Tips voor het goed tanken en tanken

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
azerty
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/09/05, 13:44

Tips voor het goed tanken en tanken




par azerty » 14/05/08, 10:00

hier is een artikel geschreven door een pompbediende, die advies geeft over hoe u het vullen van uw tank kunt optimaliseren.
Ik weet niet of alle punten relevant zijn, maar het is goed om mee te nemen.

overzicht:
-vul je tank vroeg in de ochtend=+koud=compactere vloeistof
- vul door de trekker half in te drukken om te veel stoomontwikkeling te voorkomen
-Vullen als je half leeg bent, om de hoeveelheid lucht in de tank te beperken
-Niet tanken als er een tankwagen aanwezig is, want hierdoor roert de vloeistof in de tank en eet je alle onzuiverheden op de bodem op.



Hier zijn enkele tips om u te helpen geld te besparen op gas...

Koop of tank uw auto of vrachtwagen alleen in de vroege ochtend als de grondtemperatuur nog koud is. Vergeet niet dat bij alle tankstations de opslagtanks ondergronds zijn begraven.
Hoe kouder de grond, hoe dichter de benzine is. Als het warmer wordt, zet benzine uit, dus als je 's middags of 's avonds koopt, is je gallon niet bepaald een gallon. In de aardoliesector spelen het soortelijk gewicht en de temperatuur van benzine, diesel en vliegtuigbrandstof, ethanol en andere aardolieproducten een belangrijke rol.

Een temperatuurstijging van 1 graad is voor dit bedrijf een groot probleem. Maar de tankstations beschikken niet over temperatuurcompensatie bij de pompen.

Wanneer u aan het tanken bent, drukt u de trekker van het mondstuk niet in de snelle modus. Als je kijkt, zie je dat de trigger drie (3) fasen heeft: laag, midden en hoog. In de langzame modus moet u op lage snelheid pompen, waardoor de dampen die tijdens het pompen ontstaan ​​tot een minimum worden beperkt. Alle slangen bij de pomp zijn voorzien van een dampretour. Als u snel pompt, wordt een andere vloeistof die naar uw tank gaat, damp. Deze dampen worden opgezogen en terug in de ondergrondse opslagtank gebracht, waardoor u minder waar voor uw geld krijgt.

Een van de belangrijkste tips is om te tanken als uw benzinetank HALF VOL of HALF LEEG is. De reden hiervoor is dat hoe meer gas je in je tank hebt, hoe minder lucht de lege ruimte in beslag neemt. Benzine verdampt sneller dan je je kunt voorstellen. Benzineopslagtanks hebben een intern drijvend dak. Dit dak zorgt ervoor dat er geen ruimte is tussen het gas en de atmosfeer, waardoor de verdamping tot een minimum wordt beperkt. In tegenstelling tot tankstations is hier waar ik werk elke vrachtwagen die we laden temperatuurgecompenseerd, zodat elke gallon feitelijk de exacte hoeveelheid is.

Nog een herinnering: als er een benzinevrachtwagen de opslagtanks in pompt wanneer u stopt om benzine te kopen, vul dan NIET bij - hoogstwaarschijnlijk wordt de benzine in beweging gebracht terwijl het gas wordt afgeleverd, en kunt u een deel van de benzine oppikken. vuil dat normaal gesproken op de bodem neerslaat. Ik hoop dat dit u zal helpen de meeste waarde voor uw geld te krijgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/05/08, 13:05

Helemaal azerty :pijl:

Dit is inderdaad een basisadvies.

Hetzelfde doe ik voor LPG, dat erg gevoelig is voor temperatuurschommelingen. Door 's ochtends of 's avonds laat te tanken, verbruik je meer en hoef je dus minder vaak naar de pomp.
Om deze reden wacht ik tot ik "bijna" kapot ben met tanken.

Ik tank altijd vol (met LPG loop ik niet het risico dat het overloopt). Hierdoor kan ik een nauwkeurig beeld krijgen van mijn verbruik.

Ik houd mijn verbruik nauwgezet bij in een spreadsheet. :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Tips om je tank goed te vullen




par Flytox » 14/05/08, 18:38

Hallo azerty
azerty schreef:hier is een artikel geschreven door een pompbediende, die advies geeft over hoe u het vullen van uw tank kunt optimaliseren.
Ik weet niet of alle punten relevant zijn, maar het is goed om mee te nemen.

Het is vooral zijn winst die hij probeert te optimaliseren. Als u meer brandstof in uw tank doet, is het brandstof die u nergens anders koopt.

overzicht:
-vul je tank vroeg in de ochtend=+koud=compactere vloeistof

De volumeverandering is binnen 2% verre van groot
voor 15° temperatuurverschil.

https://www.econologie.info/share/partag ... yaLVW7.pdf


- vul door de trekker half in te drukken om te veel stoomontwikkeling te voorkomen


Hierdoor kun je twee keer zo lang aan deze dampen worden blootgesteld....: Lol:

-Vullen als je half leeg bent, om de hoeveelheid lucht in de tank te beperken.


Zie niet wat het probleem is met de lucht....: Cheesy: Aan de andere kant, als we geïnteresseerd zijn in schamele winsten, vergroot het meedragen van onnodige massa (de helft van de tank is nog ongebruikt) de nutteloze massa van het voertuig en dus het verbruik ervan.

-Niet tanken als er een tankwagen aanwezig is, want hierdoor roert de vloeistof in de tank en eet je alle onzuiverheden op de bodem op.


Je moet je ook onthouden vlak voordat ze bijvullen, want ook daar vangen we al het water en de onzuiverheden op die op de bodem van de tank rondslingeren. Bovendien zul je op dit moment geen enkele medewerker van een tankstation tegenkomen die je ervan weerhoudt om jezelf te bedienen...: Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Tips om je tank goed te vullen




par houthakker » 14/05/08, 23:56

azerty schreef:[...] vullen als je half leeg bent, om de hoeveelheid lucht in de tank te beperken
[...].
Ik zie niet waar het punt van dit "advies" ligt? :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
azerty
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/09/05, 13:44




par azerty » 15/05/08, 01:12

dus lang leve benzine, stookolie, kero, GGO's en alkalische batterijen in de prullenbak!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/05/08, 20:21

azerty schreef:dus lang leve benzine, stookolie, kero, GGO's en alkalische batterijen in de prullenbak!
Nied? :schok: Pokompri...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten