Een nieuwe brandstof: diesel-kerosine

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Een nieuwe brandstof: diesel-kerosine




par Christophe » 01/08/07, 20:40

Het heeft niets econologisch, maar vertoont enkele gebreken in het energiedistributienetwerk... :schok:

Twee jaar lang verkocht een tankstation in de Var een mengsel van diesel en kerosine, veel minder belast. Douanebeambten kwamen het frauduleuze plan half juli op het spoor. Geschat schadebedrag: 612 euro onbetaald.

Het Department of Customs Operations van Provence-Alpes-Côte d'Azur ontdekte de pot-aux-rozen half juli. Sinds twee jaar verkoopt een tankstation in de Var zijn klanten een mengsel van 60% diesel en 40% kerosine.

612 euro onbetaalde belastingen
Traditioneel bedoeld voor vliegtuigen, wordt deze brandstof veel minder belast. Automobilisten waren ervan overtuigd om alleen diesel te nemen, in dit station tussen Fréjus en Saint-Raphaël.
Door het plan werd meer dan 1,2 miljoen liter benzine omgeleid die normaal bestemd was voor de luchthaven van Nice. Of 612 euro onbetaalde belastingen. Om bevoorrading te krijgen, gaf de manager van het in gebreke zijnde station een afspraak op een serviceplaats langs de snelweg met een chauffeur die belast was met de bevoorrading van de luchthaven.

De douane werd gewaarschuwd door andere tankstations, verbaasd over de lage prijzen die hun concurrent aanrekende, en ook door automobilisten die afwijkingen opmerkten na het passeren van dit tankstation: hikkende auto's of zwarte rook die ontsnapte.

De belangrijkste aanstichter van de fraude werd in hechtenis genomen door een onderzoeksrechter van de TGI van Draguignan, belast met een rogatoire commissie. De zaakvoerder riskeert een celstraf van drie jaar, zal zeker de onbetaalde 612 euro moeten terugbetalen en er kan een boete van maximaal het dubbele van dit bedrag van hem worden gevorderd.


http://www.lexpress.fr/info/quotidien/actu.asp?id=13126
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/08/07, 21:32

goed, het is een verhaal over belastingontduiking dat je ons vertelt, daar!

Het vertelt ons niet of we luchthaventanks moeten gaan boren om onze jerrycans te vullen :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 02/08/07, 13:44

Het is raar, het leek me echter dat de "winter" diesel een analoog was van kerosine (misschien een beetje verfijnder), en geen probleem met zwarte rook...
Bovendien zouden de meeste diesels kerosine ondersteunen, het leger doet het in geval van tekort en ik heb al een kerosine/HVB-mengsel (50/50) geprobeerd, het werkte feilloos.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/08/07, 17:07

Dag

Maak je geen zorgen, kerosine wordt op kleine luchthavens veel duurder verkocht dan benzine en diesel voor auto's
Het is slechts een kwestie van tijd, maar Europa zal er snel bovenop komen.
Het kost meer voor raffinaderijen om kerosine te maken dan diesel (van de minst oude generatie)
Als hij kerosine belast voor de grote luchtvaartmaatschappijen, steekt de luchtvaartindustrie zijn neus erin, het is gewoon een politieke vraag, niets met ecologie te maken, bovendien gaan ecologie en politiek verre van goed samen, hij slaapt vlak voor de verkiezingen in hetzelfde bed ..
Kerosne werkt in diesels, dieselvliegtuigfabrikanten (Diamond) gebruiken deze brandstof, ze voegen een additief toe voor smering van de pomp (voor oude mechanische pompen)
normaal gesproken volstaat een % diesel of een plantaardige olie
het is ook om deze redenen dat de diesel niet meer dan 60c mag worden verwarmd vanwege de smering van de injectiepomp
lopend op olie, 80c is aan te raden, kwestie van uitzetting in de pomp, hoewel hij vaak opwarmt tot 85c zelfs 90c in het verkeer genomen, (ik weet niet wat dit na verloop van tijd gaat doen?)

De monteur wilde te ambitieus zijn op (het heilige brood) als hij zijn kerosine had afgesneden met diesel zou hij het alsnog verkopen en klanten zouden merken dat het minder stinkt en de motor minder verstopt.
De nieuwe diesel nadert kerosine
Als de kerosine verfijnder is, heeft het niets te maken met de vervuiling, maar eerder met het onderhoud van de turbines, vervuiling van de verbrandingskamers, de helikopters keren regelmatig terug naar de hangard en een monteur wast de verbrandingskamers
met een vloeibaar product.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/08/07, 19:04

André zei:

Maak je geen zorgen, kerosine wordt op kleine luchthavens veel duurder verkocht dan benzine en diesel voor auto's
Het is slechts een kwestie van tijd, maar Europa zal er snel bovenop komen.


Nee, André, bij ons stoppen we minder benzine dan jij in een liter belasting, daarentegen kost kerosine minder dan benzine. Het kan "op de grond" worden gevonden voor gebruik als verwarming.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/08/07, 19:13

Ik zou hieraan willen toevoegen dat het grappig is om te zien dat de prijs van kerosine duidelijk geïndexeerd is aan die van de kWh elektriciteit.

Dit maakt het een erg dure brandstof...in sommige gevallen duurder dan benzine aan de pomp!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/08/07, 14:08

Bonjour à tous

Wat betreft het rijden op kerosine op een diesel, het werkt precies hetzelfde. Ik ken iemand die dit al jaren doet door de "overschotten" van waar hij werkt "te recupereren"...

Gemengd in welke verhouding dan ook met diesel, heeft hij nooit geklaagd over storingen. En als hij nog een beetje "overschot" over heeft, passeert hij dat zonder problemen door de olieketel.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 06/08/07, 14:48

het is niet heel normaal om de vliegtuigen minder te belasten, die al een catastrofale prestatie op het gebied van vervuiling / winstgevendheid hebben!! mensen reizen nog makkelijk met het vliegtuig om wat verre landen te bezoeken, terwijl hun land voor hen onbekend is.. hele mooie plekken die ik nog niet ken, het klopt dat ik er niet al te veel op uitga : Lol:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/08/07, 17:51

Hallo Denis

denis schreef:het is niet heel normaal om het vliegtuig minder te belasten, dat al een catastrofale vervuilings- / rentabiliteitsprestatie heeft!!


Als u niet vergeet het verbruik van het vliegtuig te verminderen tot het aantal vervoerde passagiers, zult u merken dat het verbruik en de vervuiling vrij vergelijkbaar zijn met dat van een auto of zelfs beter! : Mrgreen:

Dat zal ons er niet van weerhouden om onze vakantie ver weg...ver weg...door te brengen in plaats van in Frankrijk te blijven. Sterker nog, deze kerosine is nog niet heel duur. (Nu maak ik veel vrienden..... Au!)
:|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/08/07, 19:04

Flytox schreef:Als u niet vergeet het verbruik van het vliegtuig te verminderen tot het aantal vervoerde passagiers, zult u merken dat het verbruik en de vervuiling vrij vergelijkbaar zijn met dat van een auto of zelfs beter! : Mrgreen:


Precies, en naast een artikel dat ik over dit onderwerp had gemaakt, kreeg ik veel kritiek: https://www.econologie.com/avions-et-co2 ... s-715.html

Achteraf gezien is er echter nog een belangrijk feit om rekening mee te houden: een vliegtuig legt in een paar uur de jaarlijkse afstand van een gemiddelde auto af ... met andere woorden, we rijden zelden 5000 km in één keer ...

Flytox schreef:In feite is deze kerosine nog niet zo duur. (Nu maak ik veel vrienden ... Auw!)
:|


Helemaal niet, alle econologen moeten het met uw woorden eens zijn (alle groenen ook in feite ...). Zou jij ook fan zijn van Jancovici? : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten