Het vat olie bij 100-dollars! We zijn eindelijk hier!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Het vat olie bij 100-dollars! We zijn eindelijk hier!




par Christophe » 02/01/08, 20:09

1ere goede verrassing van het jaar!

Olie bereikt historische drempel van 100-dollars per vat in New York

Oil heeft het jaar aangevallen met een knal, met het oversteken van de symbolische drempel van 100 dollar per vat in New York, te profiteren van de toegenomen geopolitieke spanningen en de aanhoudende zwakte van de dollar, die ook geduwd goud, een andere koningin van Inhoud eerst, tot een piek.

In New York explodeerde de "light sweet crude" zijn record en bereikte voor de eerste keer in zijn geschiedenis de exacte prijs van 100,00 dollar per vat. Rond 18 uur GMT viel een vat voor levering in februari echter terug van zijn pieken, maar bleef scherp omhoog van $ 30 naar $ 3,29.

In Londen is de prijs van Brent North Sea ook een historische koers overgestoken, die van 97-dollars per vat, en zelfs het niveau dat 97,74-dollars nooit bereikt heeft.

In één zitting stegen de prijzen niet minder dan drie dollar.


Bron en meer: http://www.boursorama.com/infos/actuali ... ws=4987212

Tegen het huidige tarief, misschien niet eens de belastingbehoeften van Janco: https://www.econologie.com/forums/rechauffem ... t4543.html

Lang leve de dure olie!

Sorry voor diegenen die het niet leuk vinden om dit te horen, hier doen we econologie, geen politiek ...
Dernière édition par Christophe de 02 / 01 / 08, 20: 31, 2 keer bewerkt.
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 02/01/08, 20:24

Ik heb olie gezet !!! ... van frituren !!!

Lang leve het vat bij 500 euro !!!
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/01/08, 20:29

Wanneer het vat bij 500 is, betaalt u voor de 200 frituurolie !!
Vergeet niet dat de landbouw olie gebruikt om olie te produceren ... en niet alleen een beetje ...

Zodat het ja gaat, om alternatieven te ontwikkelen, maar niet zozeer dat ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 03/01/08, 00:14

Lang leve de dure olie!

Sorry voor diegenen die het niet leuk vinden om dit te horen, hier doen we econologie, geen politiek ...

Ik denk dat het in feite niemand bevalt wanneer je belastingen, verzekeringen, rekeningen van onderhoud of reparatie auto's aankomt ......

Ik klaag niet persoonlijk, maar ik denk aan werknemers die klusjes en kombuis hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Wanneer uitzendbureaus hen een parttime baan aanbieden bij 30 kms van hun huis, kunnen ze niet weigeren, anders is het uit ASSEDIC (als ze nog steeds rechten hebben). Er zijn tegenwoordig veel mensen in de zee in Frankrijk.

Persoonlijk vulde ik me vanochtend met LPG aan: 0,79 euro / liter (dat is 5,15-frank). In mei 1998 was de volledige 1er die ik deed 3 franken / liter. Voor het moment dat het me uitkomt, rol ik weinig, veel minder dan in de jaren 70, 80 en 90, dus hij klimt de olie.

PS: je neemt je bronnen in Boursorama !!! zou je een reconversie proberen in de bashen? ... Ik maak natuurlijk een grapje 8)
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Het vat olie bij 100-dollars! We zijn eindelijk hier!




par Remundo » 03/01/08, 01:09

Christophe schreef:Tegen het huidige tarief, misschien niet eens de belastingbehoeften van Janco: https://www.econologie.com/forums/rechauffem ... t4543.html


En ja Christophe, ons gesprek was voorgevoelig ... Niettemin, het is eerlijk gezegd betreurenswaardig om zo het topje van de neus te worden geleid door koolwaterstoffen ... yankees.

Er is iets dat niemand zegt ... Een vat staat vrijwel al op $ 150. Inderdaad, de dollar is abnormaal laag ten opzichte van de euro, de "normale" pariteit is ongeveer $ 1 voor 1 euro, terwijl het $ 1.48 is voor een euro. Onze industrieën zijn van plan om nog meer te verhuizen omdat de monetaire concurrentie ondraaglijk wordt, zelfs als we iets minder betalen voor fossiele brandstof.

Dank u, mijnheer Bush, u hoeft alleen nog maar het Midden-Oosten in Israël of Iran nog wat meer te destabiliseren en u brengt Europa op de knieën. Pas in ieder geval op voor Vladimir en het land Mao ... en niet om van ons een "derde wereldoorlog" te maken : Cry:

Ik heb het adres van een nogal hallucinerende video om u te vertellen over de "eerlijkheid" van Amerikaanse leiders.
http://video.google.fr/videoplay?docid= ... 0102614532

Het is een lange video van 1h30, maar je zal zeker Hapes door de intensiteit van de argumenten die worden ontwikkeld met een vrij strenge en wetenschappelijke benadering ... en vooral de angstaanjagende cynisme economische - militaire - Amerikaanse industrieel die lijken te zijn oorsprong van de gebeurtenissen van september 11.

Op de prijs van de olie, het zijn zij die het voortouw nemen in elk opzicht sinds de Golfoorlog van 1990, en nog meer sinds de interventie in Irak en de devaluatie van hun munt, die het grote voorrecht van heeft zijn de gouden standaard ZWART ... die zal blijven veel krachtiger dan de gouden standaard tot peak oil zijn.

Uit getuigenissen is gebleken dat plannen voor de "herinvasie" van Irak met de verwijdering van Saddam al in 1990 werden voorzien. Het doel was vooral om de boortorens te beheersen ... Achteraf gezien lijkt dit zeer aannemelijk gezien de lichtheid waarmee de VS zich bezighouden met Irak (pas op voor massale vernietigingswapens en bedreigingen van Saddam ...). Wat mij betreft, ik zal bijna banger zijn voor de "Amerikaanse economische dreiging" ... Ik geloof dat ze het stadium van dreigingen al grotendeels zijn gepasseerd en duidelijk zijn overgegaan op economische agressie op basis van olie.

@+ :|
0 x
Beeld
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/01/08, 05:18

Dag

Het probleem wanneer het vat olie omhoog gaat, ze vergroten de exploitatie van het oliezand en het reservaat is zo groot als dat van Arabië, de winning van dit zand is zeer vervuilend
bijna net zo polijsten als het eindproduct verbranden, draaien we in cirkels in onze shit (dubbele vervuiling)
De meeste van deze olie, directe pijplijn in de VS ..

Andre
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 03/01/08, 07:48

Christophe schreef:Wanneer het vat bij 500 is, betaalt u voor de 200 frituurolie !!
Vergeet niet dat de landbouw olie gebruikt om olie te produceren ... en niet alleen een beetje ...

Zodat het ja gaat, om alternatieven te ontwikkelen, maar niet zozeer dat ... : Cheesy:


natuurlijk ... !!! Ik maak een grapje ...
in werkelijkheid maakt het me echt pissig dat de smicars bloeden
om aan het werk te gaan ...
helaas komt het door de opkomst van het nieuws
energieën (die niet zo nieuw zijn als hier).
mijn droom is om me een betrouwbare elektrische auto te betalen en toch ben ik dol op de grote V8 !!! :?
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/01/08, 08:28

oliburn schreef:Ik heb olie gezet !!! ... van frituren !!!

Lang leve het vat bij 500 euro !!!


dat is goed voor de prijs, maar hoe zit het met vervuiling?

We moeten onze magnetische motor snel afwerken met Quartz! :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 03/01/08, 10:10

Andre schreef:Dag

Het probleem wanneer het vat olie omhoog gaat, ze vergroten de exploitatie van het oliezand en het reservaat is zo groot als dat van Arabië, de winning van dit zand is zeer vervuilend
bijna net zo polijsten als het eindproduct verbranden, draaien we in cirkels in onze shit (dubbele vervuiling)
De meeste van deze olie, directe pijplijn in de VS ..

Andre

Precies André; helemaal met je eens. Ik heb verschillende rapporten gezien over de exploitatie van deze olieschalie: het is totale ecologische onzin ...... en dit is wat we eindigen als de olieprijs stijgt !!! niet af: binnenkort gaan ze olie en gas zoeken in het noordpoolgebied zodra het zee-ijs is gesmolten (en dat duurt niet lang meer). Bovendien hebben de Russen hun vlag al op de bodem van de oceaan onder de ijsschots geplant om aan andere geïnteresseerde landen 'aan te geven' dat ze zichzelf als de eigenaren beschouwen. dat zou ons voorbereiden op een kleine oorlog die me niet zou verbazen. We zullen 10 of 20 jaar moeten wachten, maar ze zullen ALLE afzettingen exploiteren, koste wat het kost, want hoe meer olie duur is, hoe winstgevender het wordt om deze afzettingen te exploiteren .......... en dan is er Antarctica (zie de ARTE-uitzending van gisteren als onderwerp: "missie in Antarctica").

de Auvergne Remundo schreef: (niet erg Auvergnat zoals naam :D !!)

Er is iets dat niemand zegt ... Een vat staat vrijwel al op $ 150. Inderdaad, de dollar is abnormaal laag ten opzichte van de euro, de "normale" pariteit is ongeveer $ 1 voor 1 euro, terwijl het $ 1.48 is voor een euro. Onze industrieën zijn van plan om nog meer te verhuizen omdat de monetaire concurrentie ondraaglijk wordt, zelfs als we iets minder betalen voor fossiele brandstof.


Precies. Binnenkort zal er in Frankrijk niet veel industrie zijn behalve assemblage ... en meer. De Duitsers hebben de oplossing gevonden: ze laten hun onderdelen tegen lage kosten vervaardigen voor hun hoogwaardige "objecten", waaronder Mercos, BMW, VW, Porsche-voertuigen, enz. In aangrenzende oostelijke landen (Tsjechië, Slowakije, Polen, enz.) En vervolgens hun prachtige Merco's over de hele wereld exporteren, maar ten koste van hun eigen werknemers: zeer strikt werkgelegenheidsbeleid, daling van hun koopkracht, maar overschot op de handelsbalans (in tegenstelling tot Frankrijk) ; voorlopig stoort de sterke euro hen niet.

Ik zag een zeer interessante show (het is in de lucht op FR5 JY Calvi 18h in de afgelopen week) over het probleem van valutapariteiten dollar, yen, yiuan, euro. Er is een echte stilzwijgende afspraak tussen de VS en China, dat het bestaan ​​van de euro voorbij: ze hun zaken doen op onze rug (grote Chinese handelsoverschotten en een groot tekort op de handelsbalans van de Verenigde Staten: 800 miljoen geloof ik); De Chinezen financieren de credits van de Amerikanen, maar hoe ver kan het duren?

Dit werd heel goed uitgelegd door de economen Bernard Marris en G. Cohen, die het hier vaak niet mee eens waren en daar waren ze perfect in een fase van hun analyse van de situatie.

Ik ben op zoek naar de show in FR5.
Dernière édition par jean63 de 03 / 01 / 08, 10: 32, 2 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 03/01/08, 10:16

oliburn schreef:in werkelijkheid maakt het me echt pissig dat de smicars bloeden
om aan het werk te gaan ...
helaas komt het door de opkomst van het nieuws
energieën (die niet zo nieuw zijn als hier).
mijn droom is om me een betrouwbare elektrische auto te betalen en toch ben ik dol op de grote V8 !!! :?


En ik ken enkele smicards die 100km per dag typen: je kunt je het% in brandstof voorstellen ...
Nieuwe energieën? sorry, maar in de eerste plaats zal het de reactivering zijn van de olie- of steenkoolsites die tot dusverre als onrendabel werden beschouwd ... het kan zo ver gaan als de reactivering van de exploitatie van de steenkool van Lotharingen ... omdat de "nieuwe energieën", ik Ik ken er geen die het atoom of de huidige brandstoffen kan vervangen ...
Een elektrische auto, ja, maar dan moet hij worden opgeladen om te winden of fotovoltaïsch omdat de socket een nucleaire is : Cheesy:

Wanneer de 3 ° wereldoorlog, indien deze plaatsvindt zal islamistische terroristen met de atoombom de invoering van de wereld om te vuur en te zwaard (bommen in containers en presto!): Het gevaar is groot aan de kant van Pakistan .. .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 305-gasten