Brood, olie en corruptie, vanavond op Arte TV

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 23/06/09, 13:34

Dit kleintje vermaakt mij ook erg, ik heb de indruk mijn broer en de neven uit de buurt te horen toen ze... 16 jaar oud waren.

Maar sindsdien zijn ze volwassen geworden en zijn ze (voor het grootste deel) verder gegaan. Ik stel me voor dat hij nog steeds midden in een pubercrisis zit en met het mooie weer denk ik dat het sap stijgt... stijgt.

Anders probeer ik, om je vragen te beantwoorden, net als Citro en anderen, wat evenwichtiger te eten dan in het verleden, ook al blijf ik een roofdier. : Mrgreen: puur en hard.

Om je vraag te beantwoorden, over delen. Weet u bijvoorbeeld dat overtollige varkensvleesproductie regelmatig door de EU in de Noordzee wordt vernietigd om de prijzen op peil te houden? Dit vlees wordt vernietigd als het aan veel verenigingen of VN-programma's zou kunnen worden gegeven, ook al heeft dit vaak tot gevolg dat de boeren in het Zuiden verarmen.

Als mensen dit niet weten, hoe kunnen ze dan op bescheiden wijze proberen het gedrag van onze leiders te veranderen?

Kijk naar McDonald's, na de distributie van supersize me haalden ze hun grootste menu's uit de verkoop en begonnen ze een beetje meer dieet te maken (voor zover dat mogelijk is bij McDonald's). Het nieuws was bekend geworden en mensen gingen er minder heen....
Aan de andere kant werd in Frankrijk een explosie van zwaarlijvigheid onder de jongsten aangekondigd; de laatste cijfers die ik heb gezien laten zien dat preventie heeft gewerkt en dat het fenomeen zich, zo niet in een regressiefase, op zijn minst in fasestabilisatie bevindt.

Een ander punt zou zijn om eenvoudigweg overproductie te vermijden, omdat dit hulpbronnen (granen, water, enz.) zal verbruiken. Eén van de manieren is om rechtstreeks bij de producent te bevoorraden. De kwaliteit is vaak beter (en dan heb ik het niet per se over biologisch) voor een prijs die aanzienlijk vergelijkbaar is met die van supermarkten. Omdat de distributieketen veel korter is, zijn er veel minder verliezen en wordt er veel minder energie verbruikt (transport, opslag, etc.).

De boer verdient een beter inkomen, omdat hij alleen verkoopt wat hij heeft geproduceerd, met veel minder verlies.

Hoe kunnen de Fransen een keuze hebben zonder informatie over bijvoorbeeld AMAP?

Uiteindelijk besparen we, zonder onze consumptie zelfs maar te verminderen, simpelweg door ‘beter’ te consumeren, veel hulpbronnen die beschikbaar blijven om andere bevolkingsgroepen te voeden.

Het is duidelijk dat door het verminderen van onze consumptie het effect zelfs nog interessanter is.

QED

Nu we de hoffelijkheid hebben gehad om op u te reageren, kunt u hetzelfde doen in een taal die beter bij uw publiek past en zonder onnodige agressie. Zonder wat....
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten