Koudegolf en elektrische verwarming: EDF knielend?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/09, 18:53

Bedankt voor de details ... ja altijd dezelfde INTOX ...

Bah de elektrische verwarming weet iedereen dat het oplichterij is en er zijn nog maar heel weinig nieuwe huizen die momenteel worden gebouwd met directe elektriciteit (appartementen indien door nadelen).

Maar het lelijkste dat ik hierin vind, en voor de econoloog die ik ben, is de race om omkeerbare airconditioning en andere warmtepompen te installeren.

Dit wordt gedaan met de brede medeplichtigheid van Ademe, die niet aarzelt om te spreken van hernieuwbare energie in verband met geothermische energie. Het is bedwelmend en ik vind dit beschamend!

Trap-vraag: een 6kW warmtepomp met cos phi van 0.8 permanent en een 0.4 bij het opstarten, hoeveel convectoren op de netwerkbelasting? : Cheesy:

Ik denk dat ik EDF-aandelen ga kopen, als de rekeningen dalen, zal het een boost krijgen !! Beeld
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Koude golf en elektrische verwarming




par bobono » 08/01/09, 19:57

Duitsland voor op Frankrijk zetten, de slechte student met zijn elektronencentrales is een beetje gemakkelijk.

Ik ben niet helemaal nucleair maar toch is de productie van een kolencentrale of gasturbine beter ??.

Het is vooral de vraag of het gevoerde beleid de goede kant op gaat of niet.

De belastingvermindering van 50% op isolatie in houtkachel en pelletketel enz. Ik vergeet de isolatie niet, de installatie van dubbele beglazing.

Daarnaast geeft het werk aan de lokale bedrijven en ambachten.

De vraag die opkomt en die we hier al op hebben beantwoord forum aangezien er 50% belastingvermindering is, kan ik mijn marge verhogen.

Het probleem van warmtepompen is een enorm dossier en verdient een grondige studie.

De meeste gevallen van installatie van PAC zijn het vervangen van pure weerstanden, in dit geval is het beter. Om stookolieketels te vervangen (Consumeer stookolie direct of stookolie of gas door EDF om u van KW te voorzien) Ik zie niet waar n het probleem is.

De centrales van Nuc bedienen ze allebei.

De echte vragen die rijzen en de bouw van een nieuwe energiecentrale in Frankrijk en vooral in de LANDEN die er geen hebben.

Als ik de verkoop zie van oliepannen die in supermarkten als warme broodjes gaan. tegen 30 € per liter olie (prijs die vandaag in mijn stad in rekening wordt gebracht) dat me in opstand brengt.

De kw van energie verspreid in de habitats komt eraan terug. Ik heb niet langer de cijfers in gedachten, maar meerdere keren de prijs van de KW EDF plus het leven in een vervuilende atmosfeer als bonus.

Oplossingen voor gezond verstand zijn mogelijk voor een beter beheer, maar dit omvat met name het vervangen van alle meters in huis om het verbruik tijdens de daluren te stimuleren.

Een warmtepomp met energieopslag in de vorm
een warmwatertank zodat de machine niet in de punt werkt.

Waar we tegen moeten vechten is de vals goede oplossing zoals PAC luchtlucht, de installatie van zonnepanelen die KW produceren terwijl er al teveel hetzelfde is voor windturbines.

Het enige waar ik blij van word is dat we nog veel ruimte voor verbetering hebben en dat de overgang van ruwe naar 150 € nog steeds dingen laat gebeuren maar die snel in de vergetelheid zullen raken c is slechts een kwestie van tijd .

Systematische kritiek doet niets, suggereert positief dat we elke dag voor de toekomst werken.
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 09/01/09, 21:57

antwoord van ceo edf: om een ​​pauze in de komende jaren te voorkomen, moeten we de kw verhogen om te kunnen investeren in nieuwe centrales ...
betalen nog steeds betalen.
in de jaren 70 na de oliecrisis bouwde de staat (dus wij of onze ouders) met ons geld kerncentrales.
ondertussen edf (en deels de staat) is het flink verrijkt op onze rug.
en vandaag moeten we nog betalen om particuliere bedrijven te verrijken,
en morgen zullen we nog moeten betalen om diezelfde centra te ontmantelen.
zoek naar de fout
:onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/01/09, 17:22

boubka schreef:antwoord van ceo edf: om een ​​pauze in de komende jaren te voorkomen, moeten we de kw verhogen om te kunnen investeren in nieuwe centrales ...
betalen nog steeds betalen. : slecht:


Daarom proberen sommigen de vermindering van het elektriciteitsverbruik van iedereen te bevorderen.

Ik wil de CEO van EdF niet verdedigen. Maar laten we niet vergeten dat er in het begin nog steeds een aanzienlijk aantal mensen is die het GLB promoten, met name lucht-lucht ...

In tegenstelling tot wat ik zojuist heb gelezen, hebben de gevallen die ik ken (ik ben misschien atypisch) bijna allemaal betrekking op de vervanging van brandstof.

Ik schreef het ergens anders, maar ik herhaal: vervang convectoren door PAC's, OK, dat vermindert de vraag (weinig tijdens periodes van extreme kou acr is de efficiëntie van de PAC dan betreurenswaardig als lucht (lucht). Vervang fule door van het GLB kan de CEO alleen uit eigengerechtigheid ontploffen.

Ik zou in de verleiding komen om te schrijven: laat de CEO van EdF met rust, hij doet alleen zijn werk. EdF verkoopt elektriciteit. Als hij zou prediken voor de pelletketel, zou hij worden ontslagen. Hij wordt al gedwongen zich in de zon te mengen! Het zijn de mensen, al diegenen die PAC's installeren, al diegenen die chatten ten gunste van PAC's, enz ...

Iedereen is van mening dat de lei zal toenemen, maar iedereen vindt nog steeds dat de PAC winstgevend is (tegen lopende kosten) dus kijk niet verder dan het lopende jaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: koude golf en elektrische verwarming




par Did67 » 10/01/09, 17:27

bobono schreef:Het enige waar ik blij van word is dat we nog veel ruimte voor verbetering hebben en dat de overgang van ruwe naar 150 € nog steeds dingen laat gebeuren maar die snel in de vergetelheid zullen raken, het is gewoon een kwestie van tijd . .


Of kom snel terug ... Ik ben een van degenen die denken dat de huidige val niet zal duren en dat we snel gaan (ik heb het over een tijdsstap vergeleken met de levensduur van de apparatuur waar we het over hebben - zeg 15 jaar voor een warmtepomp, een ketel, convectoren, isolatie ...) vind prijzen vergelijkbaar met die we kennen.

De anomalie is niet de zomerprijs voor olie / brandstof. Dit zijn de huidige prijzen. De olieprijzen zijn zeer speculatief, met grote schommelingen tot gevolg. De trend, als we de curven gladstrijken, is echter heel erg duidelijk: een versnelling van de stijging in de afgelopen jaren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten