Nuclear: EDF wil haar vloot van EPR model om te zetten

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Nuclear: EDF wil haar vloot van EPR model om te zetten




par jean.caissepas » 23/10/15, 16:08

EDF is van plan om de huidige Franse nucleaire vloot te vervangen door "tientallen" van een nieuw EPR-model, meldde AFP vrijdag.

De Franse groep plant een vernieuwing van de huidige Franse kernvloot, wat zou moeten resulteren in de uiteindelijke inzet van "tientallen" EPR NM-reactoren (nieuw model), met de mogelijke steun van externe partners, zei vrijdag de CEO.

"Van 2028, 2030 - dit is geen exacte wetenschap - zullen we beginnen met het installeren van nieuwe EPR-modellen in Frankrijk. (...) En dan in 2050, 2055, zullen we meer (reactoren) hebben van de huidige generatie. We zullen EPR NM hebben: we zullen 30, 35 of 40 hebben. We zullen enkele tientallen hebben die de vervanging van het huidige park zullen zijn, "zei Jean-Bernard Lévy tijdens een ontmoeting met journalisten.


Zelfs niet bang ...

link: http://www.20minutes.fr/planete/1715955-20151023-nucleaire-edf-songe-convertir-parc-nouveau-modele-epr
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/10/15, 18:16

Het was voorspelbaar, helaas ... het Franse elitarisme moet behouden blijven: wat zouden de ongelukkige mijningenieurs doen zonder kernenergie?

Voor de rest is langdurig verblijf in kernenergie een naamloze humbug!

Al is de nucleaire brandstof beperkt dan hoeveel kost het om te herleiden in vergelijking met een overgang naar hernieuwbare energie ???

Ps: de uitgang van de nucleaire was geen campagne-argument van Holland ??
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 24/10/15, 14:08

EDF ziet nucleair vernieuwd in 2050, Ademe wil het zonder doen

Daagt de 24-10-2015 uit

Terwijl EDF aankondigt zijn reactoren in de 2050-horizon te willen vernieuwen, suggereert een rapport van de Ademe dat een overgang naar 100% hernieuwbare elektriciteit mogelijk is.
..................

http://www.challenges.fr/energie-et-env ... asser.html[/ Quote]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 24/10/15, 14:43

EDF zou er goed aan doen de voet van deze nucleaire industrie serieus op te heffen, waardoor hij al kolossale leien blijft.

Dat er in 2050 nog een paar tientallen splijtbare GW's zijn, dat is voldoende ...
0 x
Beeld
jeannler
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/10/15, 22:26




par jeannler » 24/10/15, 21:03

Bonsoir,
Ik was al tegen de nucleaire, het fiasco onthuld vandaag, met zijn voormalige president, voelde als een ministrable, we hebben gekost en we zullen nog steeds + kosten, maar tussen de politieke beslissingen, om de militaire nucleaire en het onderzoek te betalen waar alles heeft gemengd geweest !!!
Het lijkt erop dat de nieuwe EPR ons + kost dat het loont en opnieuw als het werkt, ex; degene die in het Zweeds wordt verkocht en ik zie niet veel Cocoricos.
Nu, tussen de gesubsidieerde groene energieën op onze rekening ten gunste van de bank en het consortium voor het grootste deel buitenlanders, zijn er enkele, ik denk dat we al onder het monopolie staan.
Toch denk ik dat het een minder kwaad kwaad is om door te gaan met het bestaande park, wanneer we de energie, het geld, de tijd die we aan de verspreiding voorbij zien gaan om ons te bewijzen dat de ontmanteling dingen zijn die verworven en gewoon zijn, laat Ik denk dat het erop lijkt dat Griekenland een proeftuin is!
A+
0 x
Yamatai
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 13/10/15, 10:48
Plaats: Huismes




par Yamatai » 26/10/15, 09:58

Hallo,

Ik ben ook behoorlijk verrast. Hoe veel hebben we al een tijdje over gesproken, maar nieuwe reactoren?

De huidige reactoren zijn vergelijkbaar met Amerikaanse reactoren (dezelfde technologie Westing House) dus eigenlijk volgen we met een sterke aandachtsrijping (ouder dan een goede tien jaar).

Ik zal wat vooringenomenheid corrigeren. De EPR-reactor lijdt in Finland vooral om civieltechnische redenen. Het lijkt erop dat de civiele techniek eindelijk klaar is.

Voor de brandstof mag niet worden vergeten dat dit bewezen reserves zijn. Met andere woorden, tegen een vastgestelde marktprijs. Hoe hoger de marktprijs, hoe meer extraheerbare reserves toenemen.
Dat is wat er met olie is gebeurd, dat zal met nucleaire brandstof gebeuren.

Dan hangt alles af van de reactor, met een snelle neutronenreactor is brandstofbeschikbaarheid geen probleem meer.
Je hebt "slechts" een gesmolten zout nodig dat niet brandbaar is in lucht en explosief is in water. : Mrgreen:

Voor de kosten van nieuwe reactoren nemen de site is niet representatief. De vertragingen zijn onveranderlijk langer vanwege weinig ervaring en slecht opgeleid personeel. Vervolgens worden alle elementen ruwweg aangepast zonder het serieproductie-effect.

Ondanks alles en laat me niet zeggen wat ik niet zeg, ik ben er niet zeker van dat de nieuwe kern in de loop van de tijd even concurrerend zal zijn als de oude of zelfs dat het de moeite waard is, steunde op deze mogelijkheid met de mogelijkheden stroom.

Vanuit mijn gezichtspunt is het noodzakelijk om de oude tijd te verlengen om onze overgang te maken zonder nieuwe te proberen te bouwen.

Ik ben het eens met het standpunt van de te gesubsidieerde ENR wanneer we het voorbeeld van Cestas nemen. Het project is winstgevend door in 15-jaren een vervanger voor inverters te tellen voor een gegarandeerd feed-in-tarief van 25-jaren. Het laat 10 jaar zonder risico's en dat alles met Chinese PV en een deel van het Hongaarse personeelsbestand
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 26/10/15, 10:36

Het is alles wat nucleair is, het is financieel af.
Tenzij we doorgaan met onze oude reactoren tot de laatste explosie.
Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die deze fabels geloven.
EPR 109 euro MWH
fotovoltaïsche 70 euro MWH
40 euro MWH windturbine
Oude nucleaire rafted 50euros MWH
De nummers zijn damesachtig en niet noodzakelijk in Frankrijk.
Vergeet niet dat hydraulica erg belangrijk is in 25 GW power in Frankrijk en het lijkt mij dat we alleen naar 30 GW verhuizen om de gaten van de wind aan te sluiten die maar 80% van de tijd werkt, maar heeft een variabel vermogen (21% bij nominaal vermogen) en een fotovoltaïsche installatie die een beetje elektriciteit produceert als het regent.

Maak je geen zorgen Rossi gaat ons daar weghalen dat is echt nucleair!
Enkele gedachten over een site die 'relatief neutraal' lijkt:
http://www.techniques-ingenieur.fr/actu ... trole-884/

Maar maak je geen zorgen Rossi gaat ons hier weghalen, dat is echte nucleaire!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/10/15, 11:35

We zien meteen het verwrongen "armworstelen" achter de schermen!

De overheid passeert nauwelijks een wet waarin het aandeel van nucleaire, ik weet niet welke horizon (ver genoeg) moet worden teruggebracht tot 50% ...

... dat bij EdF wordt aangekondigd dat de bestaande vloot zal worden omgezet in een EPR, waardoor de nucleaire productie op het huidige niveau wordt gehandhaafd [de nieuwe compenserende EPR van Fessenheim].

En leg uit dat dit geen tegenspraak is, omdat het elektriciteitsverbruik met hetzelfde bedrag zou moeten toenemen!

Maar iedereen weet dat we niet uit het kwadraat van de cirkel kunnen komen "minder nucleair + meer grillig hernieuwbaar + niet terugkeren naar het tijdperk van de kaars" zonder ons verbruik te verminderen (de beroemde "Negawatts")!

Bovenal is het de neiging tot negawatt die EDF opslaat!

Als slechts alle consumenten de handen ineen wilden slaan en elk 20% van de stroom zouden besparen (over het algemeen overbodig of gemakkelijk substitueerbaar via de niet-verwaarloosbare consos différables: LL, LV, vriezer ...!) ...

En we zouden EDF failliet maken!

NB: Om deze ombouw van elektriciteitscentrales te financieren, zal EDF, dat te veel schulden heeft, een beroep moeten doen op "de markt" - en zelfs op zijn historische concurrent Engie!

Neuk jongens, bespaar geld en laten we een beetje lachen! Bij 20 miljoen huishoudens kunnen we het! Het zou een mooie "class action" van hoge klasse zijn!
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 26/10/15, 12:32

Neuk jongens, bespaar geld en laten we een beetje lachen! Bij 20 miljoen huishoudens kunnen we het! Het zou een mooie "class action" van hoge klasse zijn!


Ja natuurlijk om geld te besparen, maar zonne-, wind-, waterkracht is goedkoper dan de kern en op mijn dak is 3kwc zonne-energie terwijl het heel gemakkelijk daar zou kunnen zijn 15wc heeft een prijs lager dan de kernbom. Ik praat liever over geld dan lage doses.
Uiteraard is hitte daarmee de kat:
https://www.google.fr/search?q=convecte ... 23&bih=519
0 x
Yamatai
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 13/10/15, 10:48
Plaats: Huismes




par Yamatai » 26/10/15, 14:14

Ik ken de prijs van EPR niet die niet wordt gezaaid, maar van een massaproductie.

109 MWh is een hoofdprijs Hinkley-punt is een EPR maar zal verder worden aangepast in vergelijking met die van Taishan, Flamanville of Finland.
In serie zal het iets minder zijn, maar hoeveel?

Foto ja tegen 70 maar verkocht in het beste geval op dit moment in Cestas meer dan 100.
En voor de geïntegreerde beat die in de 200 zit, lijkt het mij.
Dan blijft het voor deze prijs om de intermittency te vullen met opslag of andere productiemiddelen.
Hoeveel bedragen de kosten voor het beheer van de intermittency?
Ik denk niet dat uitbreiding genoeg is, tenzij je supergeleiders hebt voor hoogspanningsleidingen of je moet het voor me bewijzen.

Wind op 40? Het is nogal rond 50, maar het zal waarschijnlijk een beetje afnemen met schaalvoordelen (grotere machines).
http://www.enr.fr/userfiles/files/Broch ... e%20VF.pdf
Er is nog steeds een ondermijning die tegen welke prijs moet worden voltooid?

De oude nucleaire niet-gestuwde niet geduwd ook, het zal meer zijn tussen 55 en 60 maar niet intermitterend.

Hydrauliek is goed, maar de inname is ook wisselend en variabel van het ene jaar naar het andere. Het verschil is dat de opslag gedeeltelijk vrij eenvoudig is.
25 GW geïnstalleerd vermogen maar in het beste geval "slechts" 75 TWh per jaar (14% van het jaarverbruik).
Met de beperking van een productie meer in de lente dan in de winter (smeltende sneeuw). Dus verstopte de tussenkomst zonder STAP is het niet mogelijk.
De STEP is een opbrengst van 70%, een behoefte aan een waterloop in het geval van berg STEP (compensatie van verdamping door het principe van verzadigingsdampdruk) en overstroomde oppervlakken. Het is echter het enige huidige middel dat in staat is om zeer grote hoeveelheden energie op te slaan.
De toekomst van de RWZI is misschien de RWZI aan het water, op voorwaarde dat dit mogelijk is (bazaar van bijvoorbeeld Civens).

https://www.edf.fr/sites/default/files/ ... 014_VF.pdf

P118 het EDF hydraulisch product (20GW op 25GW).

De windturbine vergeet niet dat de kracht evenredig is met de kubus van snelheid. Maar het is altijd constanter dan de zonne-energie die mogelijk maximaal 10% van zijn piekvermogen kan produceren op de middagzon als het regent (diffuse straling).

Dat alles om te zeggen ja ik wil hernieuwbaar, maar ik wil ook dat een prijs gegeven wordt, rekening houdend met de opslag ervan, voor een echte prijs.

Ja, ik ben er klaar voor om hernieuwbare energie zelfs duurder te maken dan andere bronnen, op voorwaarde dat ze niet dienen als huur voor sommige financiers.

En ja, het is absurd om nieuwe kernwapens in de staat te willen bouwen (fusie niet-fusie) omdat het spenen langer zal duren.

Hoge prijzen leiden tot negawatt, lage prijzen verspilling. De oplossing gaat door de verhoging van de tarieven?
Ik ken niet veel mensen die klaar zijn om te investeren zonder een investering terug te verdienen.

De energiemarkt zal worden doorspekt zolang er een subsidie ​​is voor alle productiemiddelen. Maar als EDF een deel van de markt intrekt, gaat de huidige prijs terug en is het mechanisch.
Tekort = hoge prijzen
Maar in dit geval vergeten we ook meteen het idee van openbare dienstverlening.
Het zal nieuwe actoren toelaten om te beginnen met produceren (weinigen doen dit) en niet alleen het verschil kopen, doorverkopen, inwisselen.

15 KWp aan 200E per MWh nee dank u, ik geef nog steeds de voorkeur aan een krachtcentrale als Cestas aan "slechts" 100E per MWh

Goede middag :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 350-gasten