Gele vesten: is de oproep van de November 17 gerechtvaardigd? #GiletsJaunes

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par SixK » 10/01/19, 10:38

Regering van onverantwoordelijke brandstichters.
Ze doen me denken aan mijn voormalige managers waar, toen we het bedrijf beoordeelden, het gemiddelde betreurenswaardig was (laagste beoordeling van de groep) en ze brachten verschillende vergaderingen door om te brainstormen om erachter te komen hoe ze de beoordeling konden verhogen.
Het zwaarst doorwegende criterium was het loon 3.4/10.
De gevonden oplossing "we gaan meer comm doen!!!"

Ik ben van box veranderd... Een groot deel van mijn naaste collega's ook.

Helaas is het niet zo eenvoudig om van land te veranderen.

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 10/01/19, 11:49

SixK schreef:Regering van onverantwoordelijke brandstichters.
Ze doen me denken aan mijn voormalige managers waar, toen we het bedrijf beoordeelden, het gemiddelde betreurenswaardig was (laagste beoordeling van de groep) en ze brachten verschillende vergaderingen door om te brainstormen om erachter te komen hoe ze de beoordeling konden verhogen.
Het zwaarst doorwegende criterium was het loon 3.4/10.
De gevonden oplossing "we gaan meer comm doen!!!"

Ik ben van box veranderd... Een groot deel van mijn naaste collega's ook.

Helaas is het niet zo eenvoudig om van land te veranderen.

SixK



Ja alles qua uiterlijk.

We maken ruzie, we bekennen schuld, we mopperen en slaan onszelf op de Angelsaksische manier in elkaar, maar WE VERANDEREN NIET VAN KOERS.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/01/19, 13:06

Selectie van Geel Nieuws van de dag:

Nieuw idee: een bankrun creëren



De week van de 2 potten:



Vertrouwen van een agent:



De mening van de burgemeesters van Frankrijk over de huidige situatie:

0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 10/01/19, 13:10

Hoe zit het met Abbé Pierre?Ik belde een vriend in Parijs die me vertelde dat er een sloppenwijk was gemaakt bij de ingang van de snelweg in Noisy Le Grand?

Ik heb er nog nooit van gehoord in de media....als iemand in de buurt dit kan bevestigen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/01/19, 13:19

Ik had gehoord (een Franse tv-reportage?) Van die in de 18e eeuw op een in onbruik geraakte spoorlijn. Het is een paar maanden geleden geëvacueerd en vernietigd (het rapport ging eigenlijk meer over de evacuatie...)

https://fr.wikipedia.org/wiki/Bidonvilles_en_France

Punaise, de echo's zijn sterk!!

https://www.lesechos.fr/05/01/2016/LesE ... isme--.htm

Is de sloppenwijk de toekomst van stadsplanning?
Dichter, gemengd, onmiddellijk autovrij en energiezuinig, de spontane organisatie van "informele wijken" inspireert tot nieuwe modellen van stedelijke ontwikkeling.

Wat als prins Charles gelijk had gehad? Vijf jaar geleden prees hij in zijn boek "Harmony", uitgebracht naar aanleiding van de film "Slumdog Millionaire", de "intuïtief superieure organisatie" van Dharavi (India), de grootste sloppenwijk van Azië, met 1 miljoen inwoners. aan de Britse troon vergeleek de "gefragmenteerde en ongestructureerde" bouwontwikkelingen van westerse naties met de "orde en harmonie" die in deze stoffige buurten heerst. Aan hun lot overgelaten in een vijandige omgeving, verwaarloosd door de autoriteiten, bestelden de bewoners intuïtief een efficiënte manier van samenleven, merkte hij op. Ze recyclen hun afval, bouwen hun leefomgeving met de materialen die voorhanden zijn en verheffen solidariteit als een principe van duurzame ontwikkeling. "We moeten nog veel leren over hoe complexe systemen zichzelf kunnen organiseren. rond gemeenschapskapitaal om harmonieuze gehelen te creëren”, vertelde hij vol ongeloof aan de media aan de zijlijn van de opening van de Commonwealth Games in de hoofdstad India, New Delhi.

(...)


En het dieet is de toekomst van voedsel? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 10/01/19, 13:21

Tot slot nog een goed idee (waar we tijdens de vakantie met het gezin over hebben gesproken), sommige steden hebben hun parkeermeters in het stadscentrum verwijderd.

Eindelijk .... het was (het neigt een beetje te verdwijnen) zoals de betalende telefoonnummers voor KLANTEN: we geloven dat we dromen, alsof we 1 € betalen om te gaan winkelen bij Carrefour.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 10/01/19, 13:25

Christophe schreef:Ik had gehoord (een Franse tv-reportage?) Van die in de 18e eeuw op een in onbruik geraakte spoorlijn. Het is een paar maanden geleden geëvacueerd en vernietigd (het rapport ging eigenlijk meer over de evacuatie...)

Punaise, de echo's zijn sterk!!

En het dieet is de toekomst van voedsel? : Cheesy:


Ik denk dat hij het een paar dagen geleden op zijn plaats heeft gezien...nou ja, niet lang geleden in ieder geval...

Wat de sloppenwijken en hun model betreft, weten we heel goed waarom ze worden vernietigd: ze bevallen de machthebbers niet.

De politie of het leger hebben het gemakkelijker om grote lanen in Haussman-stijl te controleren dan kronkelende steegjes in de stijl van een sloppenwijk of het Parijs van de Middeleeuwen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/01/19, 13:28

Verschrikkelijk de toespraak van Abbé Pierre:





Het was inderdaad het eerste gele hesje!!

Ik ben sprakeloos!! :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/01/19, 14:13

Nee, eigenlijk was Charlie Chaplin in 1 het eerste gele vest:



Dit zijn zulke mooie toespraken dat ik er een topic voor heb aangemaakt: Bedrijfs-en-filosofie / l-abbe-steen-en-charlie-Chaplin-het-eerste-2-giletsjaunes-t15913.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 10/01/19, 16:25

Een onderzoekscommissie over de privatisering van de snelwegen... het is tijd... om deze zwendel van het collectief goed op te helderen.

https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 04551.html
2 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten