Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par Eric DUPONT » 23/04/18, 20:05

bardal schreef:Oh, het is niet hernieuwbare energie die de problemen van EDF veroorzaakt; hernieuwbare energie draait er allemaal om, het produceert praktisch niets, het zijn pinda's; 1 miljard per jaar om alles in de EOF-accounts te verbreken.
Nee, het is de rest, de beslissingen, of de afwezigheid van politieke beslissingen, clanconflicten, het samenstellen van de gangen van bepaalde ecologen, kortom de puinhoop die door politieke leiders wordt geplaatst om nauwelijks bewonderenswaardige redenen: conflicten van mensen, electorale belangen, clanbelangen, rottingsstrategieën, persoonlijke belangen ...

Tussen de onrust van Atomic Anne en haar jules, de waanideeën van Ségolène, de belangen van Sarkhozy's vrienden, de machtsstrijd van de erfgenamen van Jospin ... er was een volledig onvermogen om een ​​leesbaar en vast energiebeleid te bepalen. Geloven dat EDF, onder de directe controle van de staat, zijn doelstellingen had kunnen opleggen, is ware naïviteit aantonen ...

Nee, de moeilijkheden van EDF komen voort uit dezelfde oorzaken als de schuld van de SNCF: een politieke klasse die niet in staat en volkomen onverantwoord is en zich op korte termijn volledig vastklampt aan zijn verkiezingsresultaten.


De moeilijkheden van EDF zijn te wijten aan het niveau van beloften die niet worden nagekomen met betrekking tot kernenergie. gelukkig zal Edf in staat zijn om over te schakelen op het ontmantelen en opslaan van afval, genoeg om een ​​paar duizend jaar mee te gaan...tenzij ze investeren in mijn patent, wie weet : Lol:
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par Bardal » 23/04/18, 20:44

Een drogreden is een misleidende redenering; hier heb ik geen enkele redenering gegeven, ik heb alleen een opmerking gemaakt ...

En je zei niet dat je Belgische regeringsvrienden idioten waren... je zei "afgemaakte rotmensen"...

Let op, ik ben het met je eens: elektriciteit moet worden "genationaliseerd"; maar dat is geen absolute garantie, verre van dat.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par Eric DUPONT » 23/04/18, 21:22

kom op, Barda, stop met vechten, doe je oogkleppen af, sluit je aan bij de zaak van vloeibare stikstof, leg aan edf uit dat ze zonder mij verloren zijn, ik heb een woordvoerder zoals jij nodig. doe het om uw bedrijf te redden, anders gaat het naar het totaal, waar ik u aan herinner, in het verleden geïnvesteerd in light sail energy, de Californische start-up die 80 miljoen euro ophaalde om energie op te slaan in perslucht . Wil je dat ik terugga naar San Francisco om Light Sail wakker te maken en de punt naar huis te rijden?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par Christophe » 23/04/18, 22:55

bardal schreef:maar dit vormt geen absolute garantie, ver daar vandaan.


Integendeel, je bedoelt: particuliere bedrijven worden financieel beter beheerd dan de overheidsfinanciën... het lijkt mij... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Hier is nog een spies van onbekwaam en onverantwoordelijk (om binnen het thema te blijven)! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par Bardal » 25/04/18, 21:16

Christophe schreef:
bardal schreef:maar dit vormt geen absolute garantie, ver daar vandaan.


Integendeel, je bedoelt: particuliere bedrijven worden financieel beter beheerd dan de overheidsfinanciën... het lijkt mij... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Hier is nog een spies van onbekwaam en onverantwoordelijk (om binnen het thema te blijven)! : Mrgreen: : Mrgreen:


Ongetwijfeld meer Belgische humor... Maar de strategie van de private sector is niet vaak beter dan die van het publiek... Ze zijn van bij het begin "rot ten einde", het is zelfs hun glorie... .over thema...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par Flytox » 25/04/18, 22:55

Christophe schreef:
bardal schreef:maar dit vormt geen absolute garantie, ver daar vandaan.


Integendeel, je bedoelt: particuliere bedrijven worden financieel beter beheerd dan de overheidsfinanciën... het lijkt mij... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

"Private bedrijven zijn beter beheerde boekhouding", Ja, om geld binnen te halen voor aandeelhouders, kunnen sommige uiterst effectief zijn, aan de andere kant, als het gaat om het waarborgen van de veiligheid van de bevolking in bepaalde "winkels", is het een zorg die kan erg op de achtergrond gaan zitten voor het onmiddellijke struikelende welzijn van aandeelhouders, en er zijn geen kleine besparingen om de levensduur te verlengen van iets dat 'te duur is om te upgraden'. Zo plunderen we serieus de onderhoudsdiensten en hun budget (of de uit te voeren validatie-/impactstudies), maar in ruil daarvoor creëren we een juridische afdeling die de economische risico's bestudeert/statistieken maakt, als wat niet correct is gedaan uit de hand loopt onze geest.

De gehele balans van deze advocaten is uitgedacht/vertaald in kosten, de overlast/schade/doden onder de bevolking komen niet naar voren dat als kost voor de aandeelhouders en niet als veiligheids-/dienstverplichting voor de bevolking. Dit alles in de grootste ondoorzichtigheid...en vaak zonder voldoende controle...als het privé is...is het privé. :|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par yves35 » 26/04/18, 00:48

bonsoir,


even een korte opmerking om te wijzen op een misvatting in de titel van dit draadje:

- "Belgische leverancier" dit houdt in dat een handelaar, Belg, aan klanten, Belgen, elektriciteit verkoopt die hij thuis produceert. We vertrouwen op de vezel "made in our country". Dit is natuurlijk sofisme. Het is de fijnproevers dat wij zijn niet ontgaan dat enerzijds de Europese elektriciteitsnetwerken met elkaar verbonden zijn en anderzijds dat de klanten zijn wat ze zijn (ze willen dat hun widget start als ze op AAN drukken en zijn ongevoelig voor het argument : "er is geen wind en het is donker") de elektriciteit is Belgisch of niet... De "made in our area" staat op de prospectus, in feite is het ofwel nucleair ofwel kolen ofwel gas.

-"groene stroom"... laten we lezen wat pascal Cretton van sebasol erover te zeggen heeft:
http://d718903.u126.swisscenter.com/rea ... id=1073&r=

Oké, laten we doen alsof we het weten. We glimlachen willens en wetens om realiteit en verhalen bij elkaar te laten blijven.

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par Bardal » 26/04/18, 05:32

yves35 schreef:bonsoir,


even een korte opmerking om te wijzen op een misvatting in de titel van dit draadje:

- "Belgische leverancier" dit houdt in dat een handelaar, Belg, aan klanten, Belgen, elektriciteit verkoopt die hij thuis produceert. We vertrouwen op de vezel "made in our country". Dit is natuurlijk sofisme. Het is de fijnproevers dat wij zijn niet ontgaan dat enerzijds de Europese elektriciteitsnetwerken met elkaar verbonden zijn en anderzijds dat de klanten zijn wat ze zijn (ze willen dat hun widget start als ze op AAN drukken en zijn ongevoelig voor het argument : "er is geen wind en het is donker") de elektriciteit is Belgisch of niet... De "made in our area" staat op de prospectus, in feite is het ofwel nucleair ofwel kolen ofwel gas.

-"groene stroom"... laten we lezen wat pascal Cretton van sebasol erover te zeggen heeft:
http://d718903.u126.swisscenter.com/rea ... id=1073&r=

Oké, laten we doen alsof we het weten. We glimlachen willens en wetens om realiteit en verhalen bij elkaar te laten blijven.

yves


Ja, dat klopt natuurlijk allemaal, het is niet op het niveau van een land waar de inzet zich bevindt. Persoonlijk, met weinig patriottische vezels, laat het me een beetje onverschillig...
Aan de andere kant ben ik van mening dat het essentieel is dat de productie, regulering en programmering van elektriciteit, en energie in het algemeen, een zaak van publieke macht is en niet een optelsom van particuliere initiatieven die worden gereguleerd door de "onzichtbare hand van de markt". . Zonder enige illusie houd ik vast aan wat misschien utopisch is: het is de gemeenschap van mannen die de grote lijnen van haar toekomst bepaalt... Zowel in België als in Frankrijk... en in Zwitserland

Aan de andere kant geloof ik nauwelijks in de mooie verhalen over autarkie of autonomie (op welk gebied dan ook) zoals die door Pascal Cretton zijn ontwikkeld: ik kan delen wat hij zegt over staatloze elektronen en allemaal gekenmerkt door een erfzonde (hoewel , de zonde, voor een oude atheïst zoals ik...), maar ik begrijp niet waarom hij niet dezelfde redenering aanhoudt voor zijn fotovoltaïsche panelen, die ook een oorsprong hebben en een beetje grijze energie bevatten die niet voortkomt uit een smetteloze conceptie.

Om nog wat verder te gaan: deze panelen zijn waarschijnlijk in China vervaardigd en stoten daarom ongeveer 80 g CO2 uit per geproduceerde kWh; wat in een land als Zwitserland, waar de productie van elektriciteit in wezen koolstofvrij is, mij een beetje absurd lijkt en de grenzen laat zien van een redenering die beperkt is tot een smalle grens; erger nog, objectief gezien is hij verantwoordelijk, meer nog dan zijn medeburgers, voor de opwarming van de aarde en de tegenslagen die ons overweldigen... Ah la la... het leven, en de dromen, zijn bezaaid met helse valkuilen...

Moeten we niet vergeten dat de mens een sociaal dier is, veroordeeld om afhankelijk te zijn van anderen en anderen te beïnvloeden door al zijn daden; het is zijn ongeluk en zijn grootheid; tegenwoordig worden beide uitgedrukt op wereldschaal, en het concept van autarkie heeft niet veel zin meer...
Geëlektrificeerde aller landen, verenigt u!!!
1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par moinsdewatt » 29/09/18, 16:18

Na het bijten van LAMPIRIS is het nu de beurt aan Direct Energie om opgegeten te worden door TOTAL

Hier is het, Total heeft het in handen gekregen.

Total heeft meer dan 95% van Direct Energie, geschrapt op 27/09

Gepubliceerd op 24/09/2018 PARIJS Reuters

Total bezit 95,37% van het kapitaal en 95,33% van de stemrechten van Direct Energie na zijn vereenvoudigd openbaar bod op minderheidsbelangen in de alternatieve gas- en elektriciteitsleverancier, volgens een advies van de Autorité des Financial Markets (AMF) dat maandag is vrijgegeven.


De AMF maakte vervolgens bekend dat de verplichte delisting van Direct Energie op 27 september zou plaatsvinden.

De opschorting van de notering van aandelen Direct Energie wordt gehandhaafd totdat de intrekking is doorgevoerd.

Total had begin juli zijn plan aangekondigd om het saldo van het kapitaal van Direct Energie over te nemen, waarvan het in april de controle overnam.



https://www.usinenouvelle.com/article/t ... 09.N745894
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Total koopt Lampiris, Belgische leverancier van "groene" elektriciteit




par Christophe » 30/09/18, 00:13

TOTAALsanitaire maatregel!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 271-gasten