Een nieuwe brandstof: diesel-kerosine

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 03/03/10, 12:11

evamu schrijft:Bedankt oiseautempete voor je antwoord,

maar als je het hebt over mengen, heb je het dan over een mengsel van kero / diesel of een mengsel van kero / olie?
Hoeveel snijd je de keros?

Wat is een rotodieselpomp? :? :?


Weet je zeker dat je eerder een diesel hebt gezien? alleen voor de vraag over de rotodiesel pomp, een van de meest voorkomende pompen op oudere diesel (indirecte injectie) : Lol:
En op een moderne diesel zou ik persoonlijk geen zin hebben om idioot te spelen omdat een reparatie daarvoor een arm kost (zie de 2)
Ik rijd geen diesel, ik doe te weinig km en daarnaast haat ik deze luidruchtige trillende en stinkende motoren ... nou ja, de laatste common rail diesel 6 cilinder BMW op de limiet ... : Cheesy:
0 x
geëvacueerd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/06/08, 15:49




par geëvacueerd » 03/03/10, 14:33

Ok, ik noem het een injectiepomp

zo niet voor het mengsel heb je een idee?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 03/03/10, 15:17

In feite is het een merk van fabrikant van dieselinjectiepomp.

Op mijn 305SRD hadden we bijvoorbeeld een Rotodiesel of een Bosch (ik had de laatste).
Rotodiesel is gevoeliger voor de smerende eigenschappen van brandstof. De Bosch biedt meer vrijheid. Als je een Roto hebt, kun je in plaats daarvan vaak een Bosch monteren, zoek er gewoon een op een schroothoop.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 369-gasten