Nicolas Hulot stelt het 50% nucleair vervaldoel voor 2025 uit

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sicetaitsimple » 09/11/17, 23:09

sen-no-sen schreef:
sicetaitsimple schreef:Nee, er is een veel gemakkelijkere positie, die van niet verantwoordelijk zijn en klagen...


Degenen die graag de leiding willen hebben, worden logischerwijs geëvacueerd uit de commandostructuur, normaal dat ze klagen! : Lol:


Ik begrijp niet echt wat je daarmee bedoelt... Ik heb nog steeds enige twijfels over het feit dat professionele klagers op een dag echt de leiding willen hebben... Het is zoveel gemakkelijker om te klagen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par Christophe » 09/11/17, 23:29

Eh nou, serieus: Geloofde een ecoloog (let op, ik zei niet ecoloog...) echt in deze aankondiging???

Een triviale tafelhoekberekening* toonde zijn utopie...behalve om het Franse elektriciteitsverbruik over een paar jaar met bijna 2 te delen maar ook daar is het utopisch...

We hebben erover gesproken, ik weet niet waar... misschien hier: medias/hulot-minister-a-100-liters-al-heure-t15213.html

* de trivialiteit van de redenering is zelfs "eng" (dat sommigen het geloofden, maar vooral dat Pignoufs de informatie doorgaf zonder iets te controleren)

Aangekondigde daling van de elektronucleaire capaciteit tegen 2025 >>> nieuwe jaarlijkse elektriciteitsproductiecapaciteit in Frankrijk * 8 jaar...

(>>> = heel erg superieur)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par Christophe » 09/11/17, 23:36

Ah nee, neem me niet kwalijk, er kan eindelijk een eerlijk gezegd haalbare oplossing zijn om het aandeel van kernenergie tegen 2025 te verminderen...gedwongen nucleaire veroudering!!

Niet te verwarren met geplande veroudering, aangezien in het geval van kernenergie de aanvankelijk geplande levensduur voortdurend wordt verlengd... : Cheesy:

De wereld heeft het er vandaag over: http://www.lemonde.fr/energies/article/ ... 53054.html

Een “significant” incident bij de kerncentrale van Paluel

EDF geeft aan dat zij de apparatuur in kwestie, die aan corrosie had geleden, heeft vervangen.

EDF kondigde donderdag 9 november een “significant veiligheidsincident” aan met betrekking tot twee van de reactoren van de kerncentrale van Paluel (Seine-Maritime). De groep geeft aan dat zij de apparatuur in kwestie, die last had van corrosie, heeft vervangen. Op de INES-schaal, die zeven niveaus kent, variërend van een anomalie tot een zwaar ongeval, komt dit incident overeen met niveau twee.

De Nucleaire Veiligheidsautoriteit (ASN) had op 20 juni gewaarschuwd voor een niveau 2-incident voor twintig reactoren op het grondgebied. Naar aanleiding van deze problemen breidde EDF zijn inspectieplan uit naar extra apparatuur, en op dat moment ontdekte het het probleem bij Paluel.

Een “over het algemeen bevredigend” veiligheidsniveau

“Deze controles brachten lokale corrosiedefecten aan het licht op de expansievaten van de twee nooddieselgeneratoren van productie-eenheden nrs. 1 en 2 van de kerncentrale van Paluel”, legt EDF uit. Deze expansietanks bevatten de koelvloeistof die nodig is voor de werking van de nooddiesels. De vervanging ervan werd uitgevoerd door de groep, die aangeeft dat zij haar prognose voor de productie van kernenergie niet heeft gewijzigd.

Ondanks een reeks niveau 2-incidenten in verschillende kerncentrales in de afgelopen maanden, oordeelde de voorzitter van de ASN, Pierre-Franck Chevet, dat het veiligheidsniveau van kerninstallaties in Frankrijk “over het algemeen bevredigend” was.


ps: in dit geval zal het nodig zijn om min of meer gedwongen elektriciteitsbesparingen door te voeren... De Japanners zijn hierin geslaagd na Fukushima...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sen-no-sen » 09/11/17, 23:48

sicetaitsimple schreef:Ik begrijp niet echt wat je daarmee bedoelt... Ik heb nog steeds enige twijfels over het feit dat professionele klagers op een dag echt de leiding willen hebben... Het is zoveel gemakkelijker om te klagen!


Het systeem is gebaseerd op het concept van exponentiële economische groei; alle mensen * die deze ideologie waarschijnlijk zullen ondermijnen, worden systematisch verwijderd uit de politiek en breder uit de mediasfeer.
We merken ook op dat deze zuivering heel goed heeft gewerkt, aangezien er vandaag de dag geen dissonante stem meer te horen is.
Alle kritiek, en vooral de klagers, maakt deel uit van een perspectief van oppervlakkige kritiek op het systeem.




*Degrowth wordt in het politieke spectrum als een verboden term beschouwd.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sen-no-sen » 10/11/17, 00:01

Christophe schreef:Een triviale tafelhoekberekening* toonde zijn utopie...behalve om het Franse elektriciteitsverbruik over een paar jaar met bijna 2 te delen maar ook daar is het utopisch...


Deze aankondiging was een overblijfsel van het trauma veroorzaakt door de ramp in Fukushima; het was vooral een politieke belofte zoals zoveel andere, gebaseerd op wind.
Het uitstappen uit kernenergie had op zijn laatst in 1995 moeten worden besloten, wacht tot 2017 en de dag voor de wereldoliepiek om dit soort beloften te doen is mensen voor idioten te houden, deze aankondiging was dan ook de meest schaamteloze leugen op zichzelf. ..
De reguliere media zijn niet erg spraakzaam over de kwestie van de piekolie... alleen zullen we onze economie snel hierop moeten afstemmen, vooral als we de Olympische Spelen in 2024 met vreugde en goed humeur willen organiseren! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par Bardal » 10/11/17, 06:42

Het valt ons op dat Jancovici al een aantal jaren niets anders heeft gezegd, of het nu over de utopische daling van het elektriciteitsverbruik gaat, of over de dreiging van een piekolie... Deze berekeningen op de hoek van de tafel worden al lang gemaakt, en de onzinnigheid van de toezeggingen van de regering dit onderwerp is aangetoond... Maar het is niet gemakkelijk om gehoord te worden in zulke irrationele tijden...

En elders gaat het verder, aangezien de vervanging van vulgaire expansietanks op dieselgroepen een "significant" incident wordt bij de kerncentrale van Paluel"; binnenkort zal de vervanging van de banden van de servicewagen van Fessenheim het "teken zijn van de historische veroudering van kernenergie"... Zijn we er zeker van dat we niet op ons hoofd lopen?

Maar er is nog meer vervelend, naar mijn bescheiden mening. De kwestie van de uitstoot van broeikasgassen lijkt in dit debat vergeten te worden, alsof het slechts een secundair probleem is; Het is echter dit criterium dat Nicolas Hulot naar voren heeft gebracht – op een zeer relevante manier lijkt mij – om zijn uitstel van de kalender te rechtvaardigen. Het is niet de kwestie van de “piekolie” (bovendien zullen er gas en steenkool blijven, zoals onze buurlanden zeggen), maar de dringende verplichting om te stoppen met het verbranden van energie die CO2 uitstoot, vormt de prioriteit van de prioriteiten.

Is het voor iedereen hier dezelfde prioriteit? Of zou er nog een zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sen-no-sen » 10/11/17, 11:38

bardal schreef:
Maar er is nog meer vervelend, naar mijn bescheiden mening. De kwestie van de uitstoot van broeikasgassen lijkt in dit debat vergeten te worden, alsof het slechts een secundair probleem is; Het is echter dit criterium dat Nicolas Hulot naar voren heeft gebracht – op een zeer relevante manier lijkt mij – om zijn uitstel van de kalender te rechtvaardigen. Het is niet de kwestie van de “piekolie” (bovendien zullen er gas en steenkool blijven, zoals onze buurlanden zeggen), maar de dringende verplichting om te stoppen met het verbranden van energie die CO2 uitstoot, vormt de prioriteit van de prioriteiten.

Is het voor iedereen hier dezelfde prioriteit? Of zou er nog een zijn?


Het behoud van de biosfeer wordt overschaduwd door het idee van de opwarming van de aarde; het is een subtiliteit die moet worden opgevat in de zin dat de kwestie van de RCA* wordt gereduceerd tot een puur boekhoudkundige kwestie.
We hebben het over ‘emissierechten’, ‘emissiereducties’ enz.. Deze benadering, die voor sommigen misschien pragmatisch lijkt, verbergt in werkelijkheid een fundamenteel probleem van filosofische aard, namelijk dat van de transformatie van de wereld en van de rol van de mensheid bij het behoud van de leven op aarde.

Het is dan ook nogal vreemd dat een regering als de onze (die de groei wil doen herleven) zich niet bezighoudt met kwesties als piekolie, wat meer in overeenstemming lijkt te zijn met het nagestreefde doel.
Le RCA speelt daarom een ​​rol van ‘morele garantie’ voor onze geïndustrialiseerde samenlevingen, waarbij een aanstaande catastrofe wordt gebruikt als hefboom voor een nieuwe industriële impuls die erop gericht is de groei-inspanningen koste wat kost voort te zetten.


Om op uw opmerking in te gaan: de prioriteit van de prioriteiten is het vertragen van de energiestroom die onze samenleving doorkruist.
Richt onze angst op de enige fossiele brandstoffen die het kost om ons te leiden wanneer de tijd komt naar andere vormen van vernietiging.


*RCA= antropogene opwarming van de aarde
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par chatelot16 » 10/11/17, 12:55

Wat is het nut van het terugdringen van het aantal kerncentrales?

Is het gevaar van een ongeval met een kerncentrale evenredig aan het aantal centrales?

Ik geloof eerder dat het gevaar evenredig is aan de last die drukt op de centrale die overblijft... als men het aantal vermindert, zal degene die overblijft harder moeten werken... en het risico op ongelukken neemt toe als dat zo is. nodig om te draaien luistert wat kost het omdat we niets anders hebben

dus de juiste manier om kernenergie te verminderen is niet door het aantal energiecentrales te verminderen, maar door elektriciteit te produceren en op een andere manier de belasting van kerncentrales te verminderen
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sicetaitsimple » 10/11/17, 19:28

bardal schreef:
En elders gaat het verder, aangezien de vervanging van vulgaire expansietanks op dieselgroepen een "significant" incident wordt bij de kerncentrale van Paluel"; binnenkort zal de vervanging van de banden van de servicewagen van Fessenheim het "teken zijn van de historische veroudering van kernenergie"... Zijn we er zeker van dat we niet op ons hoofd lopen?



Bent u verantwoordelijk voor de classificatie van beveiligingsgebeurtenissen? Ik denk dat het niet de "vervanging" is die een belangrijke gebeurtenis is, maar dat hun toestand (vóór de vervanging), vulgair of niet, had kunnen leiden tot het verlies van de functie van de "noodstroomvoorziening" in geval van nood.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par ENERC » 10/11/17, 19:37

Zolang we geen echte impuls hebben gegeven aan hernieuwbare energiebronnen, wordt de deadline elk jaar met een jaar opgeschoven.

Zo simpel is het.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 274-gasten