Nucleaire warmtekrachtkoppeling

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/11/09, 10:33

bagua schreef:maar we hebben het hier over geïndustrialiseerde landen met een enorm financieel potentieel
toen ik de vergelijking maakte tussen het risico op sterfte door hongersnood en het risico op nucleaire besmetting antwoordde je me dat de armen in ieder geval geen kerncentrales kunnen bouwen
je ziet niet dat je jezelf tegenspreekt aan de ene kant kunnen ze niet eens investeren in de goedkoopste energie aan de andere kant zullen ze investeren in hernieuwbare energie die x keer duurder is
Dat is het grote probleem
een echt beleid van duurzame ontwikkeling kan niet bestaan ​​in een economische omgeving waar overdreven ongelijkheid de drijvende kracht van de samenleving zou moeten zijn
kijk naar de groene partijen in europa dat zijn in feite neo-cons kapitalisten vermomd in het groen en die min of meer geen betrouwbare technische oplossing hebben voor professionele agitators


sorry maar het is een weefsel van onzin, dat veel verder gaat dan demagogie;

oh ja, ze kunnen tritium vangen, maar doe het niet, ik zie dat het net als de rest is...

wil je een alternatief? laat ze het doen! niet winstgevend? nou ze stoppen nucleair!

Er zijn genoeg alternatieven: stop met de distributie van slecht presterende warmtepompen, hetzelfde voor radiatoren van 3000 W aan € 10, enz.: alle oplossingen bestaan, thermische zonnepanelen, windturbines, getijdenturbines, enz.!

alles bestaat, gebruik het niet als voorwendsel: "dus het is aan jullie Franse burgers om deze investeringsverplichting op te leggen"
Ik vraag je hoe je het moet doen, de lobby blokkeert het debat dat echter zou kunnen slagen, eindelijk al op gang komen.

dus het tritium zit niet vast, dus waar zit het uiteindelijk vast? in het milieu, en dus in ons organisme (grondwater, lucht die we inademen, wolken, mist, enz.).


-+-----

u twijfelt aan het feit dat de studie een diameter van 5 km beslaat en niet 50 km, ik ga u naar uw bron vragen?

idem op uw zogenaamde eco-terrorist: term van de meest misleidende met betrekking tot de burger, omdat zij hun enige verdedigers zijn!
zo niet, wie verdedigt ze dan nog meer?
dus waarom hen beschuldigen van terrorisme? het is zich onmiddellijk in een partij plaatsen, wat ik niet erg christelijk vind;
toch hebben ze het milieu en de mensen niet vervuild zoals de nucleaire industrie en haar dementors.

tot slot, verarmd urnaium is inderdaad een van de afvalproducten van nucleaire activiteit, onopgelost, en die het milieu vervuilt, wie het heeft vervuild en wie dat zal blijven doen, je kunt er niets over zeggen.




nucleaire warmtekrachtkoppeling kan daarom niet werken, om de reden die u zei, verlies door Joule-effect, de bodem doet pijn! de natuurlijke en menselijke dimensie betekent dat het theorie had moeten blijven, in plaats van een voorwendsel als wapen van industriële en politieke overheersing, van massavernietiging naar mijn mening als verantwoordelijke burger. (en wham)

trouwens, wat vind je van mijn theorie die neigt te zeggen dat de wolken die aan het begin van de winter uit de centrales komen, zich vermengen met de nevel en andere nevels, die dus door de hele bevolking (en hun kinderen) worden ingeademd ) die zijn radiatoren aanzetten omdat het koud is?

daarom, degenen die in de buurt zijn, kom op, we kunnen een verhouding van afstanden maken, ik woon zelf 60 km van een elektriciteitscentrale, ik kan foto's van wolken voor je maken, zou je willen?

kunnen we daarmee een concrete dimensie verkennen die ook in deze technologie ontbreekt?

aangezien u het onderwerp lijkt te willen verdiepen, kunnen we zien waar dit ons toe leidt, de confrontatie van 2 verschillende standpunten?
maar misschien wilt u deze standpunten verbreden door een debatstemming te houden?


druk jezelf uit Ik begrijp het niet;
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/07/12, 22:08

Een paar grote hoofden dachten er uiteindelijk over na:
http://www.enerzine.com/782/la-cogenera ... patif.html

Het blijkt dat de afstand geen groot probleem is, liever dat de verwarmingsnetten op hogere T° draaien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 06/07/12, 22:18

Dit is al het geval in pierrelatte. Ze zijn de krokodillenboerderij aan het opwarmen.
Binnenkort zal een tweekoppige krokodil de rivier op gaan om mijn bever te achtervolgen.
De melk is daar al ongeschikt voor de bevolking.
Als mijn dochter morgen met een Pierrelattois uitgaat, onterf ik haar. : Cry:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/12, 00:24

de warmte die een kerncentrale verliest is niet zo gratis

de prestaties van de stoommachine zijn afhankelijk van de koude temperatuur: hoe kouder het is, hoe beter de prestaties

dus de koeling van de kerncentrale maakt lage temperatuurwarmte nergens goed voor

het is natuurlijk mogelijk om de koude temperatuur te laten stijgen om bruikbare warmte te maken voor een verwarmingsnet ... maar deze temperatuurstijging zal leiden tot een daling van het rendement en een daling van de hoeveelheid geproduceerde elektriciteit

het is daarom noodzakelijk dat het te verwarmen ding zich heel dicht bij de kerncentrale bevindt en tevreden is met een lage temperatuur

wie wil er naast een kerncentrale wonen om goedkope verwarming te hebben?

overige opmerking: rendement van de stoommachine van een kerncentrale: ongeveer 40% dus 0,4

cop van een goede warmtepomp 4

totaal saldo 0,4 X 4 = 1,6

lang leve de warmtepomp: hij verwarmt 1,6 keer meer dan een kernreactor direct in huis

nou eindelijk, helaas maken veel warmtepompen maar een cop van 4 op de catalogus
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 07/07/12, 05:34

De ervaring heeft geleerd dat door de reactorkern zeer sterk te verhitten
We krijgen heel erg heet water, of zelfs rechtstreeks waterstof :!: zie Oekraïne en Japan...
Anders kunnen we met lauwwarm water landbouwkassen bevoorraden: wie wil er nu midden in de winter Franse aardbeien kopen die zo zijn gegroeid: :schok:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/07/12, 10:09

Ik hoorde onlangs dat er een poging tot was geweest nucleaire warmtekrachtkoppeling in de fabriek van Huy in België in samenwerking met een viskwekerij.

Het project had een tijdje geduurd, maar aangezien het niet doorging, waren er zeker problemen...

Het is mooi, het is mooi mijn fosforescerende vis !! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 18/07/12, 19:17

Christophe schreef:
Het is mooi, het is mooi mijn fosforescerende vis !!


Ah! Ja! Het zou nodig zijn om het Elysée, de ministeries, de vergadering en de senaat op deze manier te verwarmen, zodat men ze van ver en zelfs 's nachts zou kunnen onderscheiden. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 18/07/12, 19:20

chatelot16 schreef:dus de koeling van de kerncentrale maakt lage temperatuurwarmte nergens goed voor

In feite gaat het om het terugwinnen van de restwarmte na de turbine (niet ervoor). Op de een of andere manier huizen verwarmen in plaats van rivieren verwarmen of mooie stoompluimen maken. Dit heeft geen invloed op het rendement van de elektriciteitsproductie, tenzij we meer warmte willen aan de uitlaat van de turbine, in welk geval we het rendement van de turbine bewust verlagen.
Uit mijn geheugen is de klassieke T° van stoom aan de turbine-uitlaat van een kerncentrale ongeveer 150°, ik zou dat niet "lauw" noemen vanuit het oogpunt van verwarming, ook al is het vanuit het oogpunt van damp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 18/07/12, 19:26

vanuit mijn oogpunt moet een centrale, nucleair of anderszins, zo dicht mogelijk bij het gebruikspunt worden geplaatst.

dus direct in de buitenwijken van grote steden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/07/12, 20:09

Ik denk ook dat er een stuk minder PAC zou zijn als iedereen die een bestelling plaatst ook een kerncentrale achter zijn tuin zou moeten accepteren!

En ook een klein gaatje om het afval in te begraven...

Ik stel daarom voor om nucleaire warmtekrachtkoppeling rechtstreeks te koppelen aan uw EdF-contracten... Alles of niets!

Dat zou een einde maken aan een mooie hypocrisie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 322-gasten