heeft vervangen en het voorschot op zijn 205 heeft aangepast en het werkt heel goed, vooral als je in het zuiden woont.

In Marseille zijn er verschillende pompen van wat ik op de kaart zag (244 pompen in Frankrijk).

Ik denk dat het pastekos zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 29/05/08, 17:45

Om ons geheugen op te frissen: https://www.econologie.com/prix-des-carburants-et-autres-energies-en-france-de-2004-a-2006-telechargement-3824.html

Dieselprijs in 2004: 0,89
SP95 ESSENCE PRIJS in 2004: 1,06
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/05/08, 21:30

martien007 schreef:
georges100 schreef:Welk merk ? kun je me een site vertellen waar dit systeem wordt beschreven?

Kunnen we contant beginnen met LPG of beginnen we zelfs met benzine?

De onderhoudskosten van 180 euro per 15000 km genoemd in de forum GPL (fievez) is het een realiteit of oplichterij? want als het waar is verandert dat alles aan de kosten van LPG.


Het merk van het vloeistofinjectiesysteem is Vialle. Zoals de naam niet aangeeft is het Nederlands. In Frankrijk wordt dit vertegenwoordigd door het Borel-netwerk.

Er is informatie over de forum suivant:

http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=11679

(wees voorzichtig, voor de aangegeven verbruiken is het een V6; de kwetsbaarheid van de pomp zou een probleem zijn opgelost - de man legde me uit wat er aan de hand was, een kleine ontwerpfout sindsdien gecorrigeerd).

We beginnen altijd met benzine. Met de vloeistofinjectie schakelt hij heel snel (ongeveer dertig seconden).

Het interval van 15 km is voor gasinjectie. Met onderdelen (filters).

Voor vloeistofinjectie is het interval 30 km. Er zijn geen onderdelen. Het is een besturing van kleppen, kleppen, magneetkleppen...

Controle is € 99.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 29/05/08, 21:35

dank u voor deze informatie, maar ik had nog niets geschreven : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten