Brood, olie en corruptie, vanavond op Arte TV

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
bain2jasmin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 21/06/09, 22:44




par bain2jasmin » 22/06/09, 19:17

je blijft bla bla bla bla bla bla bla bla bla met me omdat ik echte vragen stel:

jij bijvoorbeeld, je familie en je vrienden hoeveel van vandaag zouden geen koeien meer consumeren (het is het wezen dat het meeste virtuele water consumeert)

dus je neemt dit percentage dat echt geneigd is om iets concreets te doen en je extrapoleert door de sociale statistieken van rijke landen (20% van de wereldbevolking) en je zult zien dat je om mensen te onderwijzen een ramp nodig hebt, dus op dit moment denken mensen dat het nog niet de echte ramp dus verander je eetgewoonten niet of het begon noodzakelijkerwijs met euro's, kijk naar de prijs van carambar in bakkerijen en herinner je de oude dagen met 10 cent francs nu 10 cent gedeeld door 6,5 wat overeenkomt met de euro, het beleid heeft ons voorbereid om minder te consumeren, maar niet bereid om beter te consumeren omdat mensen niet beter willen consumeren omdat ze willen consumeren.

DUS OM HET EENVOUDIG TE MAKEN ZOU IK ZEGGEN DAT UW OPLOSSING OM MENSEN TE LEREN OM MINDER KOEVLEES TE ETEN BIJVOORBEELD ONMOGELIJK IS, OMDAT JE HET VERLANGEN OM KOEVLEES TE ETEN NIET ZAL DOEN, ZELFS ALS MENSEN GRANEN UIT BRAZILIË MOETEN NEMEN TERWIJL BRAZILIË 1 OP DE 3 BEVAT MENSEN DIE STERVEN VAN DE HONGER EN TOCH DE GROOTSTE GRAANEXPORTEUR TER WERELD
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 22/06/09, 19:31

Nou, ik denk dat je je ware aard hebt onthuld (extremisme, niet?)...

Waar warm jij je voor op?
Waar draait je pc op?
Eet je gras?

Ik denk dat je gaat wandelen... ergens anders... : Cheesy:

In jouw geval als oplossing om de wereld schoner te maken, stel ik voor, zelfmoord kan zijn? : Mrgreen:
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 22/06/09, 19:33

Hallo bain2jasmin, als ik je lees, zie ik dat je weer goed in elkaar zit en na al twee berichten vind ik het tussen vermoeiend en vervelend in.

Ik stel me met plezier voor dat de communicatie kan verbeteren, zolang je maar een substantiële inspanning wilt leveren...

Wat wil je uitdrukken? Ga met oom praten

Yours.
0 x
Frederic
bain2jasmin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 21/06/09, 22:44




par bain2jasmin » 22/06/09, 19:34

oh dat is het, de moderator is nog steeds van streek en heeft mijn vraag niet beantwoord: hoe kunnen we stoppen met koeien te laten consumeren door bevoorrechte mensen die koeien willen blijven consumeren: het is een echte vraag die je niet beantwoordt, afgezien van kinderachtige antwoorden en borderline lasterlijk, maar ach, wie leest laat zich niet voor de gek houden eh eh eh
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 22/06/09, 19:34

Hij is een trol... en hij maakt iedereen kwaad...

In de 24 uur heb je er nog 16 over : Cheesy:
0 x
bain2jasmin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 21/06/09, 22:44




par bain2jasmin » 22/06/09, 19:36

ach, dus als ik het goed begrijp ontsla je iedereen die echte vragen stelt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 22/06/09, 19:45

Niet alleen trollen zoals jij!! :onheil:
Dernière édition par Christophe de 22 / 06 / 09, 19: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 22/06/09, 19:46

Ik wil u erop wijzen "badwater geparfumeerd met jasmijnbloemen" dat ik zelf geïrriteerd ben, door het feit dat u ook geen antwoord geeft op de vragen en suggesties die aan u worden gedaan....

zoek een goed spel en laat de sneakers op ons vallen!
En beleefd reageren oom, die jou een vraag heeft gesteld!

+1 Christophe, van mijn kant eet ik alleen vlees als ik het fysiologisch "nodig" heb, de rest van de tijd val ik liever terug op eenvoudigere en net zo voedzame dingen.... Eieren zijn niet schadelijk voor kippen , melk is ook niet schadelijk voor koeien en al die heerlijke bijproducten! (alle soorten kaas).


miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/06/09, 23:08

:pijl: Mijn opa hield koeien, ik slacht nog steeds varkens, eenden met mijn gezin... Een echt feest.
En ik ben... hebzuchtig.

Ik ben ook behoorlijk geobsedeerd door energiezuinigheid. Ik probeer minder te verbruiken voor verwarming, verlichting, vervoer...
Er was één gebied dat ik had genegeerd... Eten.

Ik eet steeds minder, leef het heel goed en zelfs beter omdat ik afval en me beter voel. Ik let op wat ik eet, dat het niet volgestopt zit met junkfood dat geen plek heeft op een bord en dat het niet stom van de andere kant van de wereld komt. Ten slotte eet ik steeds meer biologisch of beredeneerd voor een budget gelijk aan of minder dan wat ik vroeger at. Ik ervaar intellectuele bevrediging en veel smaakplezier omdat het zeer grote belang van natuurlijkheid is dat het lekker is. Mijn zout- en suikerinname is daardoor ook afgenomen...

Voor mij is deze voortschrijdende evolutie eigenlijk alleen maar een vorm van intellectuele vermoeidheid... de inspanning van reflectie, maar heeft me veel welzijn gebracht.
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/06/09, 10:04

Lietseu schreef:[...] zoek een goed spel en laat de sneakers op ons los![...]
Ik stel voor dat hij vooraan blijft staan World of Warcraft... Gezien zijn ogenschijnlijke leeftijd zal het hem goed staan... : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten