Voeding Gazpar (en consumptie?)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
gommearabique
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 06/03/16, 10:57

Voeding Gazpar (en consumptie?)




par gommearabique » 10/03/16, 15:56

Hallo, weet u hoe de Gazpar communicerende meter van elektriciteit wordt voorzien, want er zit bij mijn weten geen elektriciteitsvoorziening in de doos waar de oude meters in zitten?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par Christophe » 10/03/16, 16:02

Na Linky, val je Gazpar aan?

Misschien moeten we de zaak Linky al afsluiten, toch? Want uiteraard is het eigen verbruik van de Linky niet belangrijker dan dat van de oude elektromagnetische schijfmeters...

Suggesties / interne consumptie-meter-EDF-t14568.html # p300287
0 x
gommearabique
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 06/03/16, 10:57

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par gommearabique » 10/03/16, 17:44

Nou ja, op een rij zoals ze zeggen. Ik vraag me zelfs af of het geen groot probleem is om de elektriciteit in de gasbox te krijgen ... Het enige dat komt van de vervanging van een watermeter, ik heb gemerkt dat de index van de nieuwe meter n ' was niet bij 0, ik denk dat het tijdens de test van de meter was dat het begon te lopen, maar vermenigvuldigd met het aantal abonnees is het een leuke kleine valsspelen, omdat de volgende stelling niet had telde de startindex!
Ik werd achterdochtig, sommigen zouden zeggen paranoïde, met de zelfcertificering van industriële producten en lang vóór VW heb ik de indruk dat het overal vals speelt.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par izentrop » 10/03/16, 17:50

Hallo natuurlijk:
De aardgasmeter van Gazpar verzendt twee keer per dag, in minder dan een seconde, gegevens via radiogolven naar een concentrator, met een frequentie van 169 MHz

The-counter-communicatie-Linky-en-Gazpar.

Houd een frequentie vast die ik goed kende toen ik radiotelefonie oefende. Nu worden deze frequenties teruggewonnen voor andere toepassingen. :frons:

Ik heb gemerkt dat de index van de nieuwe meter niet bij 0 was,
Waar het om gaat is de index waarmee bij de inbedrijfstelling rekening wordt gehouden, toch?
0 x
gommearabique
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 06/03/16, 10:57

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par gommearabique » 10/03/16, 18:10

ja het is natuurlijk izentrop, maar waar halen we de stroom uit de gaskast? De radiogolf zit, zoals u zegt, niet in het gas?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par Gaston » 10/03/16, 18:13

Ik denk (ik weet het niet zeker : Oops: ) dat de meter zelfaangedreven is met een turbine in de gasstroom.
Met een condensator of een minibatterij moeten we genoeg hebben om de teller en de twee seconden transmissie per dag te laten werken.

Wat zeker lijkt, is dat de meter geen binnenkomende draad heeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
f6gia_88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/09/09, 14:20
Plaats: Vogezen

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par f6gia_88 » 10/03/16, 18:26

Bonjour à tous
Misschien wordt de RFID-technologie of de chip aangedreven door de "server" -transmissie?
Dit systeem maakt gebruik van 2 frequenties, een lage frequentie voor ontvangst en stroomvoorziening van de chip en een hogere frequentie tegelijkertijd voor transmissie... Bij het uitlezen van bepaalde waterbedrijven, die deze technologie al gebruiken, gaat een uitgerust voertuig stationair draaien en wordt geactiveerd door het passeren van de counterchips, het is erg snel
0 x
gommearabique
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 06/03/16, 10:57

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par gommearabique » 10/03/16, 18:33

bedankt gaston etf6gia voor je antwoord, maar ik dacht dat ik had gelezen dat het hetzelfde zou zijn als voor de linky door CPL naar een concentrator, vandaar mijn vraag over de benodigde elektrische energie, ik kijk op de engie-site...
0 x
gommearabique
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 06/03/16, 10:57

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par gommearabique » 10/03/16, 18:42

Nou, ik heb mijn vraag te snel gesteld: ik heb het antwoord zelf op internet gevonden: er komt een batterij geïntegreerd in de nieuwe gzspar-meter (levensduur van de batterij: 20 jaar) en radiotransmissie naar de concentrator.
Hartelijk dank iedereen voor uw antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
f6gia_88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/09/09, 14:20
Plaats: Vogezen

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par f6gia_88 » 10/03/16, 19:23

Gommearabique
Ik vond hetzelfde antwoord op de gesloten chat van GDF/SUEZ (Engie wat...) frequentie van 169 MHz en bereik van 1 km, twee keer per dag.
De concentrators worden geplaatst in inspectieputten en netwerkkleppen. En antennes VHF-type verticaal en GSM verschijnen op elke verzamelplaats om de verzonden gegevens te verzamelen en het GSM-netwerk te betreden. De vraag die opkomt is: zal het zijn op een eigen GSM-netwerk zoals Orange, Bouygues, SFR of het GigaHertz GSM-netwerk dat ErDF zal opzetten om de Linky gegevens van de elektriciteitsmeter te lezen, uiteraard, nog steeds een radiovervuiling in zicht ....
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten