Afvalstoffen, de nucleaire nachtmerrie, een show te zien ...

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 19/10/09, 16:25

Hi Lumberjack,

Ja inderdaad, de term MOX komt voornamelijk van de Engelse naam "mixed oxid". Er is zelfs de Franse versie Melox ("mengsel van oxiden")

Soms verkorten we ook in MOx-chemie om te zeggen dat een metaal M x zuurstof draagt.

MOX is een jargonnante naam die de productinhoud verbergt: ongeveer 7% van PuO2 (Pu als splijtbaar 239) en 93% van UO2 (uranium wordt een 238, vruchtbare).

De MOX is ontwikkeld om de Pu239 te recyclen die is gevormd met puur uranium en wordt gebruikt uit de energiecentrales (die voornamelijk U238 bevatten omdat het aan het einde van de splitsingen is uitgeput in U235 ...), terwijl het opnieuw wordt gecombineerd met de grote hoeveelheden U238 die "rondslingeren". overal in de nucleaire industrie.

Dit om een ​​soort brandstof te maken naar van zuiver uraniumbrandstofafval (Pu239 en U238)

MOX is een soort "houtskool" in de Nuke-industrie. De economische relevantie ervan is onderwerp van discussie ... Als generatie IV van het Phoenix-type op grote schaal zou worden gepromoot, zou MOX onmiddellijk zijn interesse verliezen, behalve voor het leveren van MOX-reactoren die momenteel in bedrijf zijn.

Maar dit alles is al erg duur en vervuilt veel. :|
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 19/10/09, 16:35

Ter herinnering, het doel was om de visie te promoten door een maximum van onze tijdgenoten, deze beroemde film ...

Lezer die deze pagina opent, ga naar de getoonde links en vooral NEEM DE TIJD OM DEZE SERIE VAN VIDEO TE BEKIJKEN (4 die oorspronkelijk natuurlijk een video op Arte is)

Door het te verspreiden op het net, hopen we geholpen te hebben om alles bekend te maken, voor het welzijn van de planeet ... :D


miauw :P


Dank aan de sprekers en vooral aan de "leraar" voor zijn inzicht :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 19/10/09, 22:03

Ik was eindelijk in staat om het te zien (4 dagen zonder ADSL om te draaien in PSTN op 40K op Free Access). Ik was behoorlijk verrast door het rapport.
Ik ben bij de basis nogal pro qu'anti nucleair maar hier ...
Ik dacht niet dat La Hague zoveel mogelijk radioactieve Krypton in de atmosfeer had vrijgegeven ... Idem voor de uitgang van het aquaduct dat afval spuwt in het Kanaal ...
Open bovendien opslag zonder bescherming. Het zou genoeg zijn van een sabotage of een grote storm om de blikjes en mogelijk hun inhoud uiteen te drijven ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 19/10/09, 22:17

Gravos toch?

Oké, vanavond is het corruptie dat hij het heeft over Fr2 ...
het begint als!

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
djhice
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/10/09, 22:26

Re: hulp nodig




par djhice » 20/10/09, 22:27

Spi schreef:Bonsoir,

ik woon in Londen, en ik heb geen toegang tot de video's van arte.tv

Ik zocht een manier om "Afval: de nucleaire nachtmerrie" in streaming, in torrent, in megaupload, in p2p !!
Maar hij is nergens te vinden.

Heeft iemand van jullie het opgenomen "voor de afgeleid"?!

Alvast bedankt
S.


Hij is hier in VOD: http://www.artevod.com/detailFiche.html?ficheId=4672
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 21/10/09, 16:57

0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 23/10/09, 10:26

Over het onderwerp van de Crèvecoeur-le-Grand recycling dump had Christine een zin vol gezond verstand:

zie een hulpbron waar anderen alleen afval zien

De gedachte dat door sommigen 'gegooide' voorwerpen (of andere) door anderen als hulpbronnen worden gebruikt, komt goed overeen met het idee dat ik heb van een econologische benadering.

Aan de andere kant, in het geval van ons radioactief afval dat door anderen als middelen wordt beschouwd, is het al veel kouder achterin ...
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 23/10/09, 11:17

0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/10/09, 15:05

Exact, bedankt Sam !!!

En miauw naar iedereen ... :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 26/10/09, 21:36

Christophe schreef:
De atoombom is nu al de energie en heel erg ver de minst dodelijke in termen van dood / GWh-producten in vergelijking met gas, olie en kolen!

Dit geldt voor de mortaliteit onmiddellijkmaar met betrekking tot de effecten van de atoomindustrie (zoals die van de chemische industrie) is het een zeer irrelevante presentatie omdat de gevaarlijkheid van deze producten (behalve een ongeval) pas aan het einde van een soms erg lang latency. Bovendien zijn deze effecten vaak vrij moeilijk om andere milieu- of andere factoren te onderscheiden (vooral als u dat niet wilt!).
Er is dus enige onzichtbaarheid van deze schadelijke effecten, maar dit betekent niet dat er geen ernstige en onomkeerbare schade aan de menselijke gezondheid is.
Nog een punt om te benadrukken, over zo'n belangrijk onderwerp, nooitde keuze van kernenergie is niet onderwerp geweest van een voorafgaand openbaar debat.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten