Waterstof en IJsland ... zij weten het

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 09/03/06, 10:03

Paldeolien schreef:[...] Kortom, om een ​​idee te krijgen heb ik een paar vragen:

Hoeveel liter water is er nodig om één liter H2 te maken?
Hoeveel watt hebben we nodig om een ​​liter H2 te maken?
Hoeveel km kunnen we verwachten af ​​te leggen met een liter H2?

Dit zal ons waarschijnlijk allemaal helpen een mening te vormen.
Het probleem is niet van deze orde...

IJsland kan absoluut een deel van zijn geothermische (of wind-, of hydraulische, enz.) energiebronnen besteden aan de elektrolyse van water, zelfs als de efficiëntie van de elektrolyse niet erg goed is.

Verder werken warmtepompen, en steeds beter (in ieder geval onvergelijkbaar beter in 2006 dan ten tijde van dit artikel uit oktober 1999) maar het blijft een zeer dure technologie en op grote schaal onbruikbaar door gebrek aan netwerk. verdeling.

Een programma van bussen (eigen openbare dienstvloot) of gesubsidieerde particuliere voertuigen om de prestaties in de loop van de tijd en andere technische validaties te observeren is volkomen haalbaar, maar de generalisatie en toetreding van het grote publiek tot dit soort technologie is niet mogelijk. voor overmorgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

par bob_isat » 09/03/06, 12:11

jean63 schreef:
bob_isat, jij die het weet, kun je ons vertellen waar je je informatie vandaan hebt?


Ik ben deze zomer naar Rykjavic geweest. Leuke plek, zeer rootsy land, oneetbare lokale specialiteiten (rotte haai en co)

Wat jammer is, is dat door een gebrek aan hulpbronnen de transitie naar volledig waterstof niet mogelijk is zonder een injectie van oliekapitaal. Het zijn nog steeds deze goede mensen die zich druk maken over de zoekopdrachten :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 12/03/06, 18:08

[...]
Andere belangrijke spelers in deze stap weg van op olie gebaseerde energie zijn onder meer IJsland, dat het voordeel heeft van aanzienlijke geothermische bronnen, maar hoopt zijn vloot tegen 2050 uit te rusten met auto's en schepen op waterstof,[...]


Extract dit nieuws.

Het lijkt mij al veel realistischer als deadline, zelfs een keer fris...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

par jean63 » 12/03/06, 19:10

Oké, we hadden het al over Zweden in een ander onderwerp dat ik opende.

Maar we spraken ook over het probleem van het vernietigen van bossen in Indonesië om palmbomen te planten ==> palmolie ==> HVB voor diesels ==> ontbossing = slecht voor de lokale fauna en voor de CO2-balans van de atmosfeer van de aarde! wij draaien om. Waterstof zou sowieso niet slecht zijn met een inspanning van de olielobby's (maar dat maakt hen niets uit, zolang er maar olie is). :onheil:
Dernière édition par jean63 de 12 / 03 / 06, 22: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47

par Neant » 12/03/06, 20:04

Houthakker schreef:
Paldeolien schreef:[...] Kortom, om een ​​idee te krijgen heb ik een paar vragen:

Hoeveel liter water is er nodig om één liter H2 te maken?
Hoeveel watt hebben we nodig om een ​​liter H2 te maken?
Hoeveel km kunnen we verwachten af ​​te leggen met een liter H2?

Dit zal ons waarschijnlijk allemaal helpen een mening te vormen.
Het probleem is niet van deze orde...


Toch zou ik het in ieder geval graag willen weten! : Mrgreen:
Als het jou niets uitmaakt, ik wel :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 13/03/06, 14:52

jean63 schreef:Oké, we hadden het al over Zweden in een ander onderwerp dat ik opende.
Ik heb het niet over Zweden. Het citaat is alleen afkomstig uit een artikel dat feitelijk over Zweden gaat.


Paldeolien schreef:[...] Toch zou ik het allemaal graag willen weten! : Mrgreen:
Als het jou niets uitmaakt, ik wel :onheil:
Ik ben geïnteresseerd in een dak... 8)

Voor de H2 komt het spreken in liters niets overeen voor de autonomie, dat kun je beter in kg melden.
Wat de energiekosten van de productie betreft, deze zijn afhankelijk van de bron en de productiewijze (hydrolyse van water of reforming van een koolwaterstof).
Voor hydrolyse moet je dit aan één van de vele aanwezige experimentatoren kunnen vragen forum.
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47

par Neant » 13/03/06, 18:55

Bedankt Woodcutter voor het wijzen op mijn fouten.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Hydrolyse
http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lectrolyse

Je zou wat toleranter moeten zijn ten aanzien van spelfouten, en iets minder ten aanzien van bepaalde woorden die je gebruikt.

Ik ben helemaal geen scheikundige, maar voor zover ik het begrijp, gebruiken we bij hydrolyse water om een ​​molecuul te breken, en bij elektrolyse gebruiken we elektriciteit om een ​​molecuul te breken.
Ik betwijfel dus of we met water het watermolecuul kunnen breken en waterstof kunnen maken.

Errare humanum is

Tot slot, als je wilt, Lumberjack, kan ik me amuseren met het systematisch afpellen van wat je schrijft, maar ik betwijfel of het erg constructief zal zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

par nonoLeRobot » 13/03/06, 19:07

Nee eigenlijk kunnen we geen waterstof produceren met hydrolyse maar met elektrolyse of thermolyse:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Eau

PS: Voor de opmerkingen over ortho: ik denk dat het gewoon humor was (slecht misschien? ;-) maar toch humor)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

par jean63 » 13/03/06, 20:42

nonolerobot :pijl:

Je doet er goed aan om dit te voorkomen humor de Bucheron, maar ik geloof nog steeds dat het verder gaat dan dat. Ik ga er niet verder op in om geen olie op het vuur te gooien, want we moeten Paldeolien behouden HIER. : Mrgreen:

Paldeo...start STP niet; Ik had dezelfde opmerking over kluizenaar in plaats van kluizenaar (waarvan ik de spelling ken, maar ik aarzelde even en toen ging het zo). Het systematisch zoeken naar het beestje wordt inderdaad soms omslachtig.
Je zou wat toleranter moeten zijn ten aanzien van spelfouten, en iets minder ten aanzien van bepaalde woorden die je gebruikt.


Inderdaad, je had recht op schizofrenie (ortho??) en ik had meerdere keren recht op paranoïde, dus geen paniek, het is natuurlijk.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47

par Neant » 13/03/06, 20:54

Maakt niet uit, ik zou deze aarde voor niets ter wereld willen verlaten.
Econologie is mijn bijbel geworden en als het een boek was, zou het naast mijn bed liggen. : Mrgreen:

(Soms sta ik versteld van mezelf als ik schrijf, lol, mijn vriendin vertelde me dat ik erover moest nadenken om journalist te worden, ik vertelde haar dat ik te veel fouten maakte)

Het is genoeg om de enkels op te blazen, ik heb nog steeds niet het talent van een lamp.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten