Afvalstoffen, de nucleaire nachtmerrie, een show te zien ...

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 26/10/09, 22:45

+1

Absoluut, Ahmed, je wordt verwacht op Lietseu om een ​​biertje of een glas water te drinken en een uitwisseling te hebben over de dingen van het leven :D


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 27/10/09, 09:22

Lietseu schreef:Absoluut, Ahmed, je wordt verwacht op Lietseu om een ​​biertje te drinken

Lietseu je bent buiten bewustzijn. Stel bier voor terwijl alcohol veel meer doodt dan nucleair in termen van dood / GWh-producten ...

+ 1 met Ahmed.
0 x
Om te betogen.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/10/09, 11:01

: Lol: : Lol: : Lol:

erg goed! 1 +

wederom moeten we onderscheid maken tussen wat we moeten kiezen en wat ons wordt opgelegd.

Ik heb de keuze om alcohol te drinken en tabak te roken, maar niet de keuze om besmet te raken door de dagelijkse afgifte van getritieerd water evenals de (maandelijkse?) Lekkage van uranium uit de krachtcentrales: c is inderdaad een dictaat.



deze geopenbaarde trafieken tonen duidelijk het doel van deze industriële lobby (zoals elke andere): het geld, dat zij zichzelf in de zak steken door de gevaarlijkheid van afval volledig te negeren, of door ze in open zee te laten vallen ' het bijbehorende eliminatie recept inpakken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/10/09, 12:44

Ik hoop dat ik opnieuw uitnodigingen wil lanceren voor de toekomstige ontmoeting éconologique ...

De afspraak 2010 wordt gigantisch, of zal niet zijn !!!

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 27/10/09, 20:29

dank u voor Lietseu voor zijn vriendelijke uitnodiging! Belgisch bier, een heel programma!

Ik moet hieraan toevoegen dat de atoomindustrie niet als een bijna virtuele activiteit moet worden beschouwd in vergelijking met andere fossiele brandstoffen, zelfs als deze specifieke kenmerken heeft.
Een lezer van de "Wereld" was verbaasd toen hij in een vergelijking tussen de verschillende energieën een klein percentage CO2 voor kernenergie zag verschijnen: dit toont heel goed de kracht van de mythe die deze productie omringt en de ondoorzichtigheid die eromheen wordt gemaakt. ...

In Niger wordt de winning van erts gedaan door in de regio gewonnen steenkool en lokale ondergrondse watervoerende lagen: de eerste is bijna uitgeput en zwaar vervuild, de tweede en laatstezal hetzelfde lot ondergaan. Resultaat op tijd, meer water en radioactiviteit als een bonus ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 27/10/09, 20:42

Ahmed schreef:Nog een punt om te benadrukken, over zo'n belangrijk onderwerp, nooitde keuze van kernenergie is niet onderwerp geweest van een voorafgaand openbaar debat.


Je had gelijk, inderdaad de nucleaire ontsnapt aan het publieke debat, omdat de civiele nucleaire is slechts het nageslacht van de nucleaire wapens die ondeelbare twee gebieden zijn.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat het onderwerp ontsnapt aan de burgers, ook als burgers het gelag tegen hoge kosten miljarden moet betalen.

bewerkt door ex-ocean: correctie BBCode geeft de 30 / 10 / 09 12 aan: 45
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/10/09, 09:51

Maar zelfs als het werd in de nacht 2006 van de nieuwe wet op de nucleaire transparantie (dekking of liever gezegd, uiteindelijk is het hetzelfde), heeft het debat grotendeels gericht op het toneel sinds de rampen gegenereerd en gerapporteerd door deze lobby, en die barstte van dag tot dag, zoals de laatste geopenbaarde trafieken.
+ dit soort informatie zal bekend zijn en + het publiek zal op de hoogte worden gebracht en KIEZEN tegen.
goed, zoals u vraagt, hebben we een debat / stemming op deze site?
Wat stel je voor als keuzevragen?

Ahmed schreef:In Niger wordt de winning van erts gedaan door in de regio gewonnen steenkool en lokale ondergrondse watervoerende lagen: de eerste is bijna uitgeput en zwaar vervuild, de tweede en laatstezal hetzelfde lot ondergaan. Resultaat op tijd, meer water en radioactiviteit als een bonus ...


daarom is het in Frankrijk verboden, door deontologie!

je hoeft alleen maar te zien hoe de landschappen van de oude mijnen in Frankrijk eruit zien, een echte ramp ... voor een schone energie ah ja dat klopt ...

Ik hoop dat er geen kinderen zijn die zachtjes op deze landen gaan spelen :?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 28/10/09, 19:20

daarom is het in Frankrijk verboden, door deontologie!

Ik denk dat het een tweede graad is ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 29/10/09, 22:11

goed, zoals u vraagt, hebben we een debat / stemming op deze site?
Wat stel je voor als keuzevragen?

Ik heb niet gevraagd dat er gestemd wordt over de forum... Wat een debat betreft, neigt het over het algemeen naar + + + technico-abstruse overwegingen die uiteindelijk de meest roekeloze ontmoedigen ...
Het is een fatale drift waargenomen tijdens het debat, georganiseerd door de overheid en de doelstellingen te zacht realiteit van het probleem (bijv Grenelle Environment) onschadelijk te maken, is de conclusie onweerlegbaar: laat de experts!

Tijdens de eerste anti-nucleaire manoeuvres richtte het protest zich op deze thema's, wat de reikwijdte ervan enorm beperkte; de positieve kant is dat de nucleaire industrie tot één is gedwongen zonder (?) fout: op de een of andere manier heeft de voorspelling van een ramp het veel minder waarschijnlijk gemaakt!
Deze keuze laat zien dat het debat als het niet technisch is, onhoorbaar wordt, terwijl de ware dimensie allesbehalve technisch is.
Een echt debat zou moeten zijn over een keuze van de samenleving, over het algemeen welzijn, over een manier van samenleven, maar dit debat wordt van tevoren verworpen: de economische, technische imperatieven zouden een grote logica hebben die zou dwingen politici om elke bewuste keuze om voor de almachtige figuren te vervagen op te geven.
Deze cijfers laten diegenen zien die bereid zijn te denken dat het kwantitatieve overheerst op het project, en het hoe op het waarom.
Kunnen we vandaag nog spreken van een gemeenschappelijk project, terwijl de tirannie van de cijfers ons elke dag meer isoleert?

Onze situatie is tamelijk goed samengevat door de grap van de dronkaard die 's nachts zijn sleutel onder een straatlantaarn doorzoekt: hij is daar niet verloren, maar het is de enige plaats waar hij het ziet duidelijk ...
De excessen van financiën zijn niets meer dan de grootschalige toepassing van dezelfde aanpak.


+ dit soort informatie zal bekend zijn en + het publiek zal op de hoogte worden gebracht en KIEZEN tegen.

Hopelijk beweegt de publieke opinie zich in een meer kritische richting, maar ik heb veel bedenkingen bij de betekenis van de stemming, ik heb de neiging om hetzelfde te denken als debat ... Voor een stemming een waarde die de kiezers zou vereisen volledig te worden geïnformeerd, zodat de media vrij zijn van elke invloed die de democratie actief is, dat de partijen de neiging hebben (minstens een paar!) om een ​​gemeenschappelijk goed, kortom, omstandigheden ver waaraan moet worden voldaan en die, als ze dat zouden zijn, de stemming waarschijnlijk nutteloos zouden maken.

Ik moet benadrukken om terug te keren naar dit verslag met betrekking tot alle van het genre, kan het een tegenovergestelde rol spelen bij het geruststellen van de publiek.
Laat het me uitleggen: definitief naar de rechtvaardiging van de verdiensten van het nucleair beleid door alle media onderwerp, maar toch behoudt elk enige twijfel, zijn enkele kritieke kwesties hoorde het spelen van een catharsis en legitieme rol deze angsten door het verstrekken van een status door delegatie. Dit is wat N. Hulot wanneer het vertegenwoordigt en zet in beelden onze verontwaardiging over de verwoesting van de planeet, en plotseling ontslaat ons om echt deze verontwaardiging te zijn.

"In de spektakelmaatschappij is de waarheid een moment van de leugen", schreef Guy Debord.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
pvrigna
x 17

Re: Waste, de nucleaire nachtmerrie, een show om te zien.




par pvrigna » 30/10/09, 00:22

Neemt iemand het op voor afleiding? Dankjewel ! :D


Hallo,

Ik nam het op en zette DVD video op.

PV
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten