Cumulus gasverbruik monitoring

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Cumulus gasverbruik




par sicetaitsimple » 02/11/22, 12:28

phil59 schreef:
Ik heb de afvoerklep lang geleden geïsoleerd van de cumulus, omdat ik vind dat de "neus heet was", maar ik heb de "buis" -tank niet langer gemaakt dan hij oorspronkelijk was.
......
Ik ben in een zeer kalkrijke regio....


Weet u zeker dat u met verworven geweten geen klein permanent lek heeft op het niveau van uw beveiligingsgroep?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 02/11/22, 12:40

Ik ben er 99.9% zeker van, het is meer horizontaal dan verticaal, en er zit een emmer onder, die ik elke zes maanden leegmaak en die helemaal niet vol is.
Hij werd 3-4 jaar geleden vervangen, toen ik de bal veranderde.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Cumulus gasverbruik




par Macro » 03/11/22, 04:51

phil59 schreef:Als ik zeg zonder water te putten, zijn we in juli augustus veel vertrokken, voor perioden van 3-7 dagen per keer, en we kunnen zeggen dat we in juli augustus niet meer dan 15 van de dertig dagen thuis waren.

In juni vertrokken we bijna elk weekend, en in september niet, misschien een weekend.... En oktober geen weekend, maar vertrokken tussen de 24e en 29e.



U kunt uw cumulus al heel eenvoudig doorknippen als u er niet bent. Persoonlijk doe ik het als we een week weggaan, mijn 150l wintertank staat op de multi-fuel boiler (die voor de zomer is elektrisch) en als we terug komen is het water nog warm genoeg om 2 douches te nemen... niet alles alleen in de winter verlaten en aangezien de verwarming ook volledig is afgesneden... Als we terugkomen, willen we niet meteen douchen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par izentrop » 03/11/22, 09:24

Je hebt gelijk, maar dat is niet de vraag...
Het lijkt te zeggen dat het 250 kWh gas verbruikt zonder water te gebruiken, wat overeenkomt met 5 keer meer dan voor een elektrische ballon.
Of hij heeft een groot gaslek, of zijn buurman is aangesloten op zijn circuit...

Of het spookt in zijn huis, hij moet daar voorzichtig zijn : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par Macro » 03/11/22, 09:32

Cumulusgas = verbranding = afvoer van hete verbrandingsgassen naar de atmosfeer = lager rendement
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 03/11/22, 10:36

Die had ik in het begin genomen, want met 4 "vrouwtjes" : Lol: : Lol: : Lol: thuis en in hun baden moest het heel snel opwarmen.

En daarmee schiet je tot 7 baden per uur. Eigenlijk past het niet meer bij het huidige gebruik.

Daar had ik 2 paar armen die de ketel aan zijn steun hingen, en ik denk dat ik tegen maandag alles weer aangesloten zal hebben, met eerst een paar dagen de productie van warm water dat de toiletten zal bevoorraden, gewoon om goed te spoelen, daarna op het hele huis, en in de winter is het helemaal geen probleem.
Met een beetje geluk zou het de helft van het verbruik moeten zijn, maar het zal moeilijk te verifiëren zijn.

Zolang de tp > 10° blijft, verwarmt de houtkachel de radiatoren goed, en ik denk dat de ketel 's morgens maar 15-30 minuten zal draaien, om de kou te breken, en als ik zo 15 dagen kan testen , zou het gaaf zijn om het verbruik te zien, en misschien heb ik dan een equivalent van 400 kWh over een maand? maar met een beetje verwarming .... DE ketel zou maar 2-5L warmwatervoorziening moeten hebben ....

Daar kan ik zo spelen, want ik ben de hele dag thuis, anders is het hout alleen niet genoeg om de tp te onderhouden.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par izentrop » 03/11/22, 11:33

phil59 schreef:de productie van warm water dat de toiletten zal bevoorraden
eh?? : Roll:
Installeer droge toiletten, u lost het probleem op.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 03/11/22, 12:31

izentrop schreef:
phil59 schreef:de productie van warm water dat de toiletten zal bevoorraden
eh?? : Roll:
Installeer droge toiletten, u lost het probleem op.


Dit is de beste manier om het systeem goed door te spoelen, het is een OCCAZ-ketel. Dit zal ik ongeveer een week doen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 05/11/22, 18:35

Nou, ik ben best tevreden met mezelf, gistermiddag en vandaag heb ik de ketel aangesloten, en a priori, het werkt.

Ook blij met mij, want er is ook een goed jaar, toen ik op de oude reed, was het een nachtmerrie met mijn rug-bp.

Daar, we zullen morgen zien, maar zelfs als ik mijn 55 jaar niet heb gevonden ( : Lol: ), het is nog steeds behoorlijk drinkbaar aan de achterkant, nog niet helemaal, maar ik geef toe, super bemoedigend...

Goed na, het is de gaskraan om aan te sluiten, 2 kranen om op de ketel te zetten en aan te sluiten, plus een veiligheidsgroep, koud water, warm water, nog een paar dingen om te schroeven....

Ik geef mezelf tot maandag over 8 om de cumulus te stoppen, de tijd dat de warmwaterproductie van de ketel goed wordt gespoeld.

De ketel zal waarschijnlijk nog steeds elke ochtend 15-30 minuten draaien, de tijd om de kachel aan te steken.

Ja, ik weet het, de lamp is heel praktisch om de kaars aan te steken! : Lol: :pijl:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 07/11/22, 11:28

Zondagochtend realiseerde ik me dat hoewel de ketel werkte, de circulatiepomp leek te draaien, maar niet door de radiatoren ging.

OP zaterdag ben je "uitgeput", je hebt niet alles onder controle en het is niet zo goed als het lijkt.

Nou, zondag, ik ben niet goed genoeg om mezelf "onder" de ketel te plaatsen, ik denk aan 2-3 "chips" zoals "François" zou zeggen.

De circulatiepomp HS van de ketel, maar deze leek te draaien.

Er is de thermostaat, een beetje zoals bij auto's, en ik heb het niet gecontroleerd voordat ik de ketel monteerde, maar geen probleem, om de situatie te verhelpen, minder moeilijk te controleren of te veranderen aan deze ketel, dan de circulatiepomp. Zie om te draaien, om tests te doen.

De driewegklep, een beetje saai, net als de circulatiepomp, dwingt me om een ​​groot deel van de ketel leeg te maken.

De kleppen die ik bij de uitlaat van de ketel heb gezet, en waarvan ik bij één "de hendel" kwijtraakte om te openen en te sluiten.

En daar begin ik vanmorgen mee.

En natuurlijk, eigenlijk, bij nader inzien, is het slechts ongeveer 10% open.
100% opening, en het verwarmt de radiatoren goed, ook als ze al op 40° staan ​​met de ketelkachel.

Meer angst dan kwaad.

De installatie is voor dat alles nog niet klaar, het blijft om "mijn thermostaat" op afstand bestuurbaar te maken, mijn buffertank opnieuw op het hele circuit aan te sluiten, de magneetventielen terug op deze tank te plaatsen, ik moest alles uitschakelen, om de kachel te plaatsen direct op de radiatoren.
Een beetje taf, om dat allemaal te optimaliseren, maar het werkt in ieder geval normaal, en we zitten nog niet in een periode van echte kou.

Bij het cumulusgas, nou ja, overal lezend heb ik geen afwijkend verbruik, sommigen komen uit op zo'n 400 kWh per maand.

300 kWh, als gas goedkoop is, niet cool, maar goedkoop.
Tegenwoordig is het niet meer hetzelfde verhaal.

Voor deze winter, geen zorgen, de gasboiler zal een beetje draaien, en indirect zal er een beetje warm water worden gehouden, maar niet veel in de tank, en het zal zijn wanneer het warme water wordt afgetapt, dat zal moeten worden geproduceerd.

Het blijft een raadsel of ik nu min of meer hetzelfde consumeer of niet... Er is geen significant verschil.


verbruik nov.JPG
conso nov.JPG (86.57 KiB) 1624 keer bekeken
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten