Cumulus gasverbruik monitoring

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 28/11/22, 10:51

Macro schreef:Whoa... Laten we zeggen 8 appartementen waar je al snel met meer dan 15 mensen zit... Wat zijn er meer huurders die tegen zichzelf zullen zeggen dat het collectief is... Maakt ons niet uit... Go Go de douches van 1/2 uur...Uw gasophoping.... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: westen vooruit...

Zolang je verandert in een slaapverkoper....Ieder zijn watermeter, ieder zijn cumulus, ieder zijn elektriciteitsmeter...Als je casosse tegenkomt die niet loont....Het is edf en de waterdienst die neemt de verliezen en die komt om te snijden...


Maar één huishoudelijke watermeter per appartement, en één ook voor verwarming, dat zou ik gedaan hebben.

Maar dit project zal waarschijnlijk niet meer slagen, het was interessant zolang je een groot deel van het werk zelf kunt doen, of genoeg hebt om nu tenminste 150€ te investeren....

Momenteel kan ik zelfs een snelle verfbeurt in een kamer niet doen... Vooral omdat mijn vrouw niet wil dat het aansleept...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 06/12/22, 19:20

verbruik november.JPG
November conso.JPG (39.01 KiB) 1134 keer bekeken


Het is echt onzin deze vergelijkingen!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par sicetaitsimple » 06/12/22, 19:33

phil59 schreef:Het is echt onzin deze vergelijkingen!


Als je jezelf in november vooral hebt verwarmd met je houtkachel, is het misschien niet zo gek?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 06/12/22, 19:42

Het is ook zo dat de gasketel pas in het eerste derde van november is aangesloten en aangezien de tp niet laag was, blijft het verbruik laag.

Sinds een paar dagen is de tp laag, alles waarvan ik hoop dat het in december niet boven de 3000 kWh zal komen, met 5-6 dagen dat we er niet zullen zijn.

OP 25 zullen we in totaal 10-15 zijn, en 's nachts meer dan 10.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par sicetaitsimple » 06/12/22, 19:52

phil59 schreef:Het is ook zo dat de gasketel pas in het eerste derde van november is aangesloten en aangezien de tp niet laag was, blijft het verbruik laag.

Waar heb je het dan over met je "Het is echt onzin deze vergelijkingen!"
Als je voornamelijk met hout verwarmt, kun je het je gasleverancier nog steeds niet kwalijk nemen dat hij je indeelt bij mensen die weinig gas verbruiken! : Lol:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 06/12/22, 20:44

De vergelijking vergelijkt eigenlijk alleen conso's zonder al te veel rekening te houden met het huis.

En ik weet niet welke site ik wilde updaten, en in uitzonderlijke gevallen lukt het niet.

Zézette trouwt met X, nou, het gaat niet door! : Lol: :pijl:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par sicetaitsimple » 06/12/22, 20:52

phil59 schreef:De vergelijking vergelijkt eigenlijk alleen conso's zonder al te veel rekening te houden met het huis.

Ja. Wil je nog steeds niet dat ze je voor het slapengaan instoppen? : Lol:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 06/12/22, 21:28

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:De vergelijking vergelijkt eigenlijk alleen conso's zonder al te veel rekening te houden met het huis.

Ja. Wil je nog steeds niet dat ze je voor het slapengaan instoppen? : Lol:


Nou, als je iets plaatst dat nergens mee te vergelijken is, heeft het geen zin!

En aangezien je niet alles kunt invullen wat je nodig hebt, nou, het is nog steeds niet duidelijk!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par sicetaitsimple » 06/12/22, 21:50

phil59 schreef:
sicetaitsimple schreef:Nou, als je iets plaatst dat nergens mee te vergelijken is, heeft het geen zin!

Het vergelijkt woningen die 100% gasgestookt zijn, met alle vooroordelen van dien. Op het nummer zijn de aangekondigde cijfers nog steeds van belang. Maar eigenlijk is het niet interessant als je om de een of andere reden toch echt afwijkt van de norm (zeer grote woning, incidentele bewoning, extra warmtebron, etc...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par Macro » 09/12/22, 15:23

Ik heb in wezen hetzelfde probleem met edf...Wat sinds ik op de site meldde dat ik een elektrische auto had, 50% van het verbruik aan de auto toerekent...Terwijl mijn rekening eigenlijk maar een kleine 10e van % sinds de Czéro
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 259-gasten