Lees alstublieft "Opvullen".

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 21/10/06, 19:37

Nonole robot quote:

'Nou, ik denk dat je het boek ook niet hebt gelezen ...'
exact ... maar het is niet uitgesloten van mijn volgende metingen.

“Voor de functiegeschiedenis is het erg interessant, en het is een reëel probleem.
Ik vraag me af wat het beperken van reizen zou aanmoedigen ;-) "

Zelfs als ik bazen had die zich bezorgd voelden, de uitzendbureaus, het kon ze niet schelen, en wanneer een interim-contract een cdi wordt, moeilijk te zeggen: nee nee het interesseert me niet het is te ver ...

"Want het probleem van te duur wonen in een vrijstaande woning met tuin op het platteland is een 'luxe' waar niet iedereen bij kan."

Ik begrijp je standpunt volledig, ik had hetzelfde totdat ik me in dit huis bevond!
Ik heb het geërfd! en daarom betaal ik niet langer huur in vergelijking met het appartement waar ik eerder werd gehuurd en ik was ook 40 km van mijn werk.
De verwarming was elektrisch, het kostte me een fortuin en de geïnstalleerde elektrische had geen inertie (hoewel er opslagverwarmers zijn), behalve momenteel zijn dit waterradiatoren (met gasboiler) die een mooie traagheid in vergelijking.
Ik ben daarom een ​​winnaar aan de huur- en verwarmingszijde (ik heb minstens 1 jaar nodig voordat ik aan de verwarmingszijde ben).

Ik heb net iets bedacht:
Wat vinden onze rijke vrienden ervan?
wanneer ze gaan voor hun jachttocht, hun porsche rit voor brood, hun helikoptervlucht, hun rallyrally's ...?
Ze verspillen toch brandstof?
voelen ze zich bezorgd?

En ik denk aan iets anders:
op tv was er een rapport over direct8 Ik vind, over ecologie en verpakking, dat 'mensen' voorzichtig moeten zijn met hun aankoop en moeten proberen grotere porties te nemen en niet individuele, om producten te kiezen minder verpakt ... enz ...

Dus dilemma!
Ik ga nog 10 of 20 terminals doen om een ​​groot gebied te vinden (heel groot! Ik heb maar één "Atac") om een ​​ZE-product te vinden dat goed is om te kopen en dat het voor iedereen geschikt is ?!
het is absurd! aan de ene kant verbruik ik benzine om groen te zijn aan de andere kant ?!

Ik denk dat dit geen ideeën zijn die we nodig hebben, maar om de manier waarop we leven, werken, bewegen, eten, stemmen volledig te veranderen (zelfs als we niet veel keus hebben, heeft houthakker gelijk het gevoel waar hij vraagt ​​welke politicus bereid zou zijn zichzelf op te offeren voor zijn ideeën), en dit voor ALLE geïndustrialiseerde landen.

Wanneer er geen olie meer is voor de rest van ons; er zal meer zijn voor vliegtuigen en boten, ik ben er zeker van dat de wereld niet van de ene dag op de andere verlamd zal zijn; fabrikanten zullen hun supermodellen vrijgeven die hen van de commerciële flop zullen garanderen zoals het soms gebeurt.
Tenminste iedereen zal deze nieuwe modellen nodig hebben, omdat ze essentieel zullen zijn, en daar ... jackpot!

Ik ben misschien paranoïde ... niet zeker ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 21/10/06, 20:53

Ik heb het boek niet gelezen.
Het enige dat me nu opvalt, is dat de zon ons gratis energie geeft die we worden uitgenodigd om zo economisch mogelijk te vangen.
U hoeft niet te wachten op iets van de "bovenwereld" dat maar één ding wil: de belastingen verhogen en daarbij het maximale percentage nemen.
Hoe meer patiënten er bijvoorbeeld zijn, hoe meer de bijdragen toenemen (het SS-gat moet worden verkleind), en hoe meer de farmaceutische industrie, die 10 keer meer aan reclame uitgeeft dan aan onderzoek, zal profiteren evenals onze parasieten, die er alle belang bij hebben om preventie, biologische landbouw en natuurlijke remedies te beteugelen die niets kosten.
We worden overgelaten aan onze eigen apparaten. Daarom hebben we er belang bij onze ervaringen te delen (lang leve het internet en forums zoals Econology) om ons er op zijn best uit te halen, minder te vervuilen en minder uit te geven.
Maar ik kom er een beetje uit, daar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 26/10/06, 10:05

Hallo vriendjes,

Goed, ik heb het boek besteld!

Iedereen kent de voorschriften met betrekking tot voertuigwijzigingen? motor, brandstof ... enz ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 18/11/06, 10:50

Ik heb het boek gelezen.
En de opkomst van de tip komt tegelijkertijd.
Ik weet echter niet waarom er deze toename is.
zie hieronder, gekopieerd geplakt van de site: les echos

"De regionale raad van Ile-de-France stemde woensdag voor een verhoging van 80 miljoen euro van de interne belasting op aardolieproducten (TIPP), wat zal resulteren in een verhoging aan de pomp van 1,7 cent d 'euro per liter voor de super vanaf januari 2007.
PS, MRC, PRG en Groenen stemden voor, UMP, PCF en FN tegen. De UDF heeft zich onthouden.
Voor de regio Ile-de-France betekent dit een toename van ongeveer € 0,58 voor een volle tank van 50 liter diesel en € 0,89 voor een volle tank van 50 liter premium brandstof.
Huisbrandolie wordt niet beïnvloed door deze maatregel, en dat geldt ook voor bedrijven voor goederen- en personenvervoer. "
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 18/11/06, 12:45

iota schreef:Ik lees het boek .. "

Oké, dus wat?
iota schreef:"De regionale raad van Ile-de-France stemde woensdag voor een verhoging van 80 miljoen euro van de interne belasting op aardolieproducten (TIPP), wat zal resulteren in een verhoging aan de pomp van 1,7 cent d 'euro per liter voor de super vanaf januari 2007.
PS, MRC, PRG en Groenen stemden voor, UMP, PCF en FN tegen. De UDF heeft zich onthouden ... "

Ik begrijp het niet, dat betekent dat het de regionale raad van Ile de France is die het bedrag van de TIPP voor het hele land bepaalt of zijn het de regio's die individueel beslissen voor hun eigen regio?
iota schreef:Huishoudelijke stookolie wordt niet beïnvloed door deze maatregel,
Gelukkig zijn er sommigen die al moeite hebben om hun verwarming te betalen.
iota schreef:...... niet meer dan goederen- en personenvervoerbedrijven .. "

Ach ja dat is raar : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 18/11/06, 13:23

bham schreef:
iota schreef:Ik lees het boek .. "

Oké, dus wat?


Net als alle belastingen, als ze correct worden gebruikt en voor het doel waarvoor ze zijn beschreven, waarom niet.
Als het progressief is als een belasting en lage lonen volgen waarom niet.
Er is een idee, je moet graven.

Het gaat alleen om het Ile de France voor zover ik het begrijp.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/11/06, 13:48

Praat niet over belasting met bham ... : Cheesy:
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 18/11/06, 13:48

het moet interessant zijn maar deprimerend toch ?!
Als ik het onderweg tegenkom, zou ik het kopen en lezen maar zo, op het eerste gezicht op de startpagina van de site, verleidt het me niet meer dan dat.
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/11/06, 13:53

saveplanet schreef:het moet interessant zijn maar deprimerend toch ?!


Het is realistisch ... nadat je niet depressief bent geworden, zijn er 2 alternatieven: het gemak van zorgeloos of vragen stellen via activisme ...

99% van de mensen kozen voor de gemakkelijke manier ... en jij?

saveplanet schreef:Als ik het onderweg tegenkom, zou ik het kopen en lezen maar zo, op het eerste gezicht op de startpagina van de site, verleidt het me niet meer dan dat.


Hoe vervelend is het op de startpagina?!?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/11/06, 13:54

bham schreef:
iota schreef:Ik lees het boek .. "

Oké, dus wat?


Je zou het kunnen kopen of het tenminste kunnen lezen ... Kerstmis komt eraan ...
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten