Christophe de Margerie, CEO van Total, stierf in vliegtuig

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/10/14, 10:04

Op 24-10-2014 om 10:58 schreef Le Figaro:[...] Ondanks de detectie van de sneeuwschuiver door de radars, kwam er geen dialoog tot stand tussen de bemanning van het vliegtuig en de verkeerstoren [...] de piloten van het vliegtuig hadden de sneeuwschuiver de landingsbaan zien oversteken, maar beschouwden het niet als een "bedreiging", aldus de woorden van de Russische onderzoekers [...]

Volgens de vertegenwoordiger van Russische experts, Alexei Morozov, "de landingsbaan was vrij toen de startklaring werd bevestigd" aan piloten. Maar tien seconden later "de controle-instrumenten detecteerden de beweging van een sneeuwschuiver aan de linkerkant van het spoor richting het kruispunt". Er werd geen dialoog opgenomen tussen de bemanning van het vliegtuig en de verkeerstoren na de toestemming om op te stijgen, zei donderdag Alexei Morozov.

«Ongeveer 14 seconden na het begin van de start zag de bemanning een object dat door hen was geïdentificeerd als een machine die de weg overstak. Het waargenomen object (de sneeuwschuiver) werd door de bemanning niet als een bedreiging beschouwd, de start ging normaal door" Heeft zei hij.

http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2014/10/24/20002-20141024ARTFIG00033-mort-du-pdg-de-total-le-pilote-francais-avait-vu-le-chasse-neige.php

... mogelijk tegengesproken door de BEA:
Op 25/10/2014 om 08:11 meldt ladepeche.fr de mening van François Hochard, een van de BEA-onderzoekers schreef:wat er echt is gebeurd
«Chronologisch taxiet het vliegtuig naar het wachtpunt, de uitwisseling met de toren verloopt normaal (...) en de luchtverkeersleider geeft toestemming om op te stellen en op te stijgen.

«De piloten voeren enkele controles uit en op dit moment is de baan a priori vrij. Op het moment van opstijgen gaf de grondradar aan dat er geen voertuig op de landingsbaan aanwezig was. Dus de bemanning doet zijn controles en begint aan de startfase, hij versnelt.

Van daaruit zal de situatie helaas in een tragedie veranderen.

«Veertien seconden na het starten van de acceleratie“, vervolgt François Hochard, zegt een van de piloten:
-- "wat is deze auto die de baan oversteekt? Er is een vertaalprobleem omdat in het Russisch auto machina heet, dus de vertaling gaf wat is deze machine in het midden van de baan?»

François Hochard verduidelijkt dat het inderdaad "van een sneeuwschuiver die de landingsbaan oversteekt zonder toestemming van de toren".

Sneeuwschuiver, vertelt hij, die "rijdt om de een of andere volledig onbekende reden achteruit de landingsbaan op als het vliegtuig arriveert.

Dus, analyseert de expert, “De piloot ziet dit ding de landingsbaan oversteken, verdwijnen, hij onderbreekt de start niet. Hij zegt gewoon: "Ik zag iets gebeuren" “en hij zet de start normaal voort. We weten dit omdat de vluchtrecorder ons vertelt dat de piloten voor het opstijgen de normale aankondigingen doen..

Als u op dit moment achter het stuur had gezeten:
-- je zou de toren niet om opheldering hebben gevraagd over wat er op de landingsbaan zou kunnen gebeuren?
-- u zou het risico hebben genomen om alleen op uw intuïtie te vertrouwen zoals de piloot deed?
-- of je zou eerst hebben gevraagd om een time-out voor het opstijgen om enige twijfel weg te nemen?

Op 25/10/2014 om 08:11 meldt ladepeche.fr de mening van François Hochard, een van de BEA-onderzoekers schreef:Was de aanrijding te voorkomen?

Konden de piloten de sneeuwploeg ontwijken? Opstijgen afbreken? "Dat is de onduidelijkheid, legt het BEA uit. Het is de snelkoppeling. Ze zeggen dat ze het vaartuig 14 seconden voor het opstijgen hebben gezien. Nee, ze zagen een auto de baan oversteken, het is niet helemaal hetzelfde. Dus vanaf het moment dat de auto de baan kruiste, was de baan weer vrij.

“Als de piloten een machine op de landingsbaan hadden gezien, ja, dan hadden ze de start kunnen afbreken. Op het moment dat ze iets op de baan zien, is het iets dat de baan kruist. Wat we niet weten, is waarom deze truck terugkwam op het circuit? Wat we ook niet weten, is waarom de piloot het niet zag?

http://www.ladepeche.fr/article/2014/10/25/1979160-crash-avion-pdg-total-est-vraiment-passe.html

Kortom, hoe zit het met het percentage van de verantwoordelijkheid van de piloot? Van de toren? Van de coördinatie van diensten (sinds die van de sneeuwschuiver is bewezen), enz. Daar komen we snel achter.

Wel, wel... aan de andere kant, wat me verbaast is de snelheid waarmee de BEA dit bestand verwerkt (niets dat een "moedwillige kwaadaardigheid", het spoor van een"georganiseerde misdaad"lijkt al uit de hand te zijn gelopen, aan de andere kant moet dat gezegd worden over de beslissing van de piloot om"haastig vertrekken", ondanks enkele (dreigende) potentiële gevaren voor het niet hebben gewacht tot de situatie "zichzelf zou verduidelijken": wat - gezien het verloop van de gebeurtenissen - amper enkele tientallen seconden zou hebben gekost: uh... hoe zeg je... eh... het is niet "te veel..."??) in het algemeen duurt een crash echter minstens een jaar voordat iemand zich durft uit te spreken! Daar gaat het allemaal om een ​​hoge persoonlijkheid van een strategische sector: niemand vindt zo'n gretigheid een beetje ..."verdacht"?

Het helpt Frankrijk niet, noch het land waarmee het zich heeft "afgestemd" (van Sarko tot Flamby, het is een echte Americanmania)... Of de Frans-Russische belangen: ik denk dat deze zaak snel (een beetje snel) "geclassificeerd" zal worden... :|

Wat Cuicui betreft, beweer ik dat zijn idee niet vergezocht was:
Studierapport, de Technische Dienst Luchtvaart schreef:Objectdetectiesystemen op landingsbanen van vliegvelden
[...] Momenteel zijn baanresten, bronnen van schade, capaciteitsverlies en zelfs ongevallen, worden geïdentificeerd en verwijderd tijdens visuele inspecties. [...]
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 25/10/14, 13:10

Wat er over is van de Falcon 50

Dood van de baas van Total: wat we weten over het ongeval

De Falcon van Christophe de Margerie raakte de sneeuwschuiver met 248 km/u toen deze al was opgestegen.

Beeld


Christophe de Margerie wordt op maandag 27 oktober om 17 uur in besloten kring begraven in Saint-Pair-sur-Mer (Manche).
................


http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... ident.html]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 26/10/14, 14:46

0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 27/10/14, 11:58

Voordat ik mezelf voor hem ter aarde werp - en in dit register brak de leider van de Groenen, Placed, alle records door te groeten "een grote Franse kapitein van de industrie die zeer helder is over de situatie van de planeet" -, denk ik liever aan de talloze slachtoffers van de planetaire misstanden van alle oliemaatschappijen.


Ik sprak hierboven over dit "eerbetoon" op twitter, ik zie dat Nicolino het ook niet op een ironische toon opvatte... als er ironie te lezen was (ik twijfel...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 29/10/14, 21:42

Als het Margerie-ongeluk er niet één was, kunnen we wat verstoringen verwachten in het mistral-bestand: https://fr.news.yahoo.com/le-premier-mi ... ector.html
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 29/10/14, 23:02

Christophe schreef:Als het Margerie-ongeluk er niet één was, kunnen we wat verstoringen verwachten in het mistral-bestand: https://fr.news.yahoo.com/le-premier-mi ... ector.html

Voorbeelden van mogelijke verstoringen:

De Mistral wordt door brand verwoest in de haven van St-Nazaire. Het is al aangekomen.

De Mistral raakt een Duitse mijn op zee die dateert van 14-18. F..... van boches!

De Mistral zinkt na een aanvaring met een onbekende onderzeeër die aan de oppervlakte komt. De media haasten zich om te zeggen dat het een Russische onderzeeër is met een gevulde bemanning.

De Mistral zonk na een hevige explosie in de machinekamer.

Etc ..

De Russische Mistral, "Vladivostok" gedoopt, is zeer slecht beveiligd (??!!). Er is een eenvoudig hek en een eenvoudige rij prikkeldraad. Vreemd... Terwijl de toegang tot de bouwplaatsen van andere boten zeer bewaakt is.

Vlakbij ligt het Russische schoolschip Smolniy.

Ik fotografeerde de "Vladivostok" op 7 september:

Beeld

Beeld

Beeld

Er kunnen al mijnen op de romp liggen, gelegd door gevechtszwemmers...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 29/10/14, 23:09

Mwah, wat me het meest verdrietig maakt... Daarom ging Poutine oorlogsrommel kopen, bovendien uit Frankrijk... Alsof ze niet beter konden produceren voor minder...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 29/10/14, 23:20

Oproep tot sabotage van Vladivostok:

http://www.breizh-info.com/17273/en-bre ... s-mistral/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/10/14, 01:02

Wwiwiwiwi.... Interessante macrovraag.

Jullie zijn in goede vorm en een zeer goede analyse van het idee om de evolutie van "lopende dossiers/bestellingen", om het "ware" uit te zoeken en wat mogelijk voor ons verborgen is (...scritch, ...scritch, ...scritch, ik merk dat ik merk... ) ;-)

wacht & ... zie ... maar het zal hoe dan ook "poederen" aan de geopolitieke kant, niettegenstaande dit "gemengd"(?)... en laat (nog steeds?) onuitwisbare sporen na...

De Russen zijn stoere jongens en veel subtieler dan de Westerse of Yankee lambda...! En wij "arme kleine Europeanen", we zouden er veel beter aan doen ons niet met "hun zaken" bezig te houden, zij zijn voor een groot deel van de bevolking (voor de gemeenschappelijke kern) van dezelfde culturele afkomst, en hebben ons echt niet nodig om daar agitators te gaan spelen!!! Met welk recht? Moet "onze" reden "de reden" zijn die zich aan de rest van de wereld zou moeten opleggen als een "ideaal model", ook al hebben 20 lobbyisten de "democratie" in Brussel geconfisqueerd => WE HEBBEN EEN LES OM IEDEREEN TE LEREN!!! WAT ER OOK HELAAS IS GEBEURD, HET MOET ONS ZETTEN NA TE DENKEN OVER ONZE EIGEN "ETHISCHE" AANPAK, ZONDER HYPOCRISIE!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/10/14, 22:30

Macro schreef:Mwah, wat me het meest verdrietig maakt... Daarom ging Poutine oorlogsrommel kopen, bovendien uit Frankrijk... Alsof ze niet beter konden produceren voor minder...


Omdat er een echte knowhow is in St Nazaire ;-)
en de rest is politiek
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten