Ossetië: de nieuwe Tsjetsjenië van het Kaspische gas?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/08/08, 20:21

Vui Ik geef toe dat ik ging liggen om wat langer naar de mooie muziek te luisteren: adagio voor strijkers...
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 18/08/08, 23:05

Russische lanceerplatforms voor raketten in Ossetië

Bovendien zou de hoofdstad van Georgië, Tbilisi, binnen het bereik van Russisch vuur liggen, aangezien Moskou verschillende lanceerplatforms voor SS-21 tactische raketten in Zuid-Ossetië heeft ingezet, meldde het Amerikaanse dagblad The New York Times zondagavond 17 augustus op zijn website.

GOED het is duidelijk, de Russen zijn een stap voor op de VS die raketlanceerplatforms moeten installeren in Polen. Ze tekenden deze week ook de definitieve overeenkomst (te controleren) omdat de Polen zich steeds meer zorgen maken.

Een KOUDE OORLOG van de 21e eeuw wordt voorbereid met een wapenwedloop. In de regio wordt het bloedheet tussen Russische raketten in Ossetië, Iraanse raketten gericht op Israël, raketten in Polen gericht op Moskou.

Je hoeft alleen maar op de knop te drukken.

Wie begint ?? :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 18/08/08, 23:21

De goede buitenaardse wezens zullen tussenbeide komen om het bloedbad te voorkomen. (Tenminste de echte marsmannetjes...)

Waarom zorgen maken? Er zijn al enkele menselijke exemplaren meegenomen om andere landen te zaaien.
We zijn een ras van pioniers, zeg ik je!

Wat me stoort is dat wat er op aarde uit zal komen, de machtigen van vandaag zijn, de slechteriken die het verprutst zullen hebben...

Zie je Sarko en Carla 10 jaar lang in een ondergrondse bunker om zich te vermenigvuldigen en de aarde opnieuw te bevolken?
Ik sterf liever dan dit te leven!
Dus zullen ze alleen hun medemensen neuken.
: Mrgreen:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 18/08/08, 23:30

In het laatste nieuws JT FR3: "de Russen spelen met de zenuwen van de Georgiërs, EU en VS door zich niet terug te trekken uit Georgië".

Ze weten heel goed dat niemand de Russen durft te raken, in deze tijd kunnen ze hun raketbases opzetten in Zuid-Ossetië en ook sporen achterlaten in Georgië (antipersoonsmijnen bijvoorbeeld).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 19/08/08, 09:26

Het was genaaid van witte draad:

Georgië: "Russische vredeshandhavers" blijven in Zuid-Ossetië, zegt Russische functionaris

Ook de permanente vertegenwoordiger van Rusland bij de NAVO, Dmitry Rogozin, bevestigt opnieuw dat de Russische troepen zijn begonnen met hun terugtrekking uit Georgië, wat Tbilisi nog steeds ontkent.
Een buitengewone vergadering van de NAVO, bijeengeroepen op verzoek van Washington en gewijd aan de Russisch-Georgische crisis, wordt geopend in Brussel.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice gelooft dat Rusland "een zeer gevaarlijk spel" speelt met de Verenigde Staten.


http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... etie_.html

Poetins idee van de Russische vredestichter is dat van Bush met zijn 'preventieve' oorlog meer dan waard... : Cheesy: :frons: :onheil:

Wat betreft de raketten in Ossetië, die hebben "slechts" een bereik van 120 of 185 km cf: http://en.wikipedia.org/wiki/OTR-21_Tochka

Het zijn geen intercontinentale raketten, dus...
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 19/08/08, 11:28

Wat betreft de raketten in Ossetië, die hebben "slechts" een bereik van 120 of 185 km cf: http://en.wikipedia.org/wiki/OTR-21_Tochka

Het zijn geen intercontinentale raketten, dus...

Ze willen Georgië alleen maar intimideren door naar Tbilisi te wijzen.

Overige info vanmorgen:

http://actu.orange.fr/articles/a-la-une ... trait.html

De Georgische diplomatie beschuldigt het Russische leger ervan bruggen in het westen en midden van het land te hebben ondermijnd en de kazerne van de militaire basis Senaki (west) te hebben opgeblazen.

De Russische troepen leken zich niet voor te bereiden op hun vertrek, en AFP-journalisten merkten op dat ze hun kamp hadden opgeslagen in hun posities of oprukten op Georgisch grondgebied.

Volgens een Amerikaanse defensiefunctionaris hebben de Verenigde Staten geen significante terugtrekking van Russische troepen uit Georgië waargenomen, in tegenstelling tot toezeggingen van Moskou.

"We blijven de situatie volgen en het is waarschijnlijk wat vroeg, maar we hebben vandaag geen significante Russische terugtrekkingen uit Georgië gezien", zei hij maandag op voorwaarde van anonimiteit.

De Russen waren bruggen aan het mijnen; ze forceren "blokkades" van de Georgische politiediensten (ik zag gisteren het rapport waar een Russische tank de 4X4 van de Georgische politie aan de overkant van de weg duwt bij Tbilisi en geen Georgiër reageert - zat er niemand in de auto's? -). Indrukwekkend, het herinnert aan 1968, de invasie van Praag.
Ze denken dat ze thuis zijn, terwijl Georgië een onafhankelijk land is; De Georgische president maakte een fout door Zuid-Ossetië aan te vallen, het gaf de Russen een voorwendsel om Georgië binnen te vallen.

.....tenzij Georgië het met opzet deed om een ​​internationale reactie uit te lokken. De president is erg pro-VS, hij studeerde aan een Amerikaanse universiteit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 24/08/08, 15:39

Zeer verontwaardigd over de vredestroepen die traag zijn om de rest van Georgië binnen te vallen!...
:onheil:

In een eerdere post had ik vermeld dat Azerbeidzjan zijn olie niet langer kon oppompen, na de verbrande pijpleiding.
De opgeblazen spoorbrug verhinderde het vervoer per spoor, waardoor doorvoer via een Russische haven het enige alternatief was.
Maar de spoorverbinding werd snel hersteld.

En nu is de trein met de koolwaterstoffen net op een mijn ontploft...

http://tempsreel.nouvelobs.com/depeches ... olier.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 24/08/08, 20:54

Nou, ik herinner me maar één ding uit deze zaak:

De Georgische president is een oplichter : Cheesy:

Nu hoef je alleen nog maar de 2 separatistische provincies los te laten. Vrije volksbepaling, heet dat.

Het herinnert me eraan dat Saddam ook Iran aanviel met de zegen van de Verenigde Staten en zonder er enig voordeel uit te halen. Welnu, een vraag: heeft een Amerikaanse bondgenoot ooit geprofiteerd van operaties die onder hun instigatie zijn uitgevoerd?

En, men kan de Russen bekritiseren, maar daar keur ik hun actie goed. Ik vind het ook normaal dat ze zoveel mogelijk op hun plek blijven, en dat ze hun vrienden niet in de steek laten in de handen van de pro-VS-VN.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/08/08, 21:22

Hallo Philippe Schutt

Tussen Carybde en Sylla schommelt mijn hart... Geloof je dat er een is om de ander te verlossen? Het gaat er in ieder geval om zich de rijkdom van anderen toe te eigenen en we zullen de inboorlingen niet vragen door wie ze het liefst geneukt worden.....gemaaid (om beleefd te blijven). :frons:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 24/08/08, 21:52

Ben het met je eens, maar laten we niet vergeten dat er in deze 2 provincies ook Georgiërs zijn, die hete billen zullen hebben (een beetje zoals de Tibetanen in Tibet..)

Dat een vredesmacht, gemandateerd door de VN (nog zo'n onzin), een coalitie is, en niet alleen het machtigste scheelziende grensland. Er waren ook Georgiërs, maar die zijn er niet meer; dus het VN-mandaat is nu scheef en zal resulteren in annexatie, of budistan.

Dat een vredesmacht, gemandateerd door de VN, geen paspoorten van zijn nationaliteit uitdeelt aan de inwoners die hij sorteert.

Het is alsof in Libanon de Fransen die de vrede bewaren (of beter gezegd die bufferen en de punten tellen) Franse paspoorten uitdelen aan alle Maronieten (christenen).
Ga wat later weg om te verklaren dat deze Libanese gebieden hun eigendom zijn, omdat het de wens van de Maronieten is om beschermd te worden door een rechtvaardige macht die naar hen luistert en hen verdedigt tegen de vileine extremisten...

Als we ons terugtrekken, zullen we de infrastructuur van het land niet blijven plagen met mijnen of het bombarderen van economische sites. (Net zoals Israël deed, de infrastructuur van Libanon vernietigend, zelfs in het noorden van het land...)

Als je een vredesmacht bent, moedig je gewapende milities niet aan om etnische zuiveringen uit te voeren, andere burgers te plunderen, te verkrachten of te vermoorden.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten