Ossetië: de nieuwe Tsjetsjenië van het Kaspische gas?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 17/08/08, 20:21

Nadat een brand de pijpleiding Baku-Tbilisi-Ceyhan (Turkije) buiten dienst heeft gesteld, betekent de sluiting van de spoorlijn dat de enige Azerbeidzjaanse olie-export wordt geleverd door een oliepijpleiding die de velden aan de Kaspische Zee verbindt met de Russische haven Novorossiysk. , aan de Zwarte Zee.

De Russen steunen deze pijpleiding niet die olie naar de EU vervoert zonder door / of onder controle van Rusland te gaan.

Ze willen controle hebben over alles wat "olie + gas" is in deze regio die 20 jaar geleden onder Russische overheersing (ex-USSR) stond.

Georgië in de NAVO en / of de EU en bondgenoot van de VS, het is ondraaglijk voor Poetin, hij de voormalige van de KGB.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/08/08, 22:27

Zet het volume hoger en wees er klaar voor 6 minuten 15 Russisch-Amerikaans geopoltisch "geluk"!

Lange versie van 8min 38: http://fr.youtube.com/watch?v=kFAS3EkJU3M
Dernière édition par Christophe de 18 / 08 / 08, 19: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 17/08/08, 23:26

Christophe schreef:Zet het volume hoger en wees er klaar voor 6 minuten 15 Russisch-Amerikaans geopoltisch "geluk"!

Goed gedaan ! Uitstekend met passende muziek :!:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 17/08/08, 23:30

Een zeer recent nieuws op het nieuws van FR3 om 23 uur: Zouden de Russen het beleid van verschroeide aarde toepassen voordat ze Georgië verlaten (wat nog niet is gedaan omdat er wegversperringen zijn op de weg van Gori naar Tbilisi van + en + vlakbij de hoofdstad: vanmiddag gefilmd door verslaggevers).

Het Georgia National Park staat meer dan 100 hectare hectare in brand, maar officieel hebben de Russen niets gedaan (afgezien van een paar helikoptervluchten over het gebied ... !!).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/08/08, 00:08

martien007 schreef:
Christophe schreef:Zet het volume hoger en wees er klaar voor 6 minuten 15 Russisch-Amerikaans geopoltisch "geluk"!

Goed gedaan ! Uitstekend met passende muziek :!:


Ah dank u meneer!

Ik geef toe dat ik de gevoelens voor de soundtrack heb "gekraakt" :) Ik heb lang geaarzeld (tussen 30 seconden en 1 minuut :D) tussen het Russische volkslied en het lied van de Russische partizanen ... maar het volkslied is veel bekender ...

Anders was het alleen de "bètaversie". Ik heb de "definitieve" versie op youtube gezet. Als het niet vanavond is zal het morgenochtend zijn ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/08/08, 14:47

Moskou zegt dat de terugtrekking van Russische troepen is begonnen, ontkent Tbilisi

NOUVELOBS.COM | 18.08.2008 | 14: 27

De Russische generale staf beweert dat de terugtrekking van zijn troepen is begonnen, zoals de Russische president had beloofd. Integendeel, volgens Tbilisi maken ze nog steeds vorderingen in Georgië.
Moskou heeft naar verluidt verschillende lanceerplatforms voor raketten in Zuid-Ossetië ingezet.

Adjunct-stafchef Anatoly Nogovitsyn zei maandag (18 augustus) dat "in overeenstemming met het vredesplan vandaag de terugtrekking van de Russische vredestroepen is begonnen".
Ondanks het staakt-het-vuren tussen Georgië en Rusland, en terwijl de Russische president Dmitry Medvedev Nicolas Sarkozy heeft beloofd zijn troepen maandag terug te trekken, zouden Russische tanks en soldaten maandag nog steeds in Georgië zijn.

"Helaas zien we geen tekenen dat de Russen zich beginnen terug te trekken of zich voorbereiden om zich terug te trekken uit Georgië", zei de woordvoerder van het Georgische ministerie van Binnenlandse Zaken Chota Utiashvili. "Zes Russische pantservoertuigen rijden van Khachouri (midden) richting Satchkere en zes anderen richting Borjomi", verklaarde de woordvoerder van het ministerie, Chota Utiachvili.
Hoewel er op de grond troepenbewegingen zijn gemeld, lijkt er inderdaad geen sprake te zijn van massale terugtrekking van Russische troepen.

Volgens Tbilisi rukken Russische troepen zelfs op in Georgië. "Zes Russische gepantserde voertuigen rijden van Khachouri richting Satchkere en zes andere richting Borjomi", zei de woordvoerder van het Georgische ministerie van Binnenlandse Zaken. Satchkhere ligt ongeveer vijftig kilometer ten noorden van Khachouri (midden), terwijl Borjomi 25 kilometer ten zuidwesten van deze stad ligt.

Russische lanceerplatforms voor raketten in Ossetië

Bovendien zou de hoofdstad van Georgië, Tbilisi, binnen het bereik van Russisch vuur zijn, waarbij Moskou verschillende lanceerplatforms van tactische raketten SS-21 had ingezet.
in Zuid-Ossetië berichtte het Amerikaanse dagblad The New York Times zondagavond (17 augustus) op haar website.


Volgen en eindigen: http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... comme.html

Hier zijn de raketten die worden ingezet: http://en.wikipedia.org/wiki/OTR-21_Tochka
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 18/08/08, 18:35

Christophe schreef:Zet het volume hoger en wees er klaar voor 6 minuten 15 Russisch-Amerikaans geopoltisch "geluk"!


Er zijn al kopieën en interpretaties van uw productie ...

http://fr.youtube.com/watch?v=WM5H1KthhUU

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 18/08/08, 18:58

Christophe schreef:Zet het volume hoger en wees er klaar voor 6 minuten 15 Russisch-Amerikaans geopoltisch "geluk"!

Ik zou maar één woord zeggen: BRAVO!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/08/08, 19:17

Hihihihi Gegyx je hebt me verdubbeld, ik wilde je deze link gewoon doorgeven :) Ik moest het idee hebben :) Goed gedaan tegen haar regisseur sui lol elke keer als ik naar haar kijk.

Nou, anders is hier de "laatste" versie van de video op youtube: http://fr.youtube.com/watch?v=kFAS3EkJU3M

Ik voegde een conclusie toe ... lang ... heel lang ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 18/08/08, 19:45

Nou, niet zo erg de lange ... lange conclusie.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 230 gasten