Nucleair, CO2 en plutonium, uranium, cesium?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 03/09/08, 11:18

jonule schreef:tegenwoordig voorziet een kleine windturbine, geplaatst op de gevel van een huis, je van alle energiezuinige verlichting van een huis, evenals de computer/internet-tv, wat gebeurt via de laptop die niets verbruikt: je ziet dat alles past !

net als degenen die in campers wonen, zijn ze van alle gemakken voorzien en wennen ze er heel goed aan (diepvrieskoelkast die niets verbruikt, enz.), weet je niet? ;-)
Dat is wat ik zeg, terug naar de jaren 40 en 50!! Want campers zijn natuurlijk leuk, maar... tijdens de vakantie.
Persoonlijk huisvest ik mijn stam niet 365 dagen per jaar in een camper. En als je me dan vertelt dat er alle troost is, moet ik nog steeds een beetje lachen. De vrieskoelkast is goed voor een student, niet voor een gezin van 5 personen. In hun koelkast kan ik niet eens de fles wodka stoppen (waarvan ik je eraan herinner dat deze in de vriezer moet worden bewaard).
Sowieso is de koelkast het minst verbruikende apparaat in huis. Waar is de wasmachine?? Waar is de droger?? De oven ?? Eventueel de vaatwasser.

Wat betreft de kleine windturbine: ik ben bereid, maar laten we serieus zijn, voor zover ik weet (maar ik ben bereid om ongelijk te krijgen), wat produceert 400 W? Verlichting is bijna niets in een huis vergeleken met de rest!!!
Een rondje wasmachine is niet ver van 1 kWh voor het meest efficiënt (A+). Ze kan je windturbine geen 10 minuten voor een ronde machines houden, dus van daaruit moet je tegelijkertijd de droger laten draaien of Moumoune vragen om de overhemden te strijken.... :schok: :schok:

Maar goed, het is een keuze, het grote publiek kan ermee instemmen om terug te gaan, maar je moet gewoon heel overtuigend zijn!!!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/09/08, 12:26

Je hoeft niet overtuigend te zijn, het is logisch...
Ik heb het niet over de 2-ball-clichés Moumoune Bigard en het campingwashuis om jouw voorbeelden niet te gebruiken...

Ik heb het over mensen die zich bewust en verstandig zijn over kernenergie.

Voor campers is het (zoals altijd) vast al een tijdje geleden dat je een recente hebt gezien met al het interieurcomfort, je zult zo verrast zijn!
Het is zeker een kleine studio waard, zonder belastingen.
als ik het over campers heb (sorry als je het niet begrepen hebt) dan is het voor de uitrusting: alles werkt op 12 volt of 24 volt, warmwaterverwarming etc, eventueel met generator enz... vaak d Elders campers pak een klein fotovoltaïsch paneel uit: het voorbeeld.

daarna is het een kwestie van dimensionering: een 220 koelkast wordt op een 12>220 omvormer geplaatst; er zijn er tot 6000 W en meer, dus DIT IS NIET het probleem, de technische vraag! Je begrijpt ? alles kan ingesteld worden op 220.
idem voor wasmachine en al het andere.

maar het is zeker dat iemand die op zijn verbruik let (zoals je in een andere post zei) geen supergrote koelkast koopt die tv speelt en verbruikt zoals ik weet niet wat... dat is dom maar vrij om jou, ik neem het je niet kwalijk.

bij 12V of 24V staat het hele netwerk op lage spanning, je loopt niet het risico jezelf te elektrocuteren (bedankt EDF...) of gestoord te worden door de elektromagnetische velden van 50Hz...

>Maar je wilt zeker een voorbeeld van een koelkast waar een flesje cola in past? Waar komt u vandaan om te geloven dat het niet bestaat? van uw volledig elektrische elektro-nucleaire bunker? Ik wed dat je elektrische verwarming gebruikt? : Lol:
Als ik het apparaat voor je vind, wat zeg je dan? Stop jij met coke? ...

de wasmachine dus: idem, hij wordt aangesloten op een 12>220 omvormer, en aangesloten op thermische zonnepanelen voor warm water en sanitair warm water: Ahlala, je moet hem alles vertellen, ik geloof het niet!

de droger: je kunt hem ook op een omvormer zetten... maar je kunt de was ook aan draden drogen, ik doe het, het werkt heel goed, we hebben niet gewacht tot EDF onze was of ons haar droogde...

voor de rest is het hetzelfde, het doet me pijn om dit debat met jou opnieuw te moeten beginnen, het laat zien dat je nog geen greintje vooruitgang hebt geboekt... dus we gaan opnieuw beginnen.

je kunt ook een föhn gebruiken als je niet weet hoe je een handdoek moet gebruiken, een strijkijzer als je niet weet hoe je het anders moet doen...
iemand met een gezond verstand zal zoveel mogelijk andere energiebronnen gebruiken om niet met alles nucleair te eindigen! nee, maar heb je niet naar je factuur/abonnement gekeken? goede winter ....

de oven is hetzelfde: er zijn gasovens, wist je dat niet? nou, ik gebruik de gasoven of... de houtoven, een geweldig Rosière-fornuis dat "op de ouderwetse manier" verwarmt, en koken met hout, ik kan je vertellen dat het niets te maken heeft met je kernoven !

Ter informatie: de houtkachels krijgen een nieuw ontwerp (wil je dat ik je een afbeelding laat zien?) en zorgen nu ook voor warm water voor huishoudelijk gebruik.

Nou over de vaatwasser zal ik het maar niet hebben... je stelt je voor dat die hetzelfde is, óf je sluit hem aan op de omvormer met warmwaterinvoer, óf je doet de afwas met de hand, lui! : Lol:

Nee, ik maak een grapje, maar dat klopt! EDF maakt onze buik vet :P

>Kom op, ik zal je toch een idee geven: in de warmwatertanks, vaatwassers en wasmachines zit een nucleaire elektrische verwarmer van 2500 W (ah ja, je moet kernsplijting beheersen om trouwens een vaatwasser te hebben! - ): je kunt ze verwijderen met heet water als toevoer.

en dan zal hij me vertellen: "ja, maar hoe we het doen is onzin, jouw ding, ik wil modern": nou, dat komt omdat het niet in Frankrijk wordt verkocht, maar je kunt je apparaten bestellen met dubbele warmwaterinlaat / koud in andere landen.

------------------

voor kleine windenergie:
Er zijn 300W tot 2000W, je bent helemaal high met je 400W, opa! : Lol:
je plaatst thermische zonnepanelen en je hebt geen EDF-abonnement meer nodig om koud water met atomen te verwarmen! EDF-abonnement waar je alleen maar mee hoeft te stoppen met betalen om op te zeggen... hihi

------------------

Nou, ik dring niet aan, de rode draad van dit onderwerp gaat over radionucliden en als je van onderwerp blijft veranderen, zal ik met je praten over plutonium om je koelkastwater te verwarmen, dan zul je het begrijpen...
Ik denk niet dat je er klaar voor bent om van gedachten te veranderen, alleen maar om door te gaan met het verhogen van je EDF-nucleaire abonnement, heb ik het mis?


je kunt zien dat het een kwestie van mentaliteit is en ik neem het je niet kwalijk.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 03/09/08, 16:30

jonule schreef:Voor campers is het (zoals altijd) vast al een tijdje geleden dat je een recente hebt gezien met al het interieurcomfort, je zult zo verrast zijn!
Het is zeker een kleine studio waard, zonder belastingen.

Ja, ik heb er onlangs een aantal gezien en ik bevestig dat ik niet mijn hele stam erin betrek.
als ik het over campers heb (sorry als je het niet begrepen hebt) dan is het voor de uitrusting: alles werkt op 12 volt of 24 volt, warmwaterverwarming etc, eventueel met generator enz... vaak d Elders campers pak een klein fotovoltaïsch paneel uit: het voorbeeld.
Voor de hele grote, dat wil zeggen de dubbelassige stacaravans zoals die op het kermisterrein staan ​​(in de regel is het het hele jaar door bewoonbaar), is er nauwelijks iets anders dan de verlichting die 12 volt is, de rest is onzin.
daarna is het een kwestie van dimensionering: een 220 koelkast wordt op een 12>220 omvormer geplaatst; er zijn er tot 6000 W en meer, dus DIT IS NIET het probleem, de technische vraag! Je begrijpt ? alles kan ingesteld worden op 220.
idem voor wasmachine en al het andere.
bij 12V of 24V staat het hele netwerk op lage spanning, je loopt niet het risico jezelf te elektrocuteren (bedankt EDF...) of gestoord te worden door de elektromagnetische velden van 50Hz...
Nou, ik denk dat je een CAP voor elektriciteit moet halen. U zult beter begrijpen (afgezien van de bron die het sap produceert) waarom het interessanter is om met 230 V - 50 Hz te werken dan met 12 volt gelijkstroom (begrenzende intensiteiten, kabeldoorsneden, gemakkelijke bediening van de motoren...).
Stop jij met coke? ...
Ik ben nooit met cola begonnen, ik geef de voorkeur aan een goed hopsap.
------------------

voor kleine windenergie:
Er zijn 300W tot 2000W, je bent helemaal high met je 400W, opa! : Lol:
Ga voor je 2 kilo maar welke diameter heeft je windturbine?? Ik weet niet zeker of ik het op mijn huis kan zetten zonder dat de buren stenen naar me gooien en dan vergeleken met de stroom die nodig is in een huis, zijn we ver verwijderd van het doel, vooral als het rustig is....
Ik denk niet dat je er klaar voor bent om van gedachten te veranderen, alleen maar om door te gaan met het verhogen van je EDF-nucleaire abonnement, heb ik het mis?
Ik denk dat je zeer verrast zou zijn, maar...
je kunt zien dat het een kwestie van mentaliteit is en ik neem het je niet kwalijk.

Zoals u zegt, het is een kwestie van mentaliteit en ik denk dat u zeer overtuigd bent door alles wat u ons heeft gepresenteerd:
- Woon je in een camper in de vorm van een studio?
- Heb je thuis een kleine windturbine geïnstalleerd met PV, PT en alle trillingen?
- Heeft u uw EDF-abonnement opgezegd?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/09/08, 11:24

Cmoa schreef:Ja, ik heb er onlangs een aantal gezien en ik bevestig dat ik niet mijn hele stam erin betrek.

welk belang, de discussie gaat niet over de plaats van een caravan en degene die je meeneemt, kan geen kwaad.
anders kan ik je links geven over supergrote caravans, als dat alles is.

Voor de hele grote, dat wil zeggen de dubbelassige stacaravans zoals die op het kermisterrein staan ​​(in de regel is het het hele jaar door bewoonbaar), is er nauwelijks iets anders dan de verlichting die 12 volt is, de rest is onzin.

Wie heeft het met jou over kermis? Ik heb het met je over een 12 volt caravan met een 220 omvormer! Je weet het niet ? Ken jij het kermisterrein gewoon?
Ter informatie: u kunt dit overal plaatsen, zelfs in een auto of bedrijfsvoertuig.
Ik weet dat ik 2 vrienden heb die in een caravan wonen, ze hebben een kleine gasfles om te koken en de koelkast, die kan worden geschakeld op 12 en 220 volt. Het is niet mijn schuld als je het niet weet. wil je foto's?-)

Nou, ik denk dat je een CAP voor elektriciteit moet halen. U zult beter begrijpen (afgezien van de bron die het sap produceert) waarom het interessanter is om met 230 V - 50 Hz te werken dan met 12 volt gelijkstroom (begrenzende intensiteiten, kabeldoorsneden, gemakkelijke bediening van de motoren...).

Nou, geen probleem, mijn vriend, als je me wilt leren: vertel me wat het draadgedeelte is om een ​​12V-lamp met laag verbruik (15W voor 75W) van stroom te voorzien over een afstand van 5 meter? en op 24V?
we hebben het op locatie gedaan, ik weet waar ik het over heb, ik heb ze voorzien van energiezuinige verlichting, een simpele verlengkabel van 220 was voldoende, voor de laptop die een hifi tv-systeem etc. is, een simpele 12-converter >24 verstelbaar, het type dat je koopt om de computer in de auto te gebruiken.

Ik begrijp niet waar je hiermee heen wilt... maar ik begrijp dat je jezelf vragen stelt! ook als je wilt kunnen we samen verder.

Ik ben nooit met cola begonnen, ik geef de voorkeur aan een goed hopsap.

Dus waarom maak je je druk over je fles cola? : Lol:

Ga voor je 2 kilo maar welke diameter heeft je windturbine?? Ik weet niet zeker of ik het op mijn huis kan zetten zonder dat de buren stenen naar me gooien en dan vergeleken met de stroom die nodig is in een huis, zijn we ver verwijderd van het doel, vooral als het rustig is....

waarom let je op de diameter? bovenaan de mast maakt het niet uit, je kunt een horizontale windturbine plaatsen als je geen mast wilt plaatsen, of zelfs een hydraulische molen als er water door je huis stroomt: stroming.
wat betreft je buren, als ze stenen naar je gooien, is dat niet mijn probleem, je zou ze zelfs van een stopcontact kunnen voorzien, zonder ze de overtollige elektriciteit te verkopen : Cheesy:
voor stroom kun je een windturbine van 2° toevoegen... en een 3°, afhankelijk van je land. maar er is zuiniger: minder elektriciteit uitgeven! niet mijn schuld als je voor volledig elektrisch kiest, maar je zult moeten werken om de rekening te betalen, dat is precies wat ik zeg.

Ik denk dat je zeer verrast zou zijn, maar...

wat goed"? Dat is alles wat ik vraag, Cmoa! dus waar wacht je op?

Ik woon niet op een camping, ik heb een 3kW-contract en vrienden van mij wonen op een eco-plek met een onafhankelijk doel. bovendien verbruikt kampeeruitrusting minder dan kernenergie, is het mijn schuld?
aan de andere kant gebruik ik hout en andere manieren om dingen te doen. binnenkort ga ik de zon gebruiken voor warm water (je weet wel wat de hele dag schijnt).
Ik zal de kaartjes nooit kopen, het is een eco-bobo-zwendel.
windenergie ja ik heb 2 windturbines, één verticaal en één horizontaal.
Ik gebruik ze momenteel niet omdat ik veel werk te doen heb in het huis waar ik net naartoe ben verhuisd en op dit moment is elektriciteit niet duur genoeg om dat op dit moment mijn doel te laten zijn. Ik gebruik 100% gerecyclede olie en ik wacht op de installatie van mijn Pantone-reactor; elke positie in zijn tijd.

voor mijn EDF-abonnement, nee voorlopig, beperk ik elk verbruiksartikel tot een minimum. maar dat is op een dag mijn doel, dat verzeker ik je!
Tenslotte, als ik erover denk om EDF binnenkort te annuleren, ik om ENERCOOP-documentatie heb gevraagd, blijkbaar sinds januari 2008, kunnen we teruggaan als we niet tevreden zijn! hebben ...
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 08/09/08, 16:31

jonule schreef:Wie heeft het met jou over kermis? Ik heb het met je over een 12 volt caravan met een 220 omvormer! Je weet het niet ? Ken jij het kermisterrein gewoon?

Ik wilde er alleen maar op wijzen dat degenen die het hele jaar door caravans gebruiken, geen 12 of 24 V gebruiken. Dit zou u zorgen moeten baren...
Nou, geen probleem, mijn vriend, als je me wilt leren: vertel me wat het draadgedeelte is om een ​​12V-lamp met laag verbruik (15W voor 75W) van stroom te voorzien over een afstand van 5 meter? en op 24V?

Een CAP is in 1 jaar voltooid als ik het me goed herinner, dus ik ga je hier niet alles leren, maar houd rekening met de volgende dingen (bedankt aan de puristen voor hun begrip dat de volgende regels vol benaderingen zijn, maar dat het voldoende is voor jonule):
Waarom 230 volt??
- Bij elektriciteit berekenen we het vermogen grofweg op de volgende manier: P=UxI (U de spanning en I de intensiteit). Dus bij gelijk vermogen, als je de spanning verlaagt, verhoog je de intensiteit. Dit is de reden waarom we van 110 naar 220 en vervolgens naar 230 V zijn gegaan en nu hebben we bijna overal 240 volt. Om terug te keren naar uw voorbeeld van de lamp: 15 W bij 230 V vertegenwoordigt 0.06 ampère. 15 W bij 12 volt is 1.25 ampère. Het is enorm voor eenvoudige verlichting. Zelfs met een lamp van 75 W bij 230 volt passeren we slechts 0.33 Ampère. Het ideaal is daarom om lampen van 15 W bij 230 volt te hebben. In het geval van de lamp verandert continu of afwisselend niets.
- Om dezelfde redenen maakt het hebben van hoog- of zelfs zeer hoogspanningslijnen het mogelijk om de dwarsdoorsnede van de kabels te beperken.

Waarom het alternatief??
- In tegenstelling tot wat u denkt, vooral om veiligheidsredenen. Bij gelijke spanning weten we inderdaad dat gelijkstroom veel gevaarlijker is dan wisselstroom. Uiteraard is er bij zeer lage spanningen (12 en 24 volt) in beide gevallen niets te vrezen, maar zodra de spanning stijgt, neemt het gevaar voor de gelijkstroom toe. Bovendien is het heel eenvoudig om een ​​fout in een AC-circuit te detecteren en uit te schakelen. Met de huidige installaties die zijn uitgerust met differentiële stroomonderbrekers van 30 mA, zijn we nergens meer bang voor.
- Alternatief zijn maakt het ook mogelijk om een ​​kabel te elimineren bij het transport van energie, aangezien het de aarde is die als referentie dient. Er zouden er twee nodig zijn om door te gaan.
- We weten hoe we roterende machines met gelijkstroom moeten maken, maar over het algemeen zijn ze bij hetzelfde vermogen veel groter. Asynchrone motoren (bijvoorbeeld het eekhoornkooitype) zijn zeer eenvoudig van ontwerp, resistent door hun ontwerp en vergen uiteindelijk weinig onderhoud. Het tegenovergestelde van een DC.

Waarom lost 12 volt niets op?
Zoals u zult hebben begrepen (hoop ik in ieder geval) verdient het de voorkeur om 230 volt te gebruiken op alle huishoudelijke apparaten die stroom nodig hebben (ovens, wasmachines, vaatwassers, drogers, enz.). Het hebben van een 12 volt-bron, zelfs als deze vervolgens wordt omgezet, gefilterd en gemoduleerd op 50 Hz, zal daarom een ​​zeer hoge intensiteit aan de ingang vereisen met even grote kabels. Bovendien zijn de apparaten die u gaat gebruiken om uw stroom te filteren, te corrigeren, enz. elektronische materialen die tijdens de constructie ervan financieel maar ook vanuit milieuoogpunt duur zijn.
Het ideaal is daarom om onze behoefte aan 230 V-elektriciteit te verminderen.
Dus waarom maak je je druk over je fles cola? : Lol:
:schok: Ik heb het niet over cola maar over wodka. Ik heb, ik herhaal, wodka wordt niet bewaard in de achterkeuken of in de koelkast maar in de vriezer.

waarom let je op de diameter? bovenaan de mast maakt het niet uit, je kunt een horizontale windturbine plaatsen als je geen mast wilt plaatsen, of zelfs een hydraulische molen als er water door je huis stroomt: stroming.

Nou, als het belangrijk is, want als ik een veld van 10 hectare achter mijn huis had, kan het me niet schelen dat ik een windturbine met een diameter van 10 m heb, ik kan hem in een hoek verstoppen (winderig uiteraard) maar zoals veel Fransen ben ik dat niet zoveel geluk. Ik woon in een huis (het zijn er al behoorlijk veel in HLM), in een woonwijk met een kleine tuin en ik stel me voor hoe het zou zijn als elk huis zijn windturbine op het dak zou hebben om er 2-3 te hebben zoals je voorstelt : Cry: : Cry:
Laten we duidelijk zijn: ik bekritiseer geen degenen die autonoom willen zijn en hun eigen energie willen produceren. Als het hun (en dus onze) afhankelijkheid van kernenergie, gas of stookolie/kolen (voor verwarming) kan verminderen, waarom dan niet, maar je vergeet vaak dat velen dat niet kunnen. In hoeveel HLM's kunnen wij uw mooie houtkachel plaatsen? in welke stad kunnen we individuele windturbines plaatsen?
Wat mij stoort aan collectieven als “uit de kernenergie stappen” is wat ik in een andere post zei. Ze zeggen: "laten we stoppen met kernenergie, het is mogelijk, het is haalbaar, we hebben politieke wil nodig". Ofwel, maar wat stellen ze concreet voor? Wat doen ze dagelijks?
Windkracht?? Zoals Rulian bevestigde, zijn er astronomische hoeveelheden voor nodig en kunnen ze zeggen wat ze willen, maar het is niet realistisch. Nemen ze het voorbeeld van Duitsland?? kijk naar het volgende bericht, hun resultaten zijn niet zo goed, verre van dat, en toch is hun elektriciteit veel duurder....

Ik heb ze nog nooit de openbare verlichting horen veroordelen, verlichting in lege kantoren 's nachts, computers in grote bedrijven en administraties die 24/24 werken terwijl we 8 uur op kantoor zijn, elektronische apparaten op stand-by... .. Wat dit laatste punt betreft is het de UFC die moet worden gekozen, of de 60 miljoen consumenten die dit aan de kaak hebben gesteld, niet om milieu- of nucleaire redenen, maar alleen om de consument te verdedigen die plotseling te veel betaalt.
Ik heb het al gezegd, ik zeg het nog een keer door een beetje te lobbyen over deze onderwerpen. Ze zouden minstens 5-6 eenheden in Frankrijk kunnen sluiten. Op iets meer dan 50 zou dat toch niet slecht zijn? Het grappige is dat het nauwelijks iets in ons leven zou veranderen.
Zoals ik al heb gezegd, moeten ze nu in actie komen, want in de komende tien tot twintig jaar zal een groot aantal van onze energiecentrales gesloten zijn en als we ons verbruik op peil houden, zullen ze vervangen worden door andere centrales.

voor mijn EDF-abonnement, nee voorlopig, beperk ik elk verbruiksartikel tot een minimum. maar dat is op een dag mijn doel, dat verzeker ik je!
Tenslotte, als ik erover denk om EDF binnenkort te annuleren, ik om ENERCOOP-documentatie heb gevraagd, blijkbaar sinds januari 2008, kunnen we teruggaan als we niet tevreden zijn! hebben ...
Of het nu Poweo, GDF en anderen zijn, waar denk je dat ze hun elektriciteit vandaan halen? Denk je echt dat ze het zelf produceren? Wees niet naïef, het zal afkomstig zijn van dezelfde EDF-energiecentrales!!!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/09/08, 14:58

je vervuilt alleen dit onderwerp Cmoa, dat over radionucliden gaat, niet over elektriciteitsberekeningen!
Ter informatie: een eenvoudig diagram is voldoende om het gedeelte van de 12V-draden te kennen, CAP is niet nodig.

Bovendien zaai je veel verwarring...

>waarom zegt u dat 1.25 ampère enorm is voor eenvoudige verlichting? waarmee vergelijk je? de omvang van uw enkels?

in voertuig of caravan, alles werkt op 12V en er is apparatuur die ruim boven de 15W zit, wat denk je ervan!

ja, met hoge spanning kun je BESPAREN op het materiaal van de kabel, maar er is eenvoudiger, om nog maar te zwijgen van de extreme gevaarlijkheid van deze lijnen en hun ontwerp dat Frankrijk veel erger ontsiert dan windturbines in Bretagne: maak geen grote kerncentrales maar decentraliseer de productie, zowel binnenlands als per stad, zoals ze in het verleden deden, met elektriciteitscentrales aan rivieren. er is ook windenergie, die gedecentraliseerd kan worden, dat wil zeggen niet noodzakelijkerwijs op een rivier om deze te koelen (in het geval van kernenergie).

dus ik wist al de reden voor de 220 V 50 Hz wat denk jij...

continu vrees je NIETS in 12 en 24v, geen geval van elektrocutie. wat gevaarlijk is bij 220 is vooral 50Hz, voor het hart en de hersenen!
bovendien zijn huishoudzekeringen compatibel met 220V EN 12V, zelfs als we gewend zijn autozekeringen te gebruiken: nogmaals, bij 12V heb je geen differentiëlen nodig! capice?

voor de continue heb je maar 2 kabels nodig, voor de 220 heb je er 3 (aarde) nodig, precies ter bescherming voor het geval dat!
en bij een voertuig is de carrosserie/chassis de massa, dus slechts 1 kabel is voldoende!

in 12V zijn er borstelloze motoren (zonder wrijving) die extreem lang meegaan, dus net zo sterk als een asynchrone, die ook kunnen barsten bij oververhitting. alle beveiligingen bestaan ​​in 12V, wat je doet is pure nucleaire verdediging, dat is alles.

BOVENDIEN kun je 12V heel goed vervoeren als ALTERNATIEF! en ja kokos! waardoor hij met een kleine kabel over lange afstanden kan worden getransporteerd! met bijvoorbeeld transformatorstations. sowieso kan na de geproduceerde 12V alles via een omvormer naar 220V worden geschakeld. de grote kabels worden alleen gebruikt om de accu's op de omvormer aan te sluiten, wat lachwekkend is aangezien deze ernaast of erboven zit. daarna is het alleen tussen de windturbine en de accu's, maar nogmaals, je kunt de 12V afwisselend in de kabels transporteren en je gelijkrichtbrug, de regeling, zo dicht mogelijk bij de accu's plaatsen! simpel als kool? Vertel me niet dat je er niet over hebt nagedacht nadat je afstudeerde aan CAP! Wordt onderwijs gesponsord door kernenergie of zo?

nogmaals, aangezien je er niets van begrijpt, is de nucleaire 230 alleen gerechtvaardigd voor: de elektrische oven, terwijl er de gasoven of de houtoven is (voor de kenners), en de wasmachines "bij de Fransen" die verwarmen koud water met atoom, terwijl er apparaten zijn met dubbele warmwater-/koudwaterinlaat om aan te sluiten op thermische zonnepanelen voor warm water.

het materiaal om fitlrer enz. recht te trekken... is milieutechnisch gezien niet zo duur als je zegt dat kerncentrales, het is het ziekenhuis dat daar niets om liefdadigheid geeft! Het is eerlijk gezegd hypocriet! Normaal voor een beklaagde van de nucleaire lobby, zult u mij vertellen...

“Het ideaal is dus om onze behoefte aan 230 V-elektriciteit te verminderen.” Dat is zeker, maar met een elektrische oven gaat dat niet lukken, sorry!

Wat de fles wodka betreft, ik wed dat er een 12V-koelkastmodel is die hem in de vriezer bewaart! wat wedden we?




op uw HLM kunt u (met meerdere personen) een windturbine van het horizontale astype plaatsen, deze is geschikt voor steden, 5 meter in diameter en 3 meter hoog.
voor de 2 of 3 windturbines is het voor degenen die het doen, niet voor degenen die wachten: het is niet morgen overmorgen dat iedereen aan de slag gaat! Dit is werkelijk het excuus van iemand die niets wil veranderen en die niets doet!
de houtkachel kan in HLM gezet worden, sorry! Ik ben het niet die gaskachels in de volkshuisvesting of houtkachels verbood! je bent op het verkeerde doel. het probleem van de steden is anders: we hebben productielocaties nodig, dat lijkt voor de hand liggend! maar je gaat mij niet vertellen dat dat in een stad niet mogelijk is, er zijn veel industriële zones.

ENERCOOP verschilt van poweo en gdf: het zet zich in voor het leveren van elektriciteit uit groene bronnen, d.w.z. NIET-NUCLEAAIR

PS: heb je trouwens gelezen? Tricastin lekte gisteren opnieuw... hoe zal het zijn certificering op het gebied van milieu-emissies doorstaan? door te betalen?
woon jij naast deze Cmoa-energiecentrale? Geeft u de voorkeur aan een elektriciteitscentrale of een windturbine?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 09/09/08, 18:52

jonule schreef:je vervuilt alleen dit onderwerp Cmoa, dat over radionucliden gaat, niet over elektriciteitsberekeningen!
Ter informatie: een eenvoudig diagram is voldoende om het gedeelte van de 12V-draden te kennen, CAP is niet nodig.

Ik bevestig u dat u wat meer kennis nodig heeft om te begrijpen wat ik u probeer uit te leggen.
Zachter betekent dit dat wanneer ik in een kabel van 0.75 mm² bij 230 volt 1000 W (maximaal) of ongeveer 4.34 Ampère kan doorgeven, ik slechts 52 Watt kan doorgeven bij 12 volt of 3 lampen.

Het verwarren van spanning en intensiteit in elektriciteit is als het verwarren van druk en stroming in de hydrauliek!! :schok:
Waarom zeg je dat 1.25 ampère enorm is voor eenvoudige verlichting? waarmee vergelijk je? de omvang van uw enkels?
Als je het nog eens herleest, met de 0.06 ampère onder de 230 volt....
ja, met hoge spanning kun je BESPAREN op het materiaal van de kabel, maar er is iets eenvoudigers, om nog maar te zwijgen van de extreme gevaarlijkheid van deze lijnen en hun ontwerp, dat Frankrijk veel erger ontsiert dan windturbines in Bretagne
Behalve dat windenergie deze THT-lijnen nodig heeft...
niet om grote kerncentrales te bouwen, maar om de productie te decentraliseren, zowel binnenlands als per stad, zoals ze in het verleden deden, met elektriciteitscentrales aan de rivieren. er is ook windenergie, die gedecentraliseerd kan worden, dat wil zeggen niet noodzakelijkerwijs op een rivier om deze te koelen (in het geval van kernenergie).
Zeg je niet iets stoms?? Ik wist niet dat de meeste Fransen in Bretagne en Normandië woonden.

Normaal voor een beklaagde van de nucleaire lobby, zult u mij vertellen...
Nogmaals, als we niet tegen kernenergie zijn, betekent dit dat we ervoor zijn... het is schrijnend!!
Wat de fles wodka betreft, ik wed dat er een 12V-koelkastmodel is die hem in de vriezer bewaart! wat wedden we?
Nou ja, een fles wodka, na het drinken ervan zullen we zeker een gemeenschappelijke basis vinden : Mrgreen: : Mrgreen:

op uw HLM kunt u (met meerdere personen) een windturbine van het horizontale astype plaatsen, deze is geschikt voor steden, 5 meter in diameter en 3 meter hoog.
Als het zo eenvoudig is, waarom wordt het dan niet ontwikkeld voor nieuwe HLM-projecten of tijdens grote renovaties? (dit is een vraag, geen kritiek).
voor de 2 of 3 windturbines is het voor degenen die het doen, niet voor degenen die wachten: het is niet morgen overmorgen dat iedereen aan de slag gaat! Dit is werkelijk het excuus van iemand die niets wil veranderen en die niets doet!
Ik houd van concrete voorbeelden. Als u wilt dat dit verandert en u bent daar heel goed in, bied ons dan een installatie aan (in 12 of 24 volt als u dat wilt) voor een gezin van 4 personen (het gemiddelde in Frankrijk) dat in een huis naast een woonwijk woont. Dit moet uiteraard economisch haalbaar zijn en de installatie mag niet de helft van de tuin in beslag nemen (ingegraven, daar heb je gelijk in).
Als u dit aan ons voorlegt, ben ik de eerste die u helpt het te promoten.
ENERCOOP verschilt van poweo en gdf: het zet zich in voor het leveren van elektriciteit uit groene bronnen, d.w.z. NIET-NUCLEAAIR
Het is zeer eervol, kunt u ons hun prijzen geven?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/09/08, 09:41

Je dringt erop aan. Cmoa, wil je een elektriciteitscursus doen op een post die zich bezighoudt met radionucliden? Ik zeg dat je het gif probeert te verdrinken? uh de vis, maar waarvoor zoveel vastberadenheid? want dit is niet het onderwerp en we zullen er op moeten terugkomen... maar vanaf het volgende lek in de elektriciteitscentrale zullen we er recht op hebben...

Cmoa schreef:Zachter betekent dit dat wanneer ik in een kabel van 0.75 mm² bij 230 volt 1000 W (maximaal) of ongeveer 4.34 Ampère kan doorgeven, ik slechts 52 Watt kan doorgeven bij 12 volt of 3 lampen.

maar hij is goed in wiskunde! Indrukwekkend, oké, maar ik zie niet waar je hiermee heen wilt...
behalve dat je de energiebesparing via een kabel demonstreert, want ja petje af, je concludeert dat je bij 12V 1000-52=948 watt bespaart! U ziet, het is eenvoudig om energie te besparen wanneer u maar wilt.
Verder zie ik niet waar ik intensiteit en spanning heb verward, als je kunt citeren, ik ben benieuwd...

ANDERS: voor hoog vermogen zeg ik je dat je via een omvormer moet! hij begrijpt er niets van... maar het is PRODUCTIE en dat gebeurt in 12V!

maar... een wasmachine die 2000W verbruikt, als je de nucleaire elektrische weerstand eruit haalt en je warm water op 40°C zet (dat is genoeg) dat afkomstig is van thermische zonnepanelen van ECS, verbruik je slechts 300W! begrijp je het verschil? Kom op, jij gaat voor mij het verschil in kabeldoorsnede berekenen, gierigaard bij de nucleaire dienst! : Lol:


Cmoa schreef:Behalve dat windenergie deze THT-lijnen nodig heeft...



Windenergie heeft kabels nodig om elektriciteit te transporteren, zoveel is zeker! behalve dat, aangezien de krachten zijn verminderd, en je ze op meer plaatsen kunt plaatsen dan op rivieren, die trouwens hydrauliek kunnen doen, je minder HV-lijnafstanden hebt! simpel toch?
En bovenal, gezien het feit dat je minder afstanden hebt, en dat het een NIEUW project is, is het eindelijk de kans om deze vreselijke en vreselijke lijnen te BEGRAVEN die de nucleaire lobby tot op de dag van vandaag heeft bewaard, ondanks het feit dat dit in tegenstelling tot wat de eindconsument wil !

logisch en coherent, toch?

Cmoa schreef:Zeg je niet iets stoms?? Ik wist niet dat de meeste Fransen in Bretagne en Normandië woonden.

Sorry, ik begrijp je humor niet?

Cmoa schreef:Nogmaals, als we niet tegen kernenergie zijn, betekent dit dat we ervoor zijn... het is schrijnend!!

Het is niet mijn schuld als al je opmerkingen voortkomen uit een nucleair argument! Je hebt zelf verteld dat je al voor kernenergie hebt gewerkt, het is normaal dat je bent geformatteerd!
en gedecentraliseerde productielocaties niet willen erkennen vind ik ook niet eerlijk, toch is het logisch dat centralisatie alleen maar problemen met zich meebrengt, we kunnen er in een ander onderwerp over praten als je wilt, ik zal het je vertellen, ik zal het uitleggen. idem voor energie-autonomie, het 12- of 24V-netwerk enz... en verdedig de volledig elektrische oven, haardroger, broodrooster enz!

Cmoa schreef:op uw HLM kunt u (met meerdere personen) een windturbine van het horizontale astype plaatsen, deze is geschikt voor steden, 5 meter in diameter en 3 meter hoog.
Als het zo eenvoudig is, waarom wordt het dan niet ontwikkeld voor nieuwe HLM-projecten of tijdens grote renovaties?

hey ho ik ben niet verantwoordelijk voor andere ik! degenen die daar wonen komen niet samen om erom te vragen, maar het is waar dat dit het onderwerp zou moeten zijn van een energie-unie, aangezien die al bestaat voor de lijnen die EDF gebruikt, maar ook voor de productie in haarzelf.
maar dat weerhoudt degenen die het kunnen niet ervan om het te doen! en het is waar dat we het hebben over een autonome plek op het platteland, het is + mogelijk, als je het wilt zien zul je zien dat we daar ALLES kunnen doen, er zijn nog minder agenten, minder vervuiling door olie etc.

Cmoa schreef:Ik houd van concrete voorbeelden. Als u wilt dat dit verandert en u bent daar heel goed in, bied ons dan een installatie aan (in 12 of 24 volt als u dat wilt) voor een gezin van 4 personen (het gemiddelde in Frankrijk) dat in een huis naast een woonwijk woont. Dit moet uiteraard economisch haalbaar zijn en de installatie mag niet de helft van de tuin in beslag nemen (ingegraven, daar heb je gelijk in).
Als u dit aan ons voorlegt, ben ik de eerste die u helpt het te promoten.

maak je geen zorgen, ik weet hoe ik dit perfect moet doen ;-)
2 gevallen: het gesubsidieerde pro-model (ja, net als de rest), en het hack-model dat net zo goed werkt maar goedkoper (herstel, buiten het "handelsrecht").
aan de andere kant begrijp ik niet waarom je aandringt op "huisvesting", ik hou niet van woonwijken en hun bouwers, ik geef de voorkeur aan plaatsen van gemeenschappelijk leven, daar zijn we beter "LOTIS" ;-)
dit impliceert een eerste studie: studie van het verbruik en de dagelijkse behoeften, per tijdsbestek, en aangezien we elektriciteit besparen, moeten we de voorkeur geven aan elke andere bron, zolang deze natuurlijk is.
maar als je van concrete voorbeelden houdt, begin dan met het installeren van thermische zonnepanelen in je huis om te stoppen met het verwarmen van je water met atomen en hout te gebruiken om te verwarmen en te eten, het is van onschatbare waarde en het voelt goed om het met het gezin op te gaan halen.

voor de ENERCOOP-prijzen wacht ik op ze per post, zodat we er eindelijk over kunnen praten dat kernenergie niet duur genoeg is.
>om nog maar te zwijgen van de klap: wat is het verschil in milieu-emissies tussen EDF en ENERCOOP, en welke moeten worden belast, welke moeten worden gesubsidieerd, welke moeten worden genationaliseerd?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 10/09/08, 10:45

jonule schreef:maar hij is goed in wiskunde! Indrukwekkend, oké, maar ik zie niet waar je hiermee heen wilt...
behalve dat je de energiebesparing via een kabel demonstreert, want ja petje af, je concludeert dat je bij 12V 1000-52=948 watt bespaart! U ziet, het is eenvoudig om energie te besparen wanneer u maar wilt.

ANDERS: voor hoog vermogen zeg ik je dat je via een omvormer moet! hij begrijpt er niets van... maar het is PRODUCTIE en dat gebeurt in 12V!
O verdomd!!! :schok: :schok: Oké, ik gooi de handdoek in de ring!!! Je hebt helemaal niets bespaard, ik leg je alleen maar uit dat je tussen 230 en 12 volt met identieke kabelsecties in het ene geval een stofzuiger van stroom kunt voorzien en dat je in het andere geval slechts 3 lampen van 15 watt van stroom kunt voorzien. . :schok: :schok:
Of je nu 12 volt aan de ingang produceert, verandert niets aan het vermogen dat je nodig hebt (ook al bespaar je geld, je hebt altijd een minimum nodig)!!!
Verder zie ik niet waar ik intensiteit en spanning heb verward, als je kunt citeren, ik ben benieuwd...
Nou, alles wat je zegt laat het zien, dus geef eerst je CAP door...
Cmoa schreef:Zeg je niet iets stoms?? Ik wist niet dat de meeste Fransen in Bretagne en Normandië woonden.

Sorry, ik begrijp je humor niet?

Dit is geen humor, ik constateer alleen dat de dichtheid van windturbines in Frankrijk, zoals Rulian ons vertelde, rond de tien per departement zou moeten liggen. Alleen willen de installateurs ze allemaal in Bretagne en Normandië plaatsen. We zijn verre van het idee van gedecentraliseerde en lokale productie.

en gedecentraliseerde productielocaties niet willen erkennen vind ik ook niet eerlijk, toch is het logisch dat centralisatie alleen maar problemen met zich meebrengt
Zeker, maar zoals ik u net vertelde, zal windenergie deze decentralisatie niet toestaan.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/09/08, 11:01

hij is dom...
om meer vermogen door te geven dan 3 Cmoa-lampen, moet je, zoals je hierboven zei, de doorsnede van de kabels vergroten!
je trekt aan je draden in de schede en je steekt er grotere in! of je verdubbelt of verdrievoudigt ze, afhankelijk van wat je van plan was.

Is dat wat je mij probeert te laten zeggen? Heb je iets grotere kabels nodig? is dit wat een argument 220 herbergt? de prijs van koper? investeren in een schone en autonome NRJ?
Welnu, ik kan je vertellen dat we als alternatief laagspanningscentrales kunnen installeren, die apparaten met een even lage spanning kunnen aansluiten... een revolutie? een markt, ja!

begrijp niets; Toch is het simpel: van de windturbine (of PV voor de Boheemse ecologen) of de hydraulische molen tot aan de batterij: 12 of 24V wisselstroom, vlakbij de batterijen de regelaar, en dan de lage elektriciteitsverbruikers: zoals je net zei, onthoud dat we kleine sectiedraden voor energiezuinige verlichting: dus alle draden, schakelaars etc. mogen wij houden! sluit eenvoudig de 12V aan op de verlichtingsschakelaars.
voor degenen in 220 moet u de omvormer aansluiten op de accu en vervolgens de uitgang op de stroomonderbrekers van het stopcontact.

bovendien heb je de passage niet aangehaald waarin ik spanning en intensiteit verwar, dus ik beschouw dat als de rest: plons in het water.

................................

Ter informatie: weet dat er in Bretagne en Normandië veel wind te exploiteren is, waarbij Frankrijk voorloopt op Spanje wat betreft windenergiecapaciteit.

voor uw verhaal over decentralisatie gebruikt u geen cijfers, wij vergelijken niets in uw oordeel dat kan rechtvaardigen dat windenergie de decentralisatie van de elektriciteitsproductie niet toestaat, OOK dat het een van de hoofdrollen van windenergie is:

om elders elektriciteit te kunnen produceren dan op een koers voor het koelen van de kernreactor (nee, maar wat een verspilling van NRJ...) die gebruikt zou moeten worden voor waterkrachtcentrales!

maar je gaat toch zeker proberen te bewijzen dat een kerncentrale ook elders dan aan een rivier kan staan?

HAHA!


we zullen moeten leren leven met minder elektriciteit, er zal niet voor iedereen een atoom zijn, het is geen oplossing voor de toekomst het is al een verouderde of zelfs prehistorische technologie. Alleen de industriëlen die het als dominant wapen wilden gebruiken, wilden ons het laten geloven, net als de oplossing voor de verspilling, die nog steeds niet gevonden is, afgezien van het begraven ervan!
Trouwens, EDF geeft het per kg op eBay en biedt geld aan, wil je het thuis hebben? ze bieden korting op het abonnement!-)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten