Sarkozy: Frankrijk om een ​​nucleaire reactor aan Gaddafi bieden

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/07/07, 10:57

Bah!

hoe dan ook, we moeten betalen voor onze veiligheid,
dus op die manier of door verduisterd geld...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 27/07/07, 14:40

Uh Capt_Maloche, over welke beveiliging heb je het?

1) Verkeersveiligheid
2) Sociale zekerheid
3) Territoriale veiligheid


:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :schok:
0 x
In eeuwige leren
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 29/07/07, 01:21

Demat

In ieder geval geen baanzekerheid!

In het buitenland wordt onze ‘president’ gezien als het equivalent van Poetin en ik denk dat zij een beter beeld hebben dan degenen die op deze persoon hebben gestemd.

Demat
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 30/07/07, 00:33

Christophe schreef:2) De stakingen van chirurgen die € 7000 per maand betalen en die schreeuwen om hun koopkracht of andere stijgende verzekeringspremies maken me aan het lachen...



welkom

de zeldzame chirurgen die slechts € 7000 verdienen; zijn ziekenhuismedewerkers die aan het begin van hun carrière staan; daarom is het het ziekenhuis dat hen verzekert.

7000€ is een gemiddelde huisarts, een chirurg, je telt er een 1 bij op en dan heb ik het niet over het inkomen van radiologen!!! Het doet je echt geloven dat het een grap is.

Ik ben in deze omgeving geboren en het stelt me ​​steeds meer teleur!!!!!

@+

PS: je hebt een dictator gekozen, kom nu niet klagen; Ik ben bezig met het inpakken van mijn dozen om te emigreren.
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 30/07/07, 10:16

welkom

Ja, ik ben ook mijn koffers aan het pakken, ik ga met Zac naar Libië, daar zouden we goed gewaardeerd moeten worden.
Maar eerst krijg ik een veterinair certificaat om te bevestigen dat ik echt AIDS heb
SArkozy Identification Dictatuur Ageautoriseerd

Maar dit gaat door, ik kom in plaats daarvan in Cayenne terecht!

De wereld is gek, dictators komen samen, de Amerikaanse ‘president’ was zelfs jaloers op zijn Iraakse tegenhanger!
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 31/07/07, 13:25

Ik ga mijn voet op de grond zetten (en me een beetje opnieuw op het onderwerp concentreren), maar waarom heeft Libië een kernreactor nodig om water te ontzilten? Behalve om Areva een plezier te doen, natuurlijk!

Als je zeewater in een goed ontworpen bakje in de zon zet, verdampt het water en blijft het zout voor mij achter. Het volstaat om een ​​dampterugwinningssysteem te voorzien (bijvoorbeeld door condensatie op een plaat) om ongezouten water te verkrijgen.

Een klein diagram is meer waard dan een lange toespraak, dat is ongeveer wat ik denk:
Beeld

Het enige wat je hoeft te doen is het zout van tijd tot tijd uit het onderste reservoir over te brengen en voila: we hebben zout onderaan en vers water bovenaan.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 31/07/07, 15:09

Targol schreef:Ik ga mijn voet op de grond zetten (en me een beetje opnieuw op het onderwerp concentreren), maar waarom heeft Libië een kernreactor nodig om water te ontzilten? Behalve om Areva een plezier te doen, natuurlijk!


Ben het helemaal met je eens Targol

Ik zou graag een kleine parallel willen trekken met een andere zaak in hetzelfde genre.
Door informatie te zoeken over wat Frankrijk doet of heeft gedaan in de samenwerking op het gebied van kernenergie,
Ik kwam het Iraanse nucleaire programma tegen op Wikipedia.
Een paragraaf verraste mij:

Na de revolutie van 1979
Na de Iraanse revolutie heeft Iran het IAEA op de hoogte gebracht van zijn plannen om zijn nucleaire programma te hervatten, waarbij gebruik wordt gemaakt van verrijkte nucleaire brandstof in Iran. In 1983 was de IAEA zelfs van plan steun te verlenen aan Iran in het kader van een programma voor technische bijstand. In een IAEA-rapport werd duidelijk gesteld dat het tot doel had “bij te dragen aan de vorming van lokale expertise en de nodige mankracht ter ondersteuning van een ambitieus programma op het gebied van kernreactortechnologie en de energiecyclus.” brandbaar “. Het IAEA werd echter onder Amerikaanse druk gedwongen dit programma te beëindigen8. De Iraanse revolutie markeerde een keerpunt in termen van buitenlandse samenwerking op het gebied van nucleaire technologie.
Na 1979 was een ander resultaat van de revolutie de weigering van Frankrijk om verrijkt uranium aan Iran te leveren. Iran kon zijn investering in Eurodif, een naamloze vennootschap die in 1973 was opgericht door Frankrijk, België, Spanje en Zweden, ook niet garanderen. In 1975 kwam het Zweedse aandeel van 10% in Eurodif naar Iran na een overeenkomst tussen Frankrijk en Iran. Het genationaliseerde Franse bedrijf Cogéma en de Iraanse regering richtten vervolgens Sofidif op (Frans-Iraanse onderneming voor de verrijking van uranium door gasvormige diffusie), die respectievelijk 60% en 40% van de aandelen bezat. In ruil daarvoor verwierf Sofidif een aandeel van 25% in Eurodif, waardoor Iran een aandeel van 10% in Eurodif kreeg. Reza Shah Pahlavi leende een miljard dollar (en nog eens 180 miljoen dollar in 1977) voor de bouw van de Eurodif-fabriek, om het recht te krijgen 10% van de productie van verrijkt uranium ter plekke te kopen.

Bron: http://fr.wikipedia.org/wiki/Programme_nucl%C3%A9aire_iranien

Ik ben het eens met de woede van Gegyx pagina 1 en ik denk dat hij de spijker op zijn kop sloeg.
0 x
In eeuwige leren
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 31/07/07, 15:53

Targol schreef:Waarom heeft Libië een kernreactor nodig om water te ontzilten? Behalve om Areva een plezier te doen, natuurlijk!

Vooral als we olie in overvloed hebben om de machines te laten draaien.

Anders, over de gewoonte van Frankrijk om iedereen lessen te geven zonder hen zelf te respecteren – en zijn partners te irriteren:

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 01/08/07, 12:50

Targol schreef:Beeld

Het enige wat je hoeft te doen is het zout van tijd tot tijd uit het onderste reservoir over te brengen en voila: we hebben zout onderaan en vers water bovenaan.


Nou, ik heb al een beetje nagedacht over zo'n systeem en het lijkt me dat het niet zo eenvoudig is ... want om te condenseren heb je een "koud" oppervlak nodig ... maar op je diagram is het de condensatieoppervlak is a priori de heetste ...

Het zou daarom nodig zijn om het "condensor" -gedeelte te begraven (of onder water te zetten in het geval van een drijvend systeem) ... maar in dit geval zou een "circulator" nodig zijn (1 pc-ventilator 12V aangesloten op een kleine PV-plaat bijvoorbeeld?)

Speel dan echter op de dag / nacht-cyclus, maar in dit geval kan de productie vrij laag zijn ...

Ik ben verkeerd?

In ieder geval begrijp ik niet dat dergelijke systemen niet bestaan ​​... erger nog, het lijkt erop dat er nooit een prototype-studie is ontwikkeld ... nou ik ben het nooit persoonlijk tegengekomen ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 01/08/07, 12:54

Een kleine aanvulling op de compensatie voor de vrijlating van de Bulgaarse verpleegsters, verzorgd door zoon Kadafi (overgenomen uit een artikel op de site Le Monde.fr):

Saif Al-Islam Gaddafi schreef:Wat de wapen- en defensieovereenkomsten betreft waarover Parijs en Tripoli discussies voerden, lijkt hij daaraan veel meer belangstelling te hechten dan aan de vraag of Frankrijk een kerncentrale aan Libië zal leveren. Zo'n centrum "is niet essentieel voor Libië", zegt Saif Al-Islam Gaddafi afstandelijk. “We hebben koolwaterstoffen… Het besluit om een ​​kerncentrale te hebben zou ons in staat stellen elektriciteit te exporteren… vooral naar Italië”, voegt hij eraan toe, zonder stil te staan ​​bij de mogelijkheden van waterontzilting in de zee, waarover in Parijs veel werd gesproken.

De kern van de zaak, tussen Parijs en Tripoli, is daarom de militaire aangelegenheid. Waar bestaat het uit? ‘Ten eerste heeft de overeenkomst uiteraard betrekking op gezamenlijke militaire oefeningen. Daarna gaan we Milanese antitankraketten kopen van Frankrijk, voor een bedrag van 100 miljoen euro denk ik. Vervolgens is er een productieproject voor wapens, voor de onderhoud en productie van militair materieel. Weet u dat dit de eerste overeenkomst is voor de levering van wapens door een westers land aan Libië?", verheugt hij zich.


Ten slotte waren we bang dat Frankrijk een kerncentrale aan de Libiërs zou leveren. Het is veel beter: we gaan ze rechtstreeks aan wapenfabrieken leveren :onheil:
Er zijn echt momenten waarop ik me schaam om Frans te zijn!!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten