CO2-opslag van kolen aan de bron

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par sen-no-sen » 09/11/21, 19:19

Het is onwaarschijnlijk dat de RCA zal leiden tot de verdwijning van de mensheid, maar dat zou een aantal "teleurstellingen" niet voorkomen die miljarden individuen gedurende meerdere eeuwen zouden kunnen treffen ... wat niet niets is. Het verdient enige overweging. . : Lol:
Voor de verdwijning van de mensheid, maak je geen zorgen, het zit in de dozen, ze noemen het transhumanisme ... maar het is voor ons welzijn, dat beloof ik! : Roll:
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14914
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par GuyGadeboisTheBack » 09/11/21, 19:22

sen-no-sen schreef:Het is onwaarschijnlijk dat de RCA zal leiden tot de verdwijning van de mensheid, maar dat zou een aantal "teleurstellingen" niet voorkomen die miljarden individuen gedurende meerdere eeuwen zouden kunnen treffen ... wat niet niets is. Het verdient enige overweging. . : Lol:
Voor de verdwijning van de mensheid, maak je geen zorgen, het zit in de dozen, ze noemen het transhumanisme ... maar het is voor ons welzijn, dat beloof ik! : Roll:

De TOTALE verdwijning van de mens is een fantasie. Er zullen inderdaad altijd eilanden van overlevenden zijn, maar een maximum daarvan zal verdwijnen. Logica. Wat transhumanisme betreft, het is in feite net zo gevaarlijk als RC, zo niet meer.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par ABC2019 » 09/11/21, 19:30

sen-no-sen schreef:Het is onwaarschijnlijk dat de RCA zal leiden tot de verdwijning van de mensheid, maar dat zou enkele "teleurstellingen" niet voorkomen die miljarden individuen gedurende meerdere eeuwen zouden kunnen treffen ... wat niet niets is:


Oké, maar we hadden het over de verdwijning van de mensheid in 2400-2500, en ik zou graag willen weten wie dat zei en met welk argument.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14914
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par GuyGadeboisTheBack » 09/11/21, 19:32

ABC2019 schreef:Ik zou graag willen weten wie dat heeft gezegd en met welk argument.

Fout, nogmaals, het kan je geen fuck schelen, anders zou je gaan googlen en ophouden met de wereld voor de gek te houden. : Roll:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par ABC2019 » 09/11/21, 19:47

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:Ik zou graag willen weten wie dat heeft gezegd en met welk argument.

Fout, nogmaals, het kan je geen fuck schelen, anders zou je gaan googlen en ophouden met de wereld voor de gek te houden. : Roll:

Nou, als het me geen fuck kan schelen, leg me dan uit waarom ik de vraag zou stellen, die jou sowieso de kans geeft om te antwoorden?

(kans die je beperkte intellectuele capaciteiten van permanente marionet je niet laat aangrijpen, maar dat is een andere vraag).

Ik heb naar je gezocht, verder heb ik niet veel gevonden

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/gcb.15871

maar ik kan nergens zien waar ze zeggen dat de mensheid zal uitsterven. Is er nog iets in petto?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14914
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par GuyGadeboisTheBack » 09/11/21, 20:05

ABC2019 schreef:Als het me geen fuck kan schelen, leg me dan uit waarom ik de vraag zou stellen?

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!! : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par sen-no-sen » 09/11/21, 20:34

GuyGadeboisLeRetour schreef:De TOTALE verdwijning van de mens is een fantasie. Er zullen inderdaad altijd eilanden van overlevenden zijn, maar een maximum daarvan zal verdwijnen. Logica. Wat transhumanisme betreft, het is in feite net zo gevaarlijk als RC, zo niet meer.


Met het transhumanisme in 2400 zullen "we" in het posthumanisme zijn ... daarom zijn we verdwenen ... : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par ABC2019 » 10/11/21, 07:27

GuyGadeboisLeRetour schreef:LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!! : Roll:


de kreet van de pop 's avonds in de diepten van het bos, wanneer hij de gearticuleerde taal niet meer beheerst : Roll:

Beste Christophe, na mij uitgebreid te hebben beledigd, beweert u dat wetenschappelijk werk voorziet in het uitsterven van de mensheid in 2400-2500, zo ja, welke, en zo niet, geeft u toe dat u het een beetje verknoeid hebt?

(Ik durf geen woord van verontschuldiging te vragen voor de beledigingen die volgden?)
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14914
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par GuyGadeboisTheBack » 10/11/21, 14:58

(LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL !!!! Wat een onvermoeibare klootzak, maar wat een coooooooooon !!!! Ik huil van het lachen ...)
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: CO2-opslag van kolen aan de bron




par jean.caissepas » 10/11/21, 15:42

ABC2019 schreef:maar ik kan nergens zien waar ze zeggen dat de mensheid zal uitsterven. Is er nog iets in petto?


Een beetje lezen kan je slapende neuronen wakker maken door BFM TV ...:
https://www.futura-sciences.com/planete ... 500-93827/
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 162 gasten