Het vat olie bij 100-dollars! We zijn eindelijk hier!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/11/08, 10:59

De waarheid vertellen is in dit geval de oliemaatschappijen verdedigen!

Ik heb toen zelfs een kort verhaal geschreven: https://www.econologie.com/petrole-non-a ... -3690.html

Wel, taxi's zijn net als iedereen belast, ik zie geen pkoi, ze moeten overbelast worden, par tegen zouden ze kleinere auto's moeten gebruiken!

We zijn blij dat ze nog geen belastingvrijstelling hebben zoals de transporteurs !! (om te controleren !!)

Maar heb je de lobby met taxi's gezien? We kunnen niet opleggen wat we willen ... En eerlijk gezegd zou het geen gemakkelijke taak moeten zijn ... wat je aan het eind van de maand in je zak hebt gezien het aantal uren dat je in uw taxi!

C moa, als je geïnspireerd bent: https://www.econologie.com/forums/concours-i ... t6564.html
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 21/11/08, 11:24

Christophe schreef:Wel, taxi's zijn net als iedereen belast, ik zie geen pkoi, ze moeten overbelast worden, par tegen zouden ze kleinere auto's moeten gebruiken!
Dit is precies waar de bodem uitkomt. Hun diesel, ze kopen het HT !!!

http://www.20minutes.fr/article/192959/France-Compensation-de-la-hausse-des-carburants-a-qui-le-tour.php

Ik zal erover nadenken : Lol: maar dat zal niet voor onmiddellijk zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/11/08, 11:27

Ach ja, ik wist niet dat ze ook een nulbeoordeling hadden ... opmerkingen als de andere professionals zijn, pkoi niet?

In uw link:

Na het succes van vissers wachten ook boeren, taxi's en vrachtwagenchauffeurs op actie. 20minutes.fr inventariseert hun vorderingen.


Het gaat om claims, het is nu effectief omdat het artikel meer dan een jaar oud is ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 21/11/08, 13:52

Gregconstruct schreef:In de mate waarin het uitvalt, zullen we uiteindelijk waarden vinden van 3 of 4 jaar geleden!

Niet zo zeker ...
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat we hier voor olie leven hetzelfde als voor de aandelenmarkt: mensen hebben zoveel naar beneden gespeculeerd (na de zeer grote stijging) dat ze morgen gedwongen zullen zijn om te kopen (om hun shortposities te compenseren).

De vraag naar energie is er immers nog steeds.

Maar alleen de toekomst kan het ons vertellen!
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 21/11/08, 20:05

Laten we hopen dat dit ook voor hen geldt:

Code: kiezen


Fiscalité verte - Une "éco-pastille" pour les véhicules les plus polluants

En complément du malus à l'acquisition, un malus annuel ("éco-pastille") égal à 160 euros pour les véhicules émettant plus de 250 grammes de CO² par kilomètre serait prévu.

Source : Lettre service-public.fr no 418 du 20 novembre 2008


Meer info op de openbare website fr:

http://www.service-public.fr/actualites ... or=EPR-140


Het interessante is dat het de verzekeringen zijn die deze 160 € zullen nemen en ze terugbetalen aan de staat, dus geen specifieke procedure en omslachtig administratief werk. Trouwens, deze bedrijven zullen met dit geld werken ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 07/12/08, 11:45

Het vat rond de 40 USD baart me zorgen. Ik laat u achter met deze geluidselementen die naar mijn mening de markt heel goed verklaren, rekening houdend met (eindelijk :onheil: ) het probleem als geheel (wisselkoers, belastingen, productiekosten, enz.).

http://www.rtl.fr/fiche/2701808/le-baril-a-40-dollars-bonne-nouvelle-ou-gros-problemes-en-perspective.html

Slechts een punt. Wanneer hij de producerende landen vergelijkt met drugsverslaafden, herinner ik me eraan dat een bepaald aantal van hen arme landen (Venezuela, Angola ...) of ontwikkelingslanden (Algerije, Rusland ...) zijn en dat 'ze zijn erg belangrijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 07/12/08, 12:09

Bedankt C Moa,

Maak je geen zorgen, het zal over een jaar of 2 toenemen. Ondertussen vul je een aantal reserveringen in : Idee:

Voor OPEC-landen zijn het kolossen met lemen voeten. De bron die hen krachtig maakt, is aan het einde van hun leven ...

Maar met al onze petroEuros of petroDollars hebben ze nog steeds het idee om zeer grote aandelen te nemen in westerse multinationals ... We verkopen ze al onze huidige en toekomstige technologieën via onze pompmedewerkers :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/12/08, 12:32

C moa schreef:Het vat rond de 40 USD baart me zorgen. Ik laat u achter met deze geluidselementen die naar mijn mening de markt heel goed verklaren, rekening houdend met (eindelijk :onheil: ) het probleem als geheel (wisselkoers, belastingen, productiekosten, enz.).

http://www.rtl.fr/fiche/2701808/le-baril-a-40-dollars-bonne-nouvelle-ou-gros-problemes-en-perspective.html


Ik leg deze twee gedachtegangen voor aan uw scherpzinnigheid:
- "de evenwichtsprijs per vat moet tussen $ 70 en $ 100 liggen om de vernieuwing van de productiecapaciteit te garanderen"

- de recessie leidt tot een lager brandstofverbruik, ondanks de prijsdaling van een vat.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 07/12/08, 12:51

[quote = "bham"] - "de evenwichtsprijs per vat moet tussen $ 70 en $ 100 liggen om de vernieuwing van de productiecapaciteit te garanderen"

hoe noem je vernieuwing van productiecapaciteiten?
het creëren van nieuwe putten?
de exploitatie van onrendabele deposito's onder deze waarde?

dit alles dient alleen (op het hoogtepunt van de vraag) om de langzame maar onverbiddelijke productiedaling van bestaande deposito's te compenseren. Hier valt niets te vernieuwen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/12/08, 15:41

Dirk pitt Ik heb alleen de woorden van de econoom Philippe Chalmain daar herhaald: http://www.rtl.fr/fiche/2701808/le-bari ... ctive.html om 2.
Wat ik zou willen weten en wat me zorgen baart, is weten tot welke prijs we kunnen gaan voordat we zeggen: stop, we stoppen met prospectie en de exploitatie van olie / gas omdat het niet langer overeenkomt met een aanvaardbare prijs voor de economie (meer duidelijke toespraak dat "we genoeg milieuschade hebben aangericht"); tegen de tijd dat we daar aankomen, zal er veel milieuschade zijn begaan in naam van een logica van "plukken" die opbrengsten en faciliteert (steeds relatiefer) en winsten (die ik ook graag zou willen vergroten. + relatief) .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 334-gasten