Nucleaire: De bouw van de EPR opgeschort

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Nucleaire: De bouw van de EPR opgeschort




par Christophe » 29/05/08, 11:47

Het is eng ...

De Nuclear Safety Authority (ASN) heeft het storten van beton op de Flamanville EPR-site opgeschort na de ontdekking van anomalieën.

Sinds 23 mei zijn deze operaties voor onbepaalde tijd onderbroken, nadat onregelmatigheden zijn geconstateerd in de ijzerversterkingen van het reactorsteuneiland.

Als het de veiligheid van de installaties niet in gevaar brengt, deze anomalieën weerspiegelen, volgens ASN, een "onaanvaardbaar gebrek aan striktheid" van de kant van EDFvoor de tweede keer in een paar weken. Op 5 maart waren bij een eerste inspectie al soortgelijke problemen geconstateerd.

Aan de kant van Greenpeace bevestigt deze beslissing de verdenkingen die al enkele weken geuit werden: "Sinds het begin van de werken stapelen zich veel problemen op op de bouwplaats van de EPR", betreurt Yannick Rousselet, hoofd van de energiecampagne van Greenpeace Frankrijk. .

De ecologische vereniging wijst erop dat ASN al een aantal "terugkerende problemen" heeft opgemerkt: "gebruik van ongeschikt kwaliteitsbeton, scheuren in het beton van het reactorondersteuningsplatform, niet-conforme lassen gemaakt door een leverancier, niet-kwalificatie bepaalde operators, met name lassers die verantwoordelijk zijn voor de productie van de "voering" (interne beschermende stalen schaal), niet-bestaande of ontoereikende kwaliteitscontroles, ongeautoriseerde variaties tussen de "papieren" plannen van het oorspronkelijke project en de uitvoering, onvermogen om deze fouten naar tevredenheid te herstellen. "

Greenpeace is van mening dat de locatie in Flamanville "dezelfde catastrofale weg inslaat als de Finse site", die twee jaar achterloopt op schema.


Bronnen: Ouest France, Le Monde, Greenpeace ...
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 29/05/08, 13:49

Naar mijn mening hebben de huidige planten hetzelfde probleem gehad. Zonder deze problemen te willen excuseren
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 29/05/08, 14:01

Het is normaal, het is normaal.
In de Provence hebben we ITER. Inhuren voor de bouw van lokale arbeidskrachten?
Neen...
Ingenieurs en onderzoekers van over de hele wereld.
Werknemers uit oosterse landen die door uitzendbureaus ter beschikking worden gesteld. Dit betekent niet dat ze slecht werken, maar ze zijn misschien minder betrokken bij wat ze doen, ze gebruiken misschien niet dezelfde apparatuur, dezelfde technieken ...
Kortom, de rijkdom die mogelijk door dit type project wordt gecreëerd, gaat niet naar de inwoners van de regio, noch naar de regio.
Ze vult nog steeds dezelfde zakken :onheil:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 29/05/08, 14:39

Ja, ja.
De nabijheid van de berg zorgt ervoor dat deze prachtige wereld kan genieten van de geneugten van wintersport en lekker eten.
Goed voor toerisme, met internationaal geld.

---

Dit is het probleem van uitbesteding, wat er ook over wordt gezegd.

We zien het elke dag, ook bij administraties waar het personeel nu privaatrechtelijk is.
Met een mager loon heeft professionaliteit een vage ziel.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/05/08, 14:54

het was van tevoren populair en we weten waar we heen gaan ...

ondertussen: info niet gevonden op tf1:


Beeld

"
Bedreiging voor de levenden

Weet alles over de putoniumsector en de bijzondere schadelijkheid ervan.

Dit pamflet is in het debat over de toekomst van de nucleaire industrie gegooid en heeft een eenvoudige doelstelling: het publiek informeren over de bijzondere schadelijkheid van het radio-element dat plutonium is. Laten we duidelijk zijn: plutonium is gewoon 200 keer schadelijker dan uranium!

Plutonium is een afvalproduct dat ontstaat door de verbranding van uranium in reactoren. Het bestaat niet van nature. Het is dus de hele nucleaire sector die het doelwit is door de opzegging van dit element.


Dynamisch gepresenteerd in de vorm van vragen en antwoorden tussen een ingenieur en een burger, biedt dit boek ook gekwantificeerde en representatieve elementen van de Franse nucleaire activiteit, de nucleaire staking, gegevens over geautoriseerde lozingen, het netwerk van proliferatie van militaire nucleaire, evenals een zeer uitgebreide index en bibliografie over het onderwerp.
Van de eeuwige nieuwe verontreinigende stoffen van het atoomtijdperk tot de pro-nucleaire lobby's, vervuilde grond met MOX-brandstof, dit boek opent het debat door concrete oplossingen voor te stellen die onmiddellijk toepasbaar zijn voor een wereld zonder kernenergie.

Het is tijd om te stoppen met het maken van warm water en huishoudelijke elektriciteit met kernreactoren, deze verouderde technologieën waarvan de activiteit het gezicht van ons land, onze planeet en generaties lang diepgaand en onomkeerbaar verstoort. komen!

Editions Yves Michel, 280 pagina's, formaat 22 x 12 cm.
"

http://boutique.sortirdunucleaire.org/product_info.php?cPath=1&products_id=3
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/05/08, 15:01

200 keer schadelijker betekent niet veel ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/05/08, 10:03

nou, nou!

Uraniumvergiftiging (afval van energiecentrales omgezet in wapens):

http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=3914

http://www.grainvert.com/breve.php3?id_breve=24

tenslotte plutonium (het is geen chocolade):
http://users.skynet.be/mauriceandre/chocolat.htm

dankzij:
http://users.skynet.be/mauriceandre/

informatie die we niet op het nieuws hebben ... bent u een wetenschapper? je moet begrijpen ...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 07/06/08, 01:22

De terugkeer van de Rulian, nogmaals !! tadada !!

Persoonlijk heb ik geen haast dat ze deze verdomde EPR afmaken. Mogen ze altijd de tijd nemen! Zelfs als ze een helpende hand willen hebben om in het cement te pissen om de volgende plaat beter te verknoeien, bied ik mijn hulp gratis aan (met een paar biertjes, rommel niet). Aardige vent, toch ?!

Een van deze vier dodelijke dingen zal ons opblazen. Dus ik zie drie oplossingen:

- shit de bouwplaatsen en overspoelen oceanen van contant geld in afval (goed bier, het is niet voor iedereen verloren)
- van Cotentin-onderdanen (de 50) verlangen dat zij hun papieren meenemen om de rest van het grondgebied binnen te komen op straffe van uitdrukkelijke terugkeer per charter. We zullen natuurlijk met voordeel het genoemde papier aan de wolken weggeven.
- een einde maken aan de atoommaskerade en de kernenergie met geweld verlaten.

Je hebt de derde oplossing duidelijk herkend als een onrealistische grap onder onze beschaafde hemel. Ik kan niet anders dan grappen maken. Ik ben echt onverbeterlijk ... : Mrgreen:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 07/06/08, 11:40

voormalige oceanische schreef:Het is normaal, het is normaal.
In de Provence hebben we ITER. Inhuren voor de bouw van lokale arbeidskrachten?
Neen...
Ingenieurs en onderzoekers van over de hele wereld.
Werknemers uit oosterse landen die door uitzendbureaus ter beschikking worden gesteld. Dit betekent niet dat ze slecht werken, maar ze zijn misschien minder betrokken bij wat ze doen, ze gebruiken misschien niet dezelfde apparatuur, dezelfde technieken ...
Kortom, de rijkdom die mogelijk door dit type project wordt gecreëerd, gaat niet naar de inwoners van de regio, noch naar de regio.
Ze vult nog steeds dezelfde zakken :onheil:

Exact, onderaanneming, tussentijds, dit is de gegarandeerde catamaran. De medewerkers zijn niet meer gemotiveerd, ze geven niets om de baan.

Wanneer de onderaannemers zoals ze de markten willen, hebben ze, eenmaal getekend, het werk gedaan ... en wie zit er vol in hun zakken?

Men moet zich afvragen of het niet gewenst is; bijvoorbeeld met de Airbus A380, de bedradingsproblemen gedaan in Hamburg en gesteld in Toulouse en geen coördinatie tussen de Duitse en Franse teams ...... en gedurende deze tijd zit de CEO Forgeard vol met zakken in zijn aandelen en aandelenopties verkopen op het juiste moment voordat de officiële aankondiging van vertragingen wordt gedaan !! als dat geen blikje is, wordt alles van tevoren berekend.

Goed als een Airbus spuugt, zijn er 400 mensen op de mat, maar voor nucleair is het erg serieus voor de mensheid en de generaties die komen.

het geeft je overgeven. Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 430-gasten