Een nieuwe brandstof: diesel-kerosine

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 06/08/07, 21:15

Christophe schreef:
Flytox schreef:Als u niet vergeet het verbruik van het vliegtuig te verminderen tot het aantal vervoerde passagiers, zult u merken dat het verbruik en de vervuiling vrij vergelijkbaar zijn met dat van een auto of zelfs beter! : Mrgreen:


Precies, en naast een artikel dat ik over dit onderwerp had gemaakt, kreeg ik veel kritiek: https://www.econologie.com/avions-et-co2 ... s-715.html

Achteraf gezien is er echter nog een belangrijk feit om rekening mee te houden: een vliegtuig legt in een paar uur de jaarlijkse afstand van een gemiddelde auto af ... met andere woorden, we rijden zelden 5000 km in één keer ...

Flytox schreef:In feite is deze kerosine nog niet zo duur. (Nu maak ik veel vrienden ... Auw!)
:|


Helemaal niet, alle econologen moeten het met uw woorden eens zijn (alle groenen ook in feite ...). Zou jij ook fan zijn van Jancovici? : Cheesy:



Ik ben het er niet mee eens, ik ben geen ingenieur, met een studieniveau dat niet aan de top staat, kan ik mijn woorden nauwelijks tegenspreken; maar de wrijving van de lucht die het mogelijk maakt om het enorme gewicht van een vliegtuig te laten drijven, moet enorm vertragen, dus veel meer energie verloren dan een auto. de berekeningen zijn bo : Cheesy: maar je hebt alle parameters nodig, en alleen data! anders is het resultaat ver van het werkelijke. Hoe wordt het verbruik van kerosine beoordeeld? je hebt geen echt verbruik !! en als we het hadden over het laten vallen van kerosine in geval van vervroegde terugkeer, dan verzwakte de balans! en ja, als u bij een onverwachte stop 50 l benzine op de weg moest legen : Cheesy: maar dit is de gebruikelijke procedure, de beste plaats om dit hier te beoordelen zou nog steeds onze lieve ANDRE zijn :D
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 06/08/07, 21:46

Het lage verbruik van vliegtuigen wordt uiteraard verkregen wanneer het vliegtuig is gevuld ... en de berekening is in hun voordeel wanneer de auto niet (gevuld) is ...

In de praktijk moet je rekening houden met de gemiddelde bezettingsgraad ... Ik betwijfel of die van vliegtuigen net zo laag is als die van auto's (1,3 tot 1,6 personen op 5 of meer) ...

Denk nog eens na over de wrijving van vliegtuigen, de Dieselis verbruikt 3,5L per 100 voor 2 personen ... bij 180 km / u ... Geen auto doet dat ... zelfs de Prius niet (veruit ...)

Ik citeer:

Kruissnelheid bij 40% vermogen: 180 km / u met de 1500 motor, verbruik 6,3 l / u (d.w.z. 3,5 l / 100 km) en 195 km / u met de 1700 motor, verbruik 7,4 l / h (d.w.z. 3,78 l / 100 km).


voir http://membres.lycos.fr/dieselis/

Ben voui van tijd ingés ze vergissen zich niet ...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 06/08/07, 22:05

Ik buig! : Cheesy:
het is heel verbazingwekkend! :schok:
mijn volgende hot-rod wordt aangedreven door een vliegtuig : Cheesy:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
geëvacueerd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/06/08, 15:49




par geëvacueerd » 01/03/10, 08:28

Hallo,

is dat een auto (turbodiesel zonder directe injectie) rijdt met een kero / dieselmengsel (50% -50%)
loopt de injectiepomp niets?
Ik weet dat het werkt op diesel zonder turbo?

Met dank aan de experts

:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 01/03/10, 10:17

0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/03/10, 20:49

evamu schrijft:Hallo,

is dat een auto (turbodiesel zonder directe injectie) rijdt met een kero / dieselmengsel (50% -50%)
loopt de injectiepomp niets?
Ik weet dat het werkt op diesel zonder turbo?

Met dank aan de experts

:?


Hallo evamu

Een collega heeft jaren gelopen met kero gemengd met Diesel en zelfs puur op een R18 Diesel. Er zijn nooit veel problemen geweest met de injectiepomp. Het werkt precies hetzelfde en het kan een beetje anders zijn ...
: Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/03/10, 20:57

Nu we niet al te hard rijden met een conventionele diesel, rijden we nog koeler met vliegtuigbrandstof.

We rijden in kero - ZEN ... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
geëvacueerd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/06/08, 15:49




par geëvacueerd » 02/03/10, 08:31

Ik ken iemand die rijdt met een Kéro / diesel mengsel op een 1.9D VOLKSWAGEN motor uit 1995 en geen probleem,
mijn vraag was alleen om te weten of er een verschil was met een turbodiesel wetende dat de injectiepompen niet hetzelfde zijn (misschien kwetsbaarder)

dank u :?
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 02/03/10, 20:29

Rotodiesel pompen b.v. zijn gevoeliger voor het gebrek aan smering, de kerosine A1 is erg droog ... bij het mengen moet het passeren, maar puur, nee ...
Ik kende een blote man die met een autobenzine op kero A1 reed (terugwinning van tanklediging die meer bruikbaar is in het vliegtuig): hij begon op benzine en ging naar de hete kero-motor, hij rookte maar het werkte. .
0 x
geëvacueerd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/06/08, 15:49




par geëvacueerd » 03/03/10, 09:37

Bedankt oiseautempete voor je antwoord,

maar als je het hebt over mengen, heb je het dan over een mengsel van kero / diesel of een mengsel van kero / olie?
Hoeveel snijd je de keros?

Wat is een rotodieselpomp? :? :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten