Voeding Gazpar (en consumptie?)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par chatelot16 » 11/03/16, 10:05

in een land dat te veel geld heeft en niet genoeg beschikbare werknemers, moet alles geautomatiseerd worden, inclusief de meterstanden!

het is absurd, we bevinden ons in een land waar er te veel werkloosheid is en niet genoeg geld! Het lijkt mij daarom eenvoudiger om de oude meters te laten staan ​​en mensen te blijven laten werken om ze uit te lezen.

maar we bevinden ons nog steeds in dezelfde absurditeit: in de grdf-rekeningen kost arbeid meer dan het materiaal...

Wanneer de staat besluit de sociale lasten te verschuiven van werk naar materiaal, zullen we wellicht stoppen met het verspillen van materiaal! Zullen we alleen automatiseren wat het verdient om geautomatiseerd te worden?

nog een opmerking: een communicerende meter lijkt mij nuttig als deze prijzen mogelijk maakt op basis van de real-time situatie van het netwerk... linky en gaspar doen niet aan real-time aangezien ze één of twee keer per dag worden verzonden: dus dat zal niet zo zijn genoeg om geen echt slim netwerk te maken

het echte slimme elektriciteitsnet zal echter zeer nuttig zijn om de behoefte aan elektriciteitsopslag te verminderen, door consumenten te informeren over de overvloed aan elektriciteit met lagere prijzen om apparaten automatisch aan te zetten... of uit te zetten als het te duur is... linky en Gaspar kan dit niet doen, omdat zij alleen met de leverancier communiceren en niet met de klant

de oplossing lijkt mij eenvoudiger: houd de meters eenvoudig voor iedereen, en voeg efficiëntere meters toe die communiceren met de ADSL-box van de klant voor degenen die willen profiteren van het variabele tarief van het slimme netwerk... in eerste instantie zijn het alleen de grote energieverbruikers die winstgevend zullen zijn in dit systeem

linky en gaspart zijn schoften: te duur voor de gewone klant en onvoldoende om te doen wat er gedaan moet worden
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par chatelot16 » 11/03/16, 10:11

over het algemeen bevindt zich naast elke gasmeter een regelaar: deze regelaar zou een turbine kunnen bevatten die de meter(s) die ernaast staan ​​van stroom kan voorzien... een batterij die 20 jaar meegaat lijkt mij duur: het is mogelijk, maar het zal groot moeten zijn... met een microturbine in de regelaar is er genoeg om een ​​accu op te laden
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par izentrop » 11/03/16, 10:19

chatelot16 schreef:linky en gaspart zijn schoften: te duur voor de gewone klant en onvoldoende om te doen wat er gedaan moet worden
+1
Bovendien zullen slimme mensen vanwege hun communicatieve karakter snel om hen heen kunnen komen en zullen elektriciteitsleveranciers veel verliezen in de ‘race to the chase’ door onvoorziene updates of aanpassingen door te voeren.

In het buitenland lijkt het al gebeurd te zijn http://forums.futura-sciences.com/habit ... ost5525191
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par moinsdewatt » 12/03/16, 14:02

GRDF zet Gazpar in en bevestigt de opkomst van biomethaan

Door PP, 10/03/2016

..................

Inzet van de slimme meter van Gazpar


Maar ook zal in vier proefzones* de inzet van de slimme meter van Gazpar plaatsvinden, waarvan er tussen 11 en 2017 2022 miljoen over het hele grondgebied moeten worden geïnstalleerd. Na de eerste geschillen over zijn tegenhanger Linky voor elektriciteit, heeft de adjunct-directeur van GRDF nodig om gerust te stellen over de lage emissie van golven door Gazpar: "een radio-uitzending gelijk aan een pieptoon in de garage om de index van de dag te verzenden (...) en het equivalent van de inzet van 10 tot 15.000 extra mobiele telefoons die op het dak zijn geïnstalleerd van het gebouw”, legt Jean Lemaistre uit. En om de nadruk te leggen op “transparantie” en het verschil met de inzet van Linky: “De functionaliteiten van de nieuwe meter zijn gedefinieerd in overleg met gemeenschappen en consumentenverenigingen (…) de vier pilotoperaties zullen worden gebruikt om dit overleg voort te zetten.”


*De vier Gazpar-pilotzones: 18 gemeenten in het Pays de Saint-Brieuc, Le Havre, Nanterre/Puteaux, Rueil-Malmaison, 4e en 9e arrondissement van Lyon en Caluire-et-Cuire.

http://www.batiactu.com/edito/grdf-depl ... -44043.php
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par Christophe » 12/03/16, 14:17

chatelot16 schreef:linky en gaspart zijn schoften: te duur voor de gewone klant en onvoldoende om te doen wat er gedaan moet worden


Waarom te duur, aangezien het volledig wordt gedekt door de leveranciers?

Leveranciers zullen de installatie op middellange termijn rendabel maken via:

tot een beter beheer van het "slimme netwerk"...of de "slimme pijp" liever voor gas!
Sterker nog: aangezien de industriële energieprijzen in realtime worden genoteerd, zal het beter kennen van de behoeften een voordeel zijn bij het aanbodbeheer!

b) De facturering zal daarom nauwkeuriger maandelijks plaatsvinden meer cashflow tijdens piekconsumptieperioden.
Wat zou het energieverbruik kunnen beïnvloeden, maar ook het totale verbruik van de meest bescheiden huishoudens...we mogen hopen dat mensen meer aandacht zullen besteden aan hun minst koude verbruik?

c) Ten slotte zal een ander deel van de winstgevendheid dat zijn het einde van het bedrog met schijfmeters of meteroverbrugging (je kunt er zeker van zijn dat sommigen die klagen over slimme meters dit soort mensen zijn...)

En ongetwijfeld nog andere redenen (ik ben geen ingenieur bij EDF of ENGIE)... want het is niet met een jaarlijkse verhoging van 2 tot 3€ op de factuur van de klant dat we een meter rendabel maken die minstens 200€ kost om geïnstalleerd te worden en waarvan levensduur bedraagt ​​20 jaar...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par izentrop » 12/03/16, 15:02

Christophe schreef:c) Ten slotte zal een ander deel van de winstgevendheid dat zijn het einde van het bedrog met schijfmeters of meteroverbrugging (je kunt er zeker van zijn dat sommigen die klagen over slimme meters dit soort mensen zijn...)

Toevallige veronderstelling omdat er geen statistieken zijn (bij het grote publiek bekend) over dit onderwerp en ik denk dat ze de middelen hebben om dit op te merken door te vergelijken met een stroomopwaartse meter (bijvoorbeeld bij de concentrator) :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par Christophe » 12/03/16, 15:20

Ik denk dat EDF zeer goede interne statistieken heeft over bedrog... maar als we er publiekelijk over praten zouden we fouten in hun systeem toegeven en zouden 'anderen' op ideeën komen. Dus houden ze zich liever stil...logisch!

Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat het er meer zijn dan je denkt...

En degenen die vals spelen, ik kan je vertellen dat ze VEEL vals spelen... duizenden of zelfs tienduizenden kWh per jaar worden gewist of omzeild. Zodra de meter eenmaal is geopend, kun je er net zo goed voor gaan. .

Hoe stel je een cheater voor: degene die krachtig verwarmt met elektriciteit zonder thermostaat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
f6gia_88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/09/09, 14:20
Plaats: Vogezen

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par f6gia_88 » 12/03/16, 19:16

Ja, wat zeker is, is dat de Linky wordt aangedreven door het 220- of tri EDF-netwerk, dus geen probleem, voor de gazpar, ja, het is inderdaad een geïntegreerde batterij die hem van stroom voorziet en zoals velen zeggen, de zekerheid dat hij lang meegaat 15 of 20 jaar is niet één.
Voor Linky-transmissieniveaus is het eerste niveau CPL OF VHF op 169 MHz of een ander niveau in de band. Deze laatste zou alleen gemonteerd worden in plaats van de CPL-module om meters te ver weg aan te sluiten om een ​​betrouwbare CPL-verbinding te hebben, het lijkt mij dat er verder dan 400 M is uitgelezen en als andere CPL-meters niet het benodigde relais kunnen leveren. Het gaat om een ​​VHF-antenne op EDF-transformatorstations als meters VHF moeten gebruiken vanwege hun afstand, naast een GSM-antenne...

Voor Izentrop is de link erg lastig, ik zet mijn leespagina's niet systematisch in favorieten...
Oké, ik heb er 1 gevonden
https://www.labenergie-gdfsuez.com/fr/e ... nicant-gaz
Groeten aan iedereen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par chatelot16 » 12/03/16, 20:02

bedriegers met oude wielsnelheidsmeters heb ik gezien: een klein gaatje boven de snelheidsmeter waar een ijzerdraad doorheen kan worden geregen die het wiel raakt en verhindert dat het gaat draaien... wie dat ook deed dacht dat dat niet zichtbaar was omdat de teller hoger stond dan hij.. maar voor mij, die langer was, viel het op als een schop onder mijn kont

dit soort chaos kan gebeuren als de meter in huis staat: edf kan niet naar binnen voordat deze geopend is, dus we kunnen eerst de draad verwijderen... om de fraude te vinden moeten ze het gat opmerken

een ander fraudemiddel is op bepaalde plaatsen mogelijk: schroef de bevestigingen van het elektrische paneel aan de muur los en kantel het: voorbij een bepaalde hoek komt het wiel van de meter uit zijn normale positie en vergrendelt ... dus gratis elektriciteit: als de edf arriveert, moet u deze weer op zijn plaats plaatsen voordat u ze binnenlaat

degenen die dit soort trucjes doen, doen het niet fulltime om een ​​redelijke consumptie mogelijk te maken

er is geen noodzaak voor de linky om deze fraude te voorkomen: elektronische tellers zijn voldoende

met de huidige elektronische meters of de linky is de enige mogelijke optie de piratenverbinding stroomopwaarts van de meter... de linky zal degene onthullen die soms stroomopwaarts soms normaal is aangesloten om een ​​redelijk verbruik te bereiken... maar het zal niets doen tegen iemand die alleen bepaalde apparaten upstream aansluit en de rest zoals normaal

het enige echte middel om fraude met piratenverbindingen op te sporen zijn tellers per buurt, die je kunt vergelijken met de som van de klantentellers... maar aangezien de fraude laag is, is het mogelijk dat de nauwkeurigheid niet voldoende is... de linky zal niet veel veranderen

de beste manier om fraude op te sporen is door competente agenten die de meters komen opnemen... het doel van de linky is om de metingen te automatiseren en bezoeken te vermijden... zodat de piratenverbindingen nog langer onzichtbaar blijven als er niemand komt kijken hen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Voeding Gazpar (en consumptie?)




par Christophe » 12/03/16, 21:13

chatelot16 schreef:er is geen noodzaak voor de linky om deze fraude te voorkomen: elektronische tellers zijn voldoende


Een elektronische teller verhindert een bypass niet...en sommige mensen durven dat wel!

Maar ja, ze weerhouden ons ervan om aan de index te sleutelen... maar ze staan ​​het slimme netwerk/de slimme leiding niet toe die het mogelijk maakt om elektronische EN communicerende meters "gratis" te maken voor de consument!

Met andere woorden: EDF zou de verandering van elektronische meter niet kunnen "aanbieden" als ze niet communicatief waren...
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten