Ossetië: de nieuwe Tsjetsjenië van het Kaspische gas?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/08/08, 10:52

Juist, de Georgiërs van deze twee provincies vertrouwen de Russen meer. Waarom ? Russische infiltratie of andere bevolkingsgroep?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 25/08/08, 11:45

Bovenal zie ik dat de informatie uit deze twee provincies alleen afkomstig is van Russische vertegenwoordigers.

Dat niemand ging kijken, tel de vermeende etnische zuivering (2000 doden op de eerste dag) van de Georgische aanval.
Aan de andere kant zijn er afpersingen geweest tegen de Georgiërs.

De voortdurende stoomwals, de doema vraagt ​​de Russische president om de onafhankelijkheid van de 2 provincies te erkennen.

Als het onafhankelijk wordt, omdat het door hen wordt erkend, hebben ze niets te doen ten zuiden van deze gebieden in het Georgische land.

Hoe dan ook, niets is duidelijk.
Omdat er momenteel in Georgië twee Russische bases zijn en een Amerikaanse... dus?
De Russen lijken thuis, en willen niet weg...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/08/08, 16:18

dat moeten ze wel, al was het maar om daar ook geen Amerikaanse raketten onder hun neus te hebben.
Omdat het communisme viel, liet Rusland los wat we wilden teruggeven aan de internationale gemeenschap, en we plaatsen nog steeds raketten in Polen. het betekent dat de VS hun invloedssfeer zoveel mogelijk blijven uitbreiden. Daarom is het normaal dat ze antwoorden volgens dezelfde verdraaide regels.
Helaas gaat dit ten koste van de lokale bevolking. Er zijn altijd misstanden. Ik wed dat het er veel minder zijn dan in Irak
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/08/08, 15:09

Wauw...

Rusland erkent de onafhankelijkheid van Abchazië en Zuid-Ossetië NOUVELOBS.COM | 26.08.2008 | 15: 03

Op de Russische televisie zei president Dmitri Medvedev dat hij “de decreten had ondertekend” over de erkenning van deze twee separatistische republieken van Georgië. Parijs, Londen en Rome verwerpen dit besluit, dat voor Tbilisi "geen juridische waarde heeft". Maandag achtte Washington de stemming van het Russische parlement ‘onaanvaardbaar’.

Rusland erkent de onafhankelijkheid van de twee afgescheiden republieken van Georgië, Abchazië en Zuid-Ossetië. Dit werd op dinsdag 26 augustus aangekondigd door de Russische president Dmitri Medvedev: “Ik heb de decreten ondertekend over de Russische erkenning van de onafhankelijkheid van Zuid-Ossetië en Abchazië. Rusland roept de andere staten op om zijn voorbeeld te volgen”, zei hij in een plechtige verklaring Russische televisie.
“Ik heb de decreten ondertekend over de Russische erkenning van de onafhankelijkheid van Zuid-Ossetië en Abchazië”, zei hij in een plechtige verklaring op de Russische televisie.


Als de bush niet aan het einde zat, denk ik dat het iets "gespierder" zou zijn...

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... losse.html
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/08/08, 15:42

lejustemilieu schreef:Waarom vechten? er is geen olie meer Rohhh

Christophe schreef:Oh, als er nog over is... en gezien de stijgende prijs van het vat denk ik dat er, omgezet in $, veel meer over is dan wat er al geconsumeerd is... wat het nu veel meer waarde geeft dan in het verleden!


sommigen op deze site zijn van mening dat olie om "ecologische" redenen niet duur genoeg is.....
we moeten dan ook niet verbaasd zijn dat de belangstelling voor de olieoorlogen actueel wordt gemaakt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/08/08, 15:51

in ieder geval beschikt het Westen alleen over het diplomatieke kanaal. Economische bedreigingen zijn niet effectief omdat we afhankelijk zijn van Russisch gas, en militair aanvallen zou zelfmoord zijn. De permanente weigering om deze twee nieuwe landen te erkennen zou hen ertoe kunnen aanzetten om hun gehechtheid aan de Russische Federatie te vragen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/08/08, 16:35

Doe wat de Dalai Lama zei: plaats het NAVO-hoofdkwartier in Moskou!!! En accepteer Rusland in de EU! :schok: :schok: :schok:

Kan een Dalai Lama seniel worden? Jij denkt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/08/08, 18:04

Christophe schreef:Kan een Dalai Lama seniel worden? Jij denkt?
Het is onmogelijk. Een Dalai Lama is een bron, een afgrond van wijsheid.
Hij heeft een derde oog, waardoor hij om hoeken en verder dan uw basisvisie kan kijken.
Hij is een man die niet vaak naar de oogarts gaat, en als hij een bril draagt, is dat om er modieus uit te zien, want laten we niet vergeten dat hij een onsterfelijke geest is.
Ik denk dat het in de derde graad resoneert, simpelweg om te suggereren dat het China is dat de EU binnenkomt
:D
Christophe, pas op dat u van nu af aan niet lastert in de richting van het oog van God!
Het kan fataal zijn. Een voorbeeld :
http://eso-news.blogspot.com/2008/08/la ... ahveh.html

-----
:schok:
En deze, wat vinden jullie ervan?
Ook de komende jaren zal er opwinding zijn... op zee en onder zee.
http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... tique.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Re: Ossetië: het nieuwe Kaspische gas Tsjetsjenië?




par Lietseu » 26/08/08, 20:04

Christophe schreef:Alles staat in de titel en ik heb de indruk dat de media de ernst van de situatie niet analyseren...Het doet me vaag denken aan de redenen voor de oorlog in Afghanistan of Tsjetsjenië : olie, gas en/of transport van deze energiebronnen...

We zouden de onderkant van de kaarten van de regio moeten vinden, alles moest heel goed worden uitgelegd...

Hier is al een heel goed up-to-date artikel van Wikipedia: http://fr.wikipedia.org/wiki/Guerre_en_ ... tie_du_Sud


Welnu, je ziet dat het nieuws je reden geeft: hoe lang nog voordat er een algemene oorlog komt, omdat de Russen weten dat we rijp zijn om rauw gegeten te worden?

Met mijn helderziende groeten...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 26/08/08, 20:18

Christophe schreef:Doe wat de Dalai Lama zei: plaats het NAVO-hoofdkwartier in Moskou!!! En accepteer Rusland in de EU! :schok: :schok: :schok:

Kan een Dalai Lama seniel worden? Jij denkt?


Zeker niet, maar hij kijkt duidelijk in de harten van mensen en hij moet een heel duidelijk idee hebben van wat de toekomst voor ons in petto heeft. : Mrgreen:

Ik wijs u erop dat de Russen (hun vertegenwoordigers) naast gas en olie nog iets anders hebben!
Het verlangen om de suprematie van hun toekomstvisies aan de wereld op te leggen... de partij van kameraad Stalin (die superbitch) is niet dood in het hoofd van Poetin (we zullen hem uiteindelijk opeten, zoals zijn naam zegt) in het patois-québecquois), maar hij vindt misschien een heel goede manier om ons te laten zien wat hij onder zijn hoed heeft (in Brussel "in het koffiezetapparaat") en ik ben bang dat het veel pijn zal doen, ik heb contacten met de Russen hier en ik kan je vertellen dat we in de hoofden van het Russische volk decadente mensen zijn die het niet eens verdienen om te leven. Bovendien heeft de rijkdom van het Westen hen doen kwijlen sinds Papa Lenin en misschien nog veel verder weg...

Ten slotte kunnen we de loop van de geschiedenis niet veranderen
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 348-gasten