Gele vesten: is de oproep van de November 17 gerechtvaardigd? #GiletsJaunes

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 18/01/19, 14:05

chafoin zijn schreef:
nico239 schreef:Maar prozaïscher gezegd: alles wordt in de stembus beslist.


Dit is vooral waar de GJ's tegen vechten.

Zou dit niet kunnen veranderen? Dit veranderen zou voor mij dan een echte “winst” zijn die de GJ-beweging zou opleveren.



Je doet er goed aan om voorwaardelijk te spreken, dromen is goed, maar de werkelijkheid zal niet veranderen.... of beter gezegd, het zal veranderen als de stemming in de stembus daartoe besluit...

Er is ongetwijfeld een kandidaat die kan toepassen wat u zegt: hij moet nog een meerderheid behalen bij de presidentsverkiezingen.
En ik betwijfel of hij bij de volgende presidentsverkiezingen een meerderheid zal behalen

Tot op de dag van vandaag zitten we nog steeds met hetzelfde probleem: óf LREM is nummer 3 en we zijn kalm, óf het is nummer 2 en de beweging wordt herkozen als staatshoofd... tenzij een meerderheid TEGEN stemt en zich vooral niet onthoudt. , wat tot nu toe een illusie is.

Na mijn paar peilingen van rechts naar links (geen woordspeling bedoeld) onder GJ's en niet-GJ's, maar alle ARCHI "tegen Macron", zal slechts 30% bereid zijn om TEGEN te stemmen: van daaruit kun je de winkel opvouwen en je spullen opbergen vest : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Exnihiloest » 18/01/19, 22:33

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef:Leg ons eens uit welke winst de Gele Hesjes u persoonlijk hebben opgeleverd, zodat u ze kunt aanmoedigen bij alles wat ze doen? En in het openbaar...


De Gele Hesjes hebben voor 600 €2019 miljoen aan bankkosten teruggegeven aan de Fransen!

Je kunt weer ergens anders gaan trollen! : Cheesy:

ps: dit is nog maar het begin!

Dit compenseert niet wat ze hebben verloren aan de Franse economie, met de vlucht van toeristen, verminderde aankopen tijdens de kerstperiode en de geannuleerde terugtrekkingen naar Frankrijk van bedrijven uit het Verenigd Koninkrijk die de Brexit ontvluchtten.
Toen gaven de gele hesjes helemaal niets terug, het zijn altijd de middenklassen die uiteindelijk voor de anderen betalen in dit spel van communicerende vaten.

Dan geeft je opmerking geen antwoord op de vraag ‘persoonlijk’ die je van mij stelde over de impact van de gele hesjes. Ik ben niet aan het trollen, sterker nog, ik heb hier aan het begin van de beweging publiekelijk gezegd dat ik de gele hesjes steunde. Niet meer naarmate het verder gaat, en het lijkt erop dat ik niet het recht heb om hier uit te drukken waarom zonder een trol te worden genoemd, hoewel deze draad de titel had "de oproep van 17 november is" hij gerechtvaardigd?
Had je het niet in plaats daarvan moeten noemen: "De oproep van 17 november is gerechtvaardigd, zeg waarom!" ?

Deze denigratie, trol wat mij betreft, of ‘manipulatief’ wat François Gervais betreft, als het alleen maar jouw interpretatie is, is een misvatting van gemak om tegengestelde ideeën het zwijgen op te leggen. En iedereen die een misvatting manipuleert, wordt geacht het debat te hebben verloren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par chafoin zijn » 18/01/19, 23:52

nico239 schreef:Er is ongetwijfeld een kandidaat die kan toepassen wat u zegt: hij moet nog een meerderheid behalen bij de presidentsverkiezingen.
Er zouden, om zo te zeggen, grote en uiteenlopende problemen zijn bij het veranderen van het institutionele functioneren van onze samenleving in de richting van een democratie waarin een groter deel van de burgers deelneemt aan de ontwikkeling van de wetten die hen aangaan en aan politieke participatie. Volgens een snelle berekening vertegenwoordigen senatoren en afgevaardigden vandaag de dag 0,0016% van de burgers, als we het andere politieke, administratieve en zelfs mediapersoneel dat meeweegt erbij optellen, en door heel breed te mikken, komen we misschien uit op een 0.006% !

Ik geloof niet dat een bepaald persoon die beweert “heilig” te zijn omdat hij tot plaatsvervanger is gekozen en die zich gerechtvaardigd voelt om te zeggen “de republiek ben ik”, onze instellingen niet in de goede richting kan laten evolueren. In principe zou geen enkel persoon, zelfs geen politiek genie omringd door een buitengewone beweging of partij, dit kunnen doen. Als burgers er de voorkeur aan geven, zoals nog steeds het geval is, hun hele leven te werken en te consumeren terwijl ze maar op één ding wachten: binnenkort het nieuwste technogadget kunnen vervangen, dan gebeurt er niets.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Remundo » 19/01/19, 12:42

kom op, leef Rusland vandaag uit Akte 10:



er zijn mensen, Castaner schat tussen de 100 en 150 mensen : Mrgreen:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 19/01/19, 14:13

Remundo schreef:er zijn mensen, Castaner schat tussen de 100 en 150 mensen : Mrgreen:


Als we dit horen:



Hij zal antwoorden dat het een montage of computergegenereerde afbeeldingen zijn! : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 19/01/19, 15:49

Hé, die heb ik gemist op het nieuws... als het op het nieuws staat (maar het is oud nieuws)

Als de brandweer erbij betrokken raakt, waar gaan we dan heen, mijn arme kleine meisje? : Mrgreen: je moet ze flashballen : Mrgreen:

Onder andere een link
http://www.francesoir.fr/politique-fran ... tion-video

0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par verwarren » 19/01/19, 18:05

De Gele Hesjes doen mij denken aan een boot zonder roer, dus zonder toekomst, op drift..
Als ze zich bij een politieke partij hadden aangesloten (Mélenchon bijvoorbeeld), zou Macron er al uit zijn...
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 19/01/19, 19:57

perplex schreef:De Gele Hesjes doen mij denken aan een boot zonder roer, dus zonder toekomst, op drift..
Als ze zich bij een politieke partij hadden aangesloten (Mélenchon bijvoorbeeld), zou Macron er al uit zijn...


Ah uitgebreide discussie.

Ik zal je ‘geruststellen’ voor het geval je te veel droomt:

25% van GJ (ongeveer) zal tegen Macron stemmen, ongeacht de kandidaat die tegen hem is
nog eens 25% voor Le Pen en nooit voor Mélenchon
nog eens 25% voor Mélenchon en nooit voor Le Pen
En nog eens 25% zal blanco stemmen.

Doe een enquête bij u in de buurt of op rotondes



Hiermee hebben we, zonder remissie, tot 2027 Beeld

Behalve voor buitengewone gebeurtenissen vóór 2022
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 19/01/19, 20:03

nico239 schreef:25% van GJ (ongeveer) zal tegen Macron stemmen, ongeacht de kandidaat die tegen hem is


Bron? Dat lijkt mij niet zoveel! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 19/01/19, 21:33

Christophe schreef:
nico239 schreef:25% van GJ (ongeveer) zal tegen Macron stemmen, ongeacht de kandidaat die tegen hem is


Bron? Dat lijkt mij niet zoveel! : Mrgreen:


Onbetrouwbare bron natuurlijk aangezien het voortkomt uit de enquêtes die ik overal uitvoer.

Maar je weet dat het voor sommigen moeilijk is om tegen zichzelf te zeggen: welke kandidaat ook tegen Macron is, ik zal op hem stemmen.

Vrijdag op de rotonde van de Vidauban-snelweg: een man die het niet helemaal begreep, antwoordde ja...
Ik ging dieper door te zeggen: dus als het Le Pen is, stem dan op Le Pen: hij antwoordde mij zonder enig probleem
En toen ik zei: en als het Mélenchon is, stem dan op Mélenchon: hij vertelde me dat ik nooit op Mélenchon zal stemmen Beeld, ik zal mij onthouden... dus hij zal de voorkeur geven aan Macron...

Dit is Frankrijk Beeld
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten