Stroomverbruik site

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33

Stroomverbruik site




par clasou » 09/02/12, 06:39

Hallo,
Weet iemand of er voor de buurlanden een equivalent bestaat van de RTE-site over onmiddellijk verbruik (15 minuten).
Ik hoorde gisteravond dat Duitsland bepaalde reactoren zou hebben gereactiveerd om de noodsituatie te verlichten.
Op de RTE-site zien we dat er ongeveer 6 gigawatt aan import is, gezien de temperaturen in Europa die belangrijk zijn en ten koste zouden gaan van hun bevolking.
een-claude
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Site over elektriciteitsverbruik




par moinsdewatt » 11/02/12, 12:30

clasou schreef:Hallo,
Weet iemand of er voor de buurlanden een equivalent bestaat van de RTE-site over onmiddellijk verbruik (15 minuten).
Ik hoorde gisteravond dat Duitsland bepaalde reactoren zou hebben gereactiveerd om de noodsituatie te verlichten.
Op de RTE-site zien we dat er ongeveer 6 gigawatt aan import is, gezien de temperaturen in Europa die belangrijk zijn en ten koste zouden gaan van hun bevolking.
een-claude


Duitsland heeft geen kernreactor gereactiveerd.

Duitsland heeft kolen- en brandstofcentrales gereactiveerd.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/02/12, 14:14

Duitsland heeft geen kernreactor gereactiveerd.

in feite de valse verklaring lijkt een pure manipulatie van onze media door onze nucleaire lobby, om mensen op Sarko te laten stemmen!!!

Hoe dan ook het is volstrekt inconsistent, gezien het langzame opstarten en sluiten van welke kerncentrale dan ook, en niet in staat een snelle piek in het verbruik op te vangen!!!

Anders hebben we meteen weer een onvermijdelijk Tsjernobyl, na een paar uur draaien op 1/10 van het maximale vermogen!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 303 gasten