Warmtepomp aangedreven door oliegestookte energiecentrales van EdF

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/11/08, 11:32

Christophe schreef:Rekening houdend met de lijn- en transformatieverliezen, resulteert dit in een "centrale efficiëntie" van bijna 50%, wat allemaal hetzelfde zeer hoog is.

ouhla! we gaan van 27% naar 55% door een berekeningsmethode die een beetje "sleazy" is ... Ik geef toe dat ik ook "altijd gehoord" heb dat een energiecentrale niet rendabel was ...

Dirk Pitt schreef:we kunnen niet alle Franse huishoudens verwarmen met hernieuwbare energie. nog niet in ieder geval.

als het met hout hernieuwbaar is, niet gevaarlijk, bosbranden vermijdt, banen creëert en geen fossiele CO2.
er zijn ook thermische zonnepanelen in combinatie met vloerverwarming ;-)
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 17/11/08, 11:43

jonule, ik zei "alle" Fransen
Ik heb de wiskunde (nog niet) gedaan, maar het lijkt me niet dat we iedereen kunnen verwarmen met hout met zonne-energie back-up (of omgekeerd). heb je betonnen elementen?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/11/08, 12:09

"iedereen"? ah moet weten, je zei "helemaal Frans" :D

anders wel: in Frankrijk hebben we genoeg hout om het zonder olie te stellen.
Ik spreek voor de verwarming.
en zonder de transformaties in zaagselkorrels, divers onderhoud (heggen) enz ...

dan is het hetzelfde met elektrische verwarming als we je redenering stricto sensu opvatten: we kunnen niet iedereen verwarmen met kernenergie, we hebben meer energiecentrales nodig en we kunnen niet alles van de ene op de andere dag installeren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/11/08, 12:47

Met "zonne-supplement" is het Dirk Pitt breed ... als iedereen 65m² thermische zonne-energie had zoals wij ... je kunt er zeker van zijn dat dat genoeg zou zijn en dat "Total Mazout" en Gdf failliet zouden gaan ... en daar zou minder zomerkampen hebben voor de EdF CE ...

Corrolaire: dat laten ze niet gebeuren ...

Nog een voorbeeld: je plaatst 65 m² PV-paneel op een warmtepomp en met een goede energiebuffer (thermisch en / of elektrisch) en presto heb je 20 jaar niets anders meer nodig om te verwarmen ... na vraag kost c 'is een ander verhaal: in feite door 65 m² PV = € 60 te installeren, "schiet" u uw verwarmingsfactuur (000 / 60 = € 000) "vooruit" voor de komende 20 jaar ... Wie kan het betalen voor het moment? NIEMAND!!

ps: bedankt voor het niet trollen in het debat anti nuke jonule ... we kijken naar je ... 8)
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 17/11/08, 13:14

jonule schreef:anders wel: in Frankrijk hebben we genoeg hout om het zonder olie te stellen.
Ik spreek voor de verwarming.
en zonder de transformaties in zaagselkorrels, divers onderhoud (heggen) enz ...


sorry, Jonule maar ik houd er niet van dat we in een vacuüm spreken, dat we bevestigingen naar voren brengen zonder cijfers of bronnen (of beide) te citeren

dus een snelle rondgang op het web in 10 minuten vertelt me ​​dat het jaarlijkse verbruik van de residentiële sector (zonder de tertiaire sector) voor verwarming + sanitair water ongeveer 39 Mtoe bedraagt ​​(in 2004: bron industrie.gouv.fr)

Aan de andere kant is de geëxploiteerde energiehoutbron ongeveer 7.5 Mtep en studies schatten een extra potentieel van ongeveer 5 Mtep. (bron ademe en IFN) of een maximaal jaarlijks potentieel van ongeveer 13 Mtep.
dat is minder dan de helft van de verwarmingsbehoefte van de woonsector. we kunnen de isolatie verbeteren, maar ik weet niet zeker of dat voldoende is om het verbruik te verlagen tot 13 Mtep.

vertel me alsjeblieft of ik het mis heb.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

warmtepomp




par tigrou_838 » 17/11/08, 13:15

hello,

+1 voor "primaire anti-PAC"

tigrou : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/11/08, 13:18

Uh +1 op welke manier? Ben je met of tegen mij? : Mrgreen:
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 17/11/08, 13:22

Ik probeer gewoon mijn punt te verdedigen om dingen voor elkaar te krijgen. het is gemakkelijk om dit of dat en yaka te zeggen.
we zijn er om ideeën en informatie uit te wisselen;
geen concurrentie of strijd
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/11/08, 13:25

Ja knappe Dirk ... behalve dat ... ik zou het graag willen weten hoe wordt de houtvoorraad geschat? Heb je de link op het ademe?

Naar mijn bescheiden mening begrijpt ze alleen brandhout in blokken... dus niets over het terugwinnen van kreupelhout en afval ... als?

Een boom die in meubels terechtkomt, is naar volume ongeveer 82 tot 98% van het hout "afval"... een enorm meubelstuk natuurlijk ... spaanplaatmeubels gebruiken deze restjes precies ...

Beeld

Bron: https://www.econologie.com/la-filliere-b ... -3742.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

warmtepomp




par tigrou_838 » 17/11/08, 13:28

hello christophe,

je weet dat ik bij je ben over dit onderwerp.

als ik alle reclame op tv of in de kranten zie voor de installatie van pacs, wacht ik begin januari ongeduldig "als de wet wordt aangenomen" zal de hulp voor de pacs drastisch afnemen, en dat voor zonne-energie blijft normaal.

Nou, misschien hebben mensen eindelijk begrepen dat pacs niet ecologisch zijn.

"dit is alleen mijn verantwoordelijkheid"

"ik ben anti PAC"

tigrou
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 257-gasten