Blokkering en olie staking, geen risico van een tekort ze zeiden?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Christophe » 27/05/16, 00:20

Anders hoorde gisteren op France Bleu behoorlijk "interessante en verontrustende" getuigenissen van de reactie van bepaalde mensen in vergelijking met dit tekort… een tijd van oorlog waardig! Het woord oorlog is meerdere keren genoemd!

Wat ik heb geleerd van de ergste van de getuigenissen:
- egoïstisch paniekgedrag (veel mensen vullen hun tank elke dag voor 100% ... ook al is het natuurlijk verre van leeg)
- klokkenluidersgedrag (mensen regelen het volume dat door anderen wordt gekocht!)
- sommige voedselafdelingen worden ook beroofd in bepaalde regio's (wat een paniek ...)

Het doet me denken aan de barbaarse stormloop van de Fransen voor de beroemde uitgave van Charly Hebdo na de moord ... pfffff ... alles!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Janic » 27/05/16, 09:08

het herinnert vooral 68 mei, voor degenen die duidelijk leefden!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Christophe » 27/05/16, 09:19

Ah? Ben je zo oud Janic? :D Ik dacht dat je in de dertig was zoals ik ...

De nieuwe 68 mei, het is al jaren aan het broeden ... dus laten we gaan !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Did67 » 27/05/16, 09:39

Paniek, ja. Het herinnert eraan.

Maar aan de kant van jongeren had 68 mei een feestelijke, plezierige, provocerende kant ... Ze geloofden in de mogelijkheid om een ​​betere samenleving op te bouwen, zonder grenzen ... Denk aan het grappige gezicht van onze internationale Dany tegenover de CRS.

Vandaag, tijdens de demonstraties, zie ik mensen met een kap die zich overgeven aan puur geweld. Alsof breken opgelucht. Mits we de max. Het lijkt mij moeilijk om uit te leggen wat ze willen bouwen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Christophe » 27/05/16, 09:43

De samenleving is ook niet meer hetzelfde als in 68 ...

Aan de andere kant denk ik dat er meer breuk was in 68 dan tijdens enige demonstratie van de afgelopen 30 jaar ... tenminste in Parijs.

Omdat er in Straatsburg nog steeds brand was in een hotel en een blok huizen in de haven van de Rijn daarna met de grond gelijk werd gemaakt tijdens de NAVO-ontmoeting met Sarko ... wanneer was het? 2007? 2008? 2009?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Macro » 27/05/16, 14:02

Boff ... Charlots ... In welke oorlog dan ook ... Het meest effectieve is om de communicatiemiddelen aan te vallen ... Wat is een leger zonder transmissie ??? nou niet veel ... Bovendien kan het worden gedaan zonder breuk en zonder geweld ... Open een telfonische verdeler zonder te breken met de sleuteldriehoek, dat komt goed. Maak hem leeg van al zijn "praattongen" de meter in een zak en stuur ze terug naar France Telecom ... het duurt 3 of 4 dagen om aan te komen ... zet een vuilniszak op satelliethoofden van zogenaamde beveiligde verbindingen ... een makkie ... Geen van beide haat noch vuurwapen, noch geweld ... en je ontslaat de economie in 24 uur ... het gebrek aan personeel voor kleine probleemoplossing voor dit soort kwaadwilligheid is zodanig dat een paar uur goed georganiseerde groepen zou duren een puinhoop veel belangrijker dan tientallen uren piketlijnen ..... : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par sen-no-sen » 27/05/16, 14:11

Wat heb je eraan om de samenleving te saboteren als je geen effectief herstelplan hebt?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Macro » 27/05/16, 15:07

Ik ga uit van het principe dat om beter terug te gaan naar de oppervlakte, het meest praktisch is om te wachten tot de bodem is geraakt en een goede impuls te geven met beide voeten .... persoonlijk ... 3 maanden zonder e-mail telefoon fax TV ... het zou me goed doen ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Ahmed » 27/05/16, 15:57

Alles heeft de neiging om te blijven bestaan, daarom streven de vakbonden er niet naar om het obstakel weg te nemen dat hun bestaan ​​rechtvaardigt, efficiëntie in de zin dat u het begrijpt, Macrowordt daarom op dit niveau niet gezocht.
Dezelfde analyse zou kunnen worden gemaakt in het geval van Daesh ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: blokkeren en staking van olie, geen risico van tekort zeiden ze?




par Christophe » 29/05/16, 12:19

De kaart wordt gewist, is er een ontgrendeling in de lucht?

Of nemen we al strategische aandelen op?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten